printlogo


کد خبر: 272263تاریخ: 1402/9/2 00:00
اخبار

خانوارهای دارای ۳ فرزند تخفیف مالیاتی می‌گیرند
طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳، خانواده‌های دارای 3 فرزند و بیشتر، مشمول ۱۵ درصد افزایش در تخفیف مالیاتی می‌شوند. بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه 30 آبان طی نامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و متن کامل این بخش تحت عنوان سقف منابع عمومی دولت و مفروضات منابع و مصارف، دیروز منتشر شد. در تبصره 6 این لایحه و بخش عوارض و مالیات، آمده که در راستای تحقق ماده ۱۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اشخاص حقیقی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت شرایط مذکور در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت علاوه‌بر معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر در سال ۱۴۰۳، مشمول ۱۵ درصد افزایش در تخفیف مالیاتی می‌شوند. درباره والدین دهه شصتی، این تخفیف مالیاتی ۳۰ درصد است.
***
کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی با عنوان خرید مواد غذایی
معاون مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از شناسایی ۵۰ نفر با کلاهبرداری به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان با عنوان خرید مواد غذایی در کشور خبر داد. سرهنگ عبدالله چولکی با اشاره به چندین فقره پرونده کلاهبرداری با عنوان خرید مواد غذایی در سراسر کشور اظهار داشت: در این رابطه رده‌های متناظر معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در سطح کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 4 نفر از کلاهبرداران حرفه‌ای شدند. وی ادامه داد: این افراد با عنوان خریدار انواع مواد غذایی از ۵۰ نفر، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بودند که پس از دستگیری و تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند. معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا افزود: کلاهبرداران با شناسایی فروشندگان مواد غذایی از طریق فضای مجازی در سایت‌های مختلف در سراسر کشور با خرید این اقلام با مقدار کم، وجه آن را نقدی پرداخت و پس از جلب اعتماد عمومی، اقدام به خرید با مقادیر کلان می‌کردند و سپس متواری می‌شدند. این مقام انتظامی با اشاره به استفاده متهمان از چک‌های مربوط به دیگران با توسل به روش‌های متقلبانه برای انجام معاملات خود، تصریح کرد: قیمت پیشنهادی این افراد برای خرید مواد غذایی بالاتر از عرف بازار بود که این امر منجر به تعجیل و تمایل مالباختگان برای انجام معاملات، بدون بررسی و استعلام چک از بانک‌های مربوط شده است. سرهنگ چولکی خاطرنشان کرد: شهروندان باید در زمینه آگهی‌هایی مانند درخواست مشارکت در سرمایه‌گذاری، فروش کالا یا اقلام با قیمت پایین‌تر از بازار، بسیار مراقب باشند، زیرا احتمال کلاهبرداری وجود دارد.
***
ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای جدید حق‌التدریس در مدارس دولتی
هر گونه به‌کارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز چهارشنبه و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند «ج» ماده ۸۸ لایحه موافقت کردند. بر اساس این مصوبه، به منظور ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش‌و‌پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقدامات ذیل انجام می‌شود: ج- هر گونه به‌کارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی به جز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به صورت مستمر شاغل در آموزش‌و‌پرورش بوده‌اند، در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت نیست.
***
توزیع شیر در مدارس ابتدایی سراسری می‌شود
وزیر آموزش‌و‌پرورش از توزیع سراسری شیر در مدارس ابتدایی سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هر زمان شیر کافی به دست ما برسد این اقدام را به طور کامل انجام می‌دهیم. رضامراد صحرایی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس هم‌اکنون در چند استان در حال انجام است،‌ گفت: در تلاش هستیم تا توزیع سراسری شود. وزیر آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: باید به‌صورت هفتگی ۱۶ میلیون پاکت شیر توزیع شود که این موضوع در حال پیگیری است. صحرایی گفت: در حال حاضر کلاس بدون معلم در سراسر کشور نداریم و با سیاست‌های ساماندهی کمبود را برطرف کردیم. وی درباره برنامه وزارت آموزش‌و‌پرورش برای کودکان مبتلا به اوتیسم نیز گفت: امسال بیش از هزار گفتاردرمانگر و کاردرمانگر استخدام شدند و این موضوع توسعه قابل توجه پیدا کرده است؛ در هر شهری که امکان داشته باشد مدارس اوتیسمی را افتتاح می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای انتقال برخی از این دانش‌آموزان که شرایط مطلوبی دارند به مدارس عادی هستیم. گفتنی است توزیع شیر رایگان دانش‌آموزی حدود 9-8 سالی متوقف شده بود و به تبع استلزامات اداری، نیروهایی که این کار را آنجا می‌دادند جا به جا شده بودند و عملا این فرآیند متوقف شده بود. سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش  نیز اخیرا گفته بود: توزیع شیر در سیستان‌وبلوچستان، شهرستان‌های استان تهران، کهگیلویه‌وبویراحمد و کرمان آغاز شده اما فراگیر نشده است؛ اولویت ما برای توزیع شیر ۱۱ استان محروم کشور است و پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل آذرماه این امر محقق شود. علی فرهادی  با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای از سر‌گیری توزیع شیر رایگان، افزود: شیر در چند استان توزیع شده اما فراگیر نیست، علت آن هم آمادگی شرکت‌های تولید‌کننده برای شیر دانش آموزی است، چرا که با توجه به حساسیتی که سلامت دانش‌آموزان دارد، نمی‌خواستیم و سیستم بهداشتی کشور اجازه نمی‌داد از همه شرکت‌های تولید‌کننده شیر استفاده کنیم و فقط می‌توانستیم از آن دسته شرکت‌های تولیدکننده‌ای که از وزارت بهداشت مجوز و رتبه A از نظر کیفیت و بهداشت داشتند، استفاده کنیم‌.

Page Generated in 0/0054 sec