printlogo


کد خبر: 272266تاریخ: 1402/9/2 00:00
افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی و برخورد جدی با خودروهای شوتی خواسته پلیس است
کاهش 7.5 درصدی تصادفات

کاهش 7.5 درصدی تصادفات از ابتدای سال جاری تاکنون، خبری خوبی بود که روز گذشته فرمانده ناجا آن را اعلام کرد اما سردار احمدرضا رادان از عوامل پلیس راهور خواست این میزان تصادفات تا پایان سال به 12 درصد برسد. فرمانده کل انتظامی دیروز در هشتمین رزمایش خودرویی ارتقای توان تحرکات عملیات پلیس راهور فراجا اظهار کرد: پلیس راهور ویترین انتظامی کل کشور است، این ویترین همه ویژگی‌ها و شاخص‌هایی را به خود اختصاص داده است که در جامعه از پلیس انتظار می‌رود. 
وی افزود: پلیس مسؤول تصادفات نیست، پلیس باید نظارت بر ماموریت‌های دستگاه‌های دیگر داشته باشد تا نتیجه آن کاهش تصادفات باشد. فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: اما در واقعیت پلیس بار دستگاه‌های دیگر را به دوش کشیده و در راستای کاهش تصادفات اقدام کرده است. 
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 7.5 درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم اما من از تمام عوامل پلیس راهور ‌طلب می‌کنم با اقدامات لازم تا پایان سال به کاهش 12 درصدی تصادفات برسیم. رادان با بیان اینکه حوزه انضباط اجتماعی و کاهش تصادفات یکی از دغدغه‌های رئیس‌جمهور است، گفت: لازم است از اقدامات رئیس‌جمهور و معاون اول وی تشکر کنم که پلیس را در راه رسیدن به هدف خود یعنی کاهش تصادفات یاری کردند.
* درخواست افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی
فرمانده‌کل انتظامی از دولت خواست هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی را انجام دهد تا این افزایش جریمه‌ها سبب کاهش تصادفات بویژه تصادفات فوتی شود. سردار احمدرضا رادان در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان‌های جدیدالاحداث  پلیس راه و راهور سراسر کشور اظهار کرد: بخش زیادی از تصادفات مربوط به تخلفات 6 تا 7 درصد از رانندگان می‌شود و باید این افراد هزینه تخلفات را پرداخت کنند و به همین دلیل است که از دولت تقاضا داریم اقدامات لازم در راستای بالا بردن هزینه تخلفات را انجام دهد. وی افزود: افزایش جریمه‌های رانندگی حتما تأثیر مستقیمی بر کاهش تصادفات فوتی و جان‌باختگان تصادفات دارد. سردار رادان با اشاره به لزوم هوشمندسازی در پلیس گفت: ما نمی‌توانیم همچنان اسیر کروکی‌های قدیمی باشیم و حتماً باید از کروکی‌های الکترونیک استفاده کنیم؛ باید توان خودمان را به‌روز کنیم. فرمانده‌کل انتظامی بیان کرد: یک زمانی مردم برای تعویض پلاک باید حتما حضوری مراجعه می‌کردند که البته در زمان خودش اقدام خوبی بود اما حالا باید این روال تصحیح شود. وی گفت: باید به ‌جای اینکه مردم به پلیس برای تعویض پلاک مراجعه ‌کنند، پلیس به محل مردم مراجعه کند و تعویض پلاک را انجام دهد. رادان همچنین دیروز در حاشیه حضور در کمیسیون کاهش تصادفات پلیس راهور فراجا، بر ضرورت برخورد و حل مساله خودروهای شوتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه سالانه حدود ۳۰۰ نفر از کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به خودروهای شوتی است. در واقع رانندگان این خودروها به گونه‌ای رانندگی می‌کنند که هم ایمنی خودشان را به خطر می‌اندازند و هم ایمنی دیگر رانندگان را تهدید می‌کنند. این خودروها در مواردی سبب آسیب به ماموران پلیس نیز شده‌اند. سردار رادان با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار خودروی شوتی در کشور مورد شناسایی قرار گرفته ‌است، گفت: این خودروها در جاده‌های کشور مقررات را زیرپا می‌گذارند، علاوه بر این، خودروهای شوتی بر چرخه اقتصادی کشور نیز اثرگذارند و با انتقال بار قاچاق، در نظم اقتصادی و امنیت تولیدکنندگان نیز اخلال ایجاد می‌کنند.

Page Generated in 0/0060 sec