printlogo


کد خبر: 272273تاریخ: 1402/9/2 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی: 
مقاومت فلسطینی‌ها به ظلم صهیونیست‌ها پایان خواهد داد
دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه دیروز (چهارشنبه اول آذر ۱۴۰۲) این شورا اظهار داشت: امروز فرهنگ ایستادگی در برابر ظالمان به یک فرهنگ جهانی در حال گسترش تبدیل شده است که هیچ مرزی برای خود نمی‌شناسد و این امیدواری را در بین آزادگان عالم به وجود آورده که تا تحقق وعده الهی حکومت صالحان بر عالم فاصله زیادی وجود ندارد.
آیت‌الله احمد جنتی درباره مقاومت مردم فلسطین نیز گفت: مقاومت شجاعانه آنها بر مبنای اعتقاد به ماندگار نبودن ظلم است. مقاومت فلسطینی‌ها به ظلم صهیونیست‌ها پایان خواهد داد. این مقاومت رژیم نامشروع اسرائیل و حامیان آن را واداشته تا شعارهای خوش‌رنگ و لعاب خود را کنار بگذارند و چوب حراج بر اعتبار ساختگی خود بزنند. همچنین موجب شده است مردم آزاده کشورها رودرروی دولت‌های استکباری بایستند و به آنها اعتراض کنند.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج و سالروز تاسیس این نهاد، اظهار داشت: بسیج جلوه‌ای از لطف الهی است که در پی قیام لله مردم مؤمن ایران، به این ملت خداباور عطا شد و هرچه از عمر این شجره طیبه می‌گذرد، برکات آن بیشتر آشکار می‌شود.
وی با اشاره به این جمله از بنیانگذار کبیر جمهوری  اسلامی که فرمودند «بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید‏‎ ‎‏هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد»، گفت: این موضوع شاید در آن زمان به نظر خیلی افراد رویایی دست‌نیافتنی بود اما امروز به واقعیت غیرقابل انکار تبدیل شده است.
***
وزیرکشور: 
رد صلاحیت نمایندگان مخالف دولت صحت ندارد
وزیر کشور روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به اتهام دخالت سیاسی دولت در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم؛ رد صلاحیت نمایندگان مخالف دولت صحت ندارد و ۶۰ تا ۷۰ درصد نماینده‌های رد‌صلاحیت شده، ارتباط خوبی با دولت دارند.
احمد وحیدی تصریح کرد: تنها از مراجع پنجگانه گزارش‌هایی داشته‌ایم که آنها هم در مراحل بعد می‌توانند [برای اعتراض] مدارک خود را ارائه دهند. 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت کشور مجوزی به گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در اماکن عمومی صادر کرده است، گفت: ما مجوز خاصی برای این کار نداده‌ایم؛ در واقع این گروه‌ها تحت عنوان و چارچوب امر به معروف و نهی از منکر و در قالب گروه‌های مردمی اقدام می‌کنند. کار امر به معروف و نهی از منکر نیازی به مجوز ندارد و همه می‌توانند برای تذکر لسانی، با زبان خوش و رعایت همه شرایط اقدام کنند.
***
وزیر دفاع: 
رژیم صهیونیستی توان مقابله با هیچ کدام از موشک‌های ایران را ندارد
ویر دفاع در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید اخیر رهبر انقلاب از نمایشگاه هوافضای سپاه، اظهار کرد: زحمات زیادی طی سال‌های گذشته در این مجموعه کشیده شده که دستاوردهای بزرگی به همراه آورده است. رهبری انقلاب از این اقدامات و دستاوردها بسیار خوشحال شدند. قطعاً این اقدامات تأثیر بسیار زیادی در بازدارندگی خواهد داشت.
وی در ادامه تصریح کرد: توان دفاعی کشور ما در مرحله‌ای است که می‌توانیم با قاطعیت بگوییم تهدیداتی که شاید سال‌های گذشته از سوی دشمنان مطرح می‌شد، الان دیگر از دستور کارشان خارج شده است، چون می‌دانند به هیچ وجه نمی‌توانند جمهوری اسلامی را تهدید کنند و این بازدارندگی ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی توان مقابله با هیچ کدام از موشک‌ها و توانمندی‌های موشکی را که در سطوح مختلف داریم ندارد.
امیر محمدرضا آشتیانی همچنین اعلام کرد: برای بزرگداشت روز نیروی دریایی ما مراسم الحاق ناوشکن دیلمان را که ساخت مجموعه سازمان دریایی وزارت دفاع است در هفته اول آذرماه برگزار می‌کنیم. این ناوشکن از زمره ناوشکن‌های کلاس موج است؛ ۱۵۰۰ تن وزن دارد و نسبت به ناوشکن‌های قبلی دارای مزیت‌های بسیاری است.
***
رئیس سازمان بسیج مستضعفین: 
فلسطین مسأله اصلی دنیا و بشریت است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجلاس مجمع بسیجیان قم اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب، تکمیل‌کننده نظریه مترقی برداشتن یک غده سرطانی مثل رژیم صهیونیستی است.
سردار غلامرضا سلیمانی در ادامه با بیان اینکه ملت‌های جهان باید بتوانند در کنار هم وارد مرحله تمدن نوین اسلامی شوند، یادآور شد: امام راحل در دوران مبارزه فرمودند، رژیم صهیونیستی باید از صفحه روزگار محو شود، این نظریه و راهبرد به‌تدریج مراحل تحقق خود را طی می‌کند.
سردار غلامرضا سلیمانی اضافه کرد: فلسطین نه‌تنها به مساله اصلی جهان اسلام، بلکه به موضوع مهم دنیا و بشریت تبدیل شده ‌است.
رئیس سازمان بسیج با تاکید بر اینکه دولت اسلامی باید مبتنی بر نظریه‌پردازی، تکامل پیدا کند، گفت: نسخه جمهوری اسلامی متفاوت از نسخه حکومت‌های جاری و ساری جهان است، در برخی موارد از حکومت‌های غربی تقلید کردیم، به رغم اینکه قانون اساسی ما مترقی است، ولی برای موضوع‌هایی مانند بازنشستگی فقط ۲ قانون داریم که مربوط به پیش از انقلاب است.

Page Generated in 0/0070 sec