printlogo


کد خبر: 272289تاریخ: 1402/9/4 00:00
اخبار

فیلم فجر ۴۲؛ از بخش ویژه فلسطین تا رسیدن 100 فیلم
دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره شرایط فعلی این جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر چند ماه است کارش را آغاز کرده است. امسال ارسال آثار به دبیرخانه در بخش‌های ملی و بین‌الملل ۳۰ آبان پایان یافت و این آخرین زمان مهلت ارسال آثار بود. آثار متنوع و چشمگیری در این دوره به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. ما انتظار نداشتیم که امسال از جشنواره فجر تا این اندازه استقبال شود و هنرمندان صاحبان آثار و فیلمسازان تا این اندازه اثر تولید کرده باشند و تلاش کنند آثارشان به جشنواره برسد.
مجتبی امینی گفت: در بخش ملی بیش از ۱۰۰ اثر ثبت‌نام کرده‌اند. این در حالی است که سال گذشته ۷۵ اثر برای حضور در جشنواره ثبت‌نام کرده بودند. در روز‌های آینده هم گزارش بخش بین‌الملل را هم اعلام خواهیم کرد. دو بخش ملی و بین‌الملل از سال گذشته ادغام شد و امسال هم به همین شکل است. امینی افزود: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و روند هیات انتخاب و برنامه‌ریزی‌ها در جشنواره برای حضور آثار متنوع بوده است. قطعا آثاری از جنس مقاومت و شرایطی که در منطقه حاکم شده است در این دوره از جشنواره خواهیم داشت.
وی گفت: ما در حال برنامه‌ریزی درباره تولید برنامه با موضوع ظلم سنگین و عجیبی که در غزه رخ داده هستیم. وظیفه هر فرد و هنرمندی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کند این است که بازتابی از جنایتی را که رخ داده است در آثار هنری‌اش رقم بزند. تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم تا امسال در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بخش ویژه‌ای درباره فلسطین اشغالی و ظلمی که در حق مردم این منطقه شده است داشته باشیم.
***
کلینت ایستوود ٩٣ ساله «قاضی شماره ٢» را می‌سازد
نخستین تصاویر ایستوود ٩٣ ساله، با لبی خندان، در پشت‌صحنه‌ فیلم جدیدش به تازگی منتشر شده است. «قاضی شماره ٢» جدیدترین فیلم ایستوود است که 2 سال پس از ساخت «ماچوی گریان» در سال ٢٠٢١ مقابل دوربین برده است.  نیکلاس هولت، ستاره‌ جوان فیلم‌های «سوگلی» (یورگوس لانتیموس) و «مکس دیوانه: جاده خشم» (جورج میلر)، تونی کولت بازیگر فیلم «کوچه‌ کابوس» (گیرمو دل‌تورو) و سریال تحسین‌شده‌ «راه پله» و کیفر ساترلند ستاره‌ سریال پربیننده و محبوب ٢٤، از بازیگران فیلم جدید ایستوود هستند. بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم جدید ایستوود داستان یکی از اعضای هیأت منصفه است که در پرونده‌ یک قتل با چالش‌های اخلاقی روبه‌رو می‌شود. جاناتان آبرامز نویسنده فیلمنامه  است و آدام گودمن، الن گلدسمیت - وین، جرمی بل و تیم مور تهیه‌کنندگان فیلم هستند.
***
فصل جدید «رحیل» از امروز روی آنتن شبکه سه
فصل دوم سریال «رحیل» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده از امروز ۴ آذر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد. این سریال ۳۴ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای است که شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه 3 سیما خواهد رفت. سریال «رحیل» با داستانی تاریخی- ماجراجویانه حدفاصل قاجار تا پهلوی را زیر ذره‌بین برده است. امتداد داستان توطئه‌هایی را دربرمی‌گیرد که شاهزاده‌ای خوش‌طینت به نام محا را دربرگرفته است؛ او از یک سو دل به معشوق خود اصلان داده و از سوی دیگر زمان‌خان است که در پی جادوی همسرش بیتاج، خاطرخواه او شده است. سلسله قاجار در شرف فروپاشی است و محا باید راه نجاتی برای خود و اندرونی بیابد. «رحیل» با شعار «قصه‌ها را می‌نویسند ولی تاریخ را زندگی می‌کنند»، روایتی حادثه‌ای - عاشقانه در دل تاریخ معاصر است. فصل نخست داستان با پایان دوره قاجاریه و ابتدای روی کار آمدن حکومت پهلوی روایت شد؛ بازگشت «محا» از سفر کربلا همراه می‌شود با آگاهی «اصلان» پسر صحاف‌باشی دربار از دسیسه‌ها و توطئه‌هایی که سرنوشت او و محا را تبدیل به یک منظومه بی‌پایان می‌کند. نگارش فیلمنامه این سریال با طراحی رامین عباسی‌زاده و به نویسندگی فرهاد نقدعلی، بیش از 2 سال به طول انجامیده است. حمیدرضا آذرنگ، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، هومن برق‌نورد، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، مریم کاویانی، معصومه عربی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، محسن امیری، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی، فتح‌الله طاهری و زنده‌یاد حسام محمودی، از جمله بازیگران این سریال تاریخی هستند.
***
درگذشت بازیگر سریال‌های «مختارنامه» و «سلمان فارسی»
اکبر احمدی که سابقه حضور در مجموعه‌های تلویزیونی پرمخاطب از جمله «ولایت عشق»، «مختارنامه» و «سرزمین کهن» را داشت و اخیرا مشغول بازی در سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری بود، شامگاه دوم آذر به دیار باقی شتافت. احمدی متولد ۱۳۳۳ در تهران بود و فعالیت هنری خود را با حضور در کلاس‌های مرحوم حمید سمندریان، از تاثیرگذارترین هنرمندان نمایش ایران آغاز کرد. بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «بازگشت پرستو‌ها»، «ولایت عشق»، «باران عشق»، «خوش‌رکاب»، «روشن‌تر از خاموشی»، «معما»، «تا صبح»، «اولین شب آرامش»، «کاراگاهان»، «یک مشت پر عقاب»، «شاید برای شما اتفاق بیفتد»، «عمارت پدری»، «دختران حوا»، «مختارنامه» «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» از جمله سوابق هنری مرحوم اکبر احمدی محسوب می‌شود. این هنرمند فقید در آثار سینمایی متعددی از جمله «چشم شیشه‌ای»، «مجسمه»، «هفت گذرگاه»، «شب روباه»، «آخر بازی»، «فراری»، «شام عروسی»، «عروسک»، «راه رفتن روی خطوط» و «آزادی به قید شرط» به ایفای نقش پرداخته بود. این هنرمند پیشکسوت شامگاه دوم آذر بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران دار‌ فانی را وداع گفت.

Page Generated in 0/0058 sec