printlogo


کد خبر: 272294تاریخ: 1402/9/4 00:00
رهبران حماس و جهاد اسلامی با تأکید بر اینکه مقاومت فلسطین آتش‌بس را به اشغالگران تحمیل کرد، اعلام کردند تا زمان پایبندی رژیم صهیونیستی، به آتش‌بس پایبندند
تثبیت، پس از تحمیل آتش‌بس
اسماعیل هنیه در دیدار با امیر عبداللهیان: از تلاش‌ها و حمایت‌های ویژه ایران در حمایت از تحقق آتش‌بس موقت تشکر می‌کنیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد تا زمان پایبندی رژیم صهیونیستی به توافق آتش‌بس، ما هم پایبند هستیم. به گزارش الجزیره، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در اظهاراتی گفت که ملت بزرگ فلسطین با استقامت ‌و پایداری حماسه آفرید و مبارزان ما به دشمن ضربه زدند. وی تاکید کرد: با عزت و افتخار توانستیم با دشمن مقابله کنیم و اراده آن را بشکنیم و طرح‌هایش را با شکست مواجه کنیم. هنیه خاطرنشان کرد که شهدا بهای آزادی و استقلال هستند. رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: دشمن شرط بسته بود اسرایش را با سلاح، قتل و نسل‌کشی بازگرداند. اکنون دشمن شروط مقاومت را پذیرفت و اراده ملت شجاع ما منجر به آتش‌بس شد. هنیه تاکید کرد: تحت نظارت برادران‌مان در قطر و مصر وارد مذاکرات سختی شدیم و آن را با مسؤولیت‌پذیری و توازن اداره کردیم. تاکید می‌کنیم که تا زمان پایبندی دشمن به اجرای توافق پایبند هستیم. از قطر و مصر تقدیر و تشکر می‌کنیم و بر ضرورت تداوم تلاش‌های بین‌المللی برای برآورده کردن حقوق ملت فلسطین تاکید داریم. اسماعیل هنیه با تاکید بر وحدت ملت فلسطین از موضع عربی و اسلامی در عدم دخالت در سرنوشت غزه تقدیر کرد. وی گفت که ملت فلسطین وارد نبرد آزادی در غزه، قدس اشغالی و تمام مناطق فلسطینی شده است. هنیه همچنین از مقاومت لبنان، یمن و عراق تقدیر و تشکر کرد.
* زیاد النخاله: دشمن را مجبور به آزادی تمام اسرا می‌کنیم
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت تا زمان آزادی باقی اسرای فلسطینی، باقیمانده اسیران دشمن اسرائیلی نیز آزاد نخواهند شد. «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دیروز در نخستین روز آتش‌بس موقت در غزه گفت که مقاومت، دشمن صهیونیست را مجبور خواهد کرد در سطح گسترده‌‌تری به تبادل تمام اسرا تن دهد. به نوشته المیادین، او در یک سخنرانی تلویزیونی تأکید کرد: «باقیمانده اسرای دشمن از افسران و سربازان، بدون آزادی باقیمانده اسرای‌مان، آزاد نخواهند شد و این مساله به پایان جنگ و تجاوز مرتبط می‌شود». زیاد النخاله در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی اگر در عرصه میدانی متحمل ضربه نمی‌شد، هرگز به تبادل اسرا تن نمی‌داد. دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، سپس از حزب‌الله لبنان، مقاومت عراق، سوریه و یمن نیز یاد کرد و در ادامه گفت: «اهداف اعلامی دشمن که همان نابودی و شکست مقاومت است هنوز پابرجاست و بر ما نیز واجب است به مبارزه تا شکست دشمن ادامه دهیم». وی تاکید کرد که رژیم اسرائیل به تجاوزات خود با وحشی‌گری و خونریزی بیشتری ادامه خواهد داد.
پیش از این در  دیدار پنجشنبه‌شب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه، آخرین تحولات غزه و روند آتش‌بس موقت مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
در این ملاقات، امیرعبداللهیان با اشاره به ادعای اولیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هدف از حمله به غزه نابودی حماس است، افزود: آمریکا و رژیم اسرائیل به رغم بیش از یک‌ماه و نیم تجاوز و جنگ ظالمانه و کشته و مجروح کردن ده‌ها هزار شهروند فلسطینی، کمترین دستاوردی را در حوزه نظامی ‌کسب نکردند و مجبور به مذاکره غیرمستقیم با حماس برای آتش‌بس و آزادی اسرای خود شدند.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه ارزیابی همگان این است که رژیم اسرائیل و آمریکا در میدان نبرد چیزی به دست نیاوردند، خاطرنشان کرد: آنها با طراحی‌های سیاسی در پی آن هستند تا آنچه را در میدان و از طریق نظامی نتوانسته‌اند به دست آورند، از طریق سیاسی محقق کنند و البته این نیز رویایی است که قطعا تعبیر نخواهد شد و دیپلماسی مقاومتی جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین اقدامات و طراحی‌های سیاسی را خنثی و بی‌اثر خواهد کرد.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با تشکر از حمایت قاطع رهبر انقلاب، رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران و نیز پشتیبانی دیپلماتیک پرتحرک وزیر امور خارجه از مساله فلسطین و مردم آن بویژه در جریان جنگ جاری علیه غزه، آخرین وضعیت مقاومت و‌ پایداری در غزه و نیز ابعاد توافق آتش‌بس موقت را تشریح کرد. هنیه همچنین حمایت‌های جهادی جریان‌های مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه از برادران و خواهران خود در غزه را افتخارآمیز و دارای پیامی واضح به رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کرد.
اسماعیل هنیه با تشریح برخی ابعاد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا را محور اصلی جنگ علیه غزه به دلیل‌ عصبانیت آن از ابعاد و آثار راهبردی عملیات توفان ‌الاقصی خواند و گفت: آمریکا به رغم مخالفت اولیه با آتش‌بس اما با درک واقعیت‌های میدان نبرد نهایتا مجبور شد در مقابل اراده ملت فلسطین و نیز خواست ملت‌های جهان تسلیم شود و با آتش‌بس و توافق با حماس موافقت کند که این نشان می‌دهد سلطه آمریکا بر نظام بین‌الملل کاهش یافته است.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تشکر از تلاش‌ها و حمایت‌های ویژه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تحقق آتش‌بس موقت اظهار داشت: این یک پیروزی سیاسی است که بر پایه پیروزی مقاومت در میدان به دست آمده است. گفتنی است آتش‌بس 4 روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد.

Page Generated in 0/0061 sec