printlogo


کد خبر: 272299تاریخ: 1402/9/4 00:00
امروز بازی بزرگ هفته؛ ذوب‌آهن ـ استقلال
آبی‌پوشان از رقبا فاصله می‌گیرند؟

مهدی تقوی: هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال (جام خلیج‌فارس) امروز با برگزاری ۳ مسابقه پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین دیدار هفته، ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان از صدرنشین لیگ پذیرایی می‌کند. 
* استقلال ـ ذوب آهن؛‌ بازی مهم هفته
استقلال این فصل با سرمربیگری جواد نکونام به‌رغم مشکلات فراوان مدیریتی پیش‌فصل و اوایل فصل که تمرکز هر تیمی را از بین می‌برد، با ارائه بازی‌های چشم‌نواز عملکرد کم‌نقص و باثباتی داشته و فاصله خوبی نیز با دیگر مدعیان قهرمانی ایجاد کرده است. آبی‌پوشان پایتخت با ۷ برد از ۹ بازی، با وجود مشکلات عدیده مالی، کمبودها و اختلافات شدید با سرپرست مدیرعاملی که مدیری پروازی است، اجازه ندادند روند نتیجه‌گیری‌شان دچار نوسان شود و با اتحاد مثال‌زدنی نیمکت و بازیکنان تا اینجای لیگ برتر فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند. آنها اگرچه برخی بازی‌ها را با نتایج اقتصادی به پایان برده‌اند ولی نشان داده‌اند با هدف قهرمانی پای در رقابت‌های این فصل نهاده‌ و مدت‌هاست صدر جدول را آبی نگاه داشته‌اند. 
از سوی دیگر محمد ربیعی، سرمربی سازنده ذوب هم فوتبال خوب و قابل احترامی را به نمایش می‌گذارد و از ابتدای فصل تیمش را در بالای جدول نگاه داشته و اکنون هم در رده سوم جدول است. بازی ۲ تیم در صورت برد استقلال موجب مستحکم‌تر شدن صدر و در صورت برد ذوب موجب صعود یک پله‌ای سبزقباها و قرار گرفتن‌شان در رتبه دوم جدول لیگ برتر می‌شود. از سویی نتیجه مورد‌علاقه پرسپولیس، سپاهان و تراکتور که دیگر مدعیان این فصل هستند، تساوی ذوب‌آهن و استقلال است.
* شمس‌آذر ـ گل‌گهر؛ جدال در میانه جدول
در دیگر دیدار امروز، شمس‌آذر با سعید دقیقی سرمربی جوان خود که به خاطر صعود با این تیم در فصل گذشته به سطح اول فوتبال کشور و نتایج خوبی که با این تیم تازه‌تاسیس در‌ لیگ برتر گرفته محبوبیت بسیاری در قزوین دارد، به مصاف یکی از ثروتمندترین تیم‌های فوتبال کشور یعنی گل‌گهر می‌رود. سیرجانی‌ها با مارینوس اوزونیدیس، سرمربی صاحب‌نام و گران‌قیمت یونانی خود که سابقه هدایت ۲ تیم بزرگ کشورش پاناتینایکوس و آ.ا.ک را در کارنامه دارد، بازی‌های هجومی‌ای را در این فصل ارائه کرده‌اند اما هنوز در نتیجه‌گیری آنطور که از تیم ششم فصل پیش انتظار می‌رود، هواداران‌شان را راضی نکرده‌اند. این تیم که با هزینه‌های فراوان بسته شده و ابتدای فصل تصور می‌شد یکی از مدعیان قهرمانی یا لااقل کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد، هنوز نتوانسته در کنار بازی هجومی و روان خود، نتیجه هم بگیرد. تساوی‌های پرشمار گل‌گهر ـ نیمی از بازی‌هایش ـ از عوامل قرار گرفتن این تیم صاحب‌سبک در رده نهم جدول است که برای تیمی با این امکانات اصلا رتبه مناسبی نیست؛ البته سیرجانی‌ها ۲ بازی معوق هم دارند که با نتیجه‌گیری در آنها به رده‌های بالاتر صعود می‌کنند ولی اگر روند تساوی‌های‌شان در آن ۲ بازی و ادامه لیگ هم تداوم داشته باشد، آن وقت گل‌گهر در رده‌ای قرار خواهد گرفت که هزینه‌های سنگین تیم‌داری‌ آن زیر سوال می‌رود.
شمس‌آذر رده دوازدهمی ـ با کسر ۳ امتیاز انضباطی ـ اما روند متعادلی دارد که برای تیمی که نخستین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند و هیچ بازیکن نامی‌ای هم ندارد، مناسب است. بازی‌های تاکتیکی، متهورانه و پرموقعیت قزوینی‌ها که حتی تنها تساوی استقلال در این فصل را هم رقم زدند، نشان از معرفی یک مربی خوب برای آینده فوتبال کشور دارد. دقیقی در همین ۲ فصل خود را به عنوان یک مربی که می‌تواند بخوبی از بازیکنان بازی بگیرد، نشان‌ داده است. نتیجه این بازی تاثیر چندانی در صعود و سقوط‌شان در جدول ندارد اما با توجه به تاکتیک هجومی‌ای که تاکنون در بازی‌های‌شان ارائه کرده‌اند، انتظار می‌رود بازی زیبایی از کار درآید.
* تراکتور ـ فولاد؛‌ نبرد سرخ‌های تبریز و اهواز
شاگردان پاکو خمس در تبریز، امسال برخلاف فصل گذشته نتایج سینوسی گرفته‌اند. آنها در یک دیدار ۳ گل می‌زنند و مقتدرانه می‌برند و در دیداری دیگر آنقدر ضعیف بازی می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که آتش شایعه خروج سرمربی اسپانیایی خود را شعله‌ور می‌کنند. مالک تراکتور که این فصل به نحو عجیبی صبوری کرده و هنوز مربی جدیدی برای نیمکت خود در نظر نگرفته، بعید است با تداوم نتایج سرخ‌پوشان تبریز که در جایگاه ششم جدولند، تحمل کند و خمس باید هر چه زودتر تیم تراکتور را به ثبات در نتیجه‌گیری برساند. 
تیم فولاد نیز که این فصل را با علیرضا منصوریان آغاز کرد و به دلیل کسب نتایج ضعیف وی را برکنار کرد، با آمدن ایگناسیو مارتینز اگرچه از رده آخر جدول رها شده اما هنوز نتوانسته نتیجه بگیرد و مانند فولاد سال‌های قبل باشد. این تیم با ۳ برد و ۶ باخت در رده چهاردهم و منطقه خطر قرار دارد. البته سرمربی پیشین رئال ساراگوسا و رئال وایادولید در لالیگا تنها ۳ ماه است به اهواز آمده و هنوز آشنایی چندانی با تیم خود ندارد و با گذشت زمان قطعا روند نتایج خوب فولاد آغاز خواهد شد.
* نتایج هفته یازدهم
استقلال خوزستان یک ـ سپاهان ۳
هوادار صفر ـ ملوان یک
مس صفر ـ صنعت نفت ۲
آلومینیوم یک ـ پیکان یک

Page Generated in 0/0074 sec