printlogo


کد خبر: 272304تاریخ: 1402/9/4 00:00
اخبار

جمع‌آوری ۱۳۵۰۰ معتاد متجاهر در تهران
استاندار تهران با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند، گفت: ظرفیت‌های خالی برای نگهداری معتادان داریم که در دوره‌های ۶ تا یک ساله نگهداری می‌شوند. علیرضا فخاری در بازدید از نمایشگاه مواد مخدر با مثبت ارزیابی کردن چنین نمایشگاه‌هایی اظهار داشت: این نمایشگاه با محتوای آموزنده در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد و راهکارهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ترویج مسؤولیت اجتماعی با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان قابل توجه بود. وی درباره معتادان متجاهر افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های ارشادی کمک می‌کند تا فرهنگ‌سازی مناسب جهت شناخت محیطی، جامعه هدف و نظام برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اعتیاد انجام شود. استاندار تهران عنوان کرد: در جلسات حوزه اجتماعی موضوع معتادان متجاهر مورد بررسی قرار می‌گیرد و از طرفی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر برنامه‌ریزی کلان انجام شده و ظرفیت‌های خوبی برای نگهداری ایجاد شده است؛ در این راستا بخش عمده‌ای از معتادان متجاهر در سطح استان جمع‌آوری و در چندین اردوگاه اسکان داده شدند و در مرحله بازپروری قرار دارند. 
***
پیدا شدن اجساد ۵ کوهنورد مفقود‌شده در اشترانکوه
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان از فوت ۵ کوهنورد مفقود‌شده در بهمن که دیروز در قله سنِ‌بران اشترانکوه اتفاق افتاد، خبر داد. محسن آدینه‌وند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ساعت ۱۲:۳۰ نخستین سورتی پرواز اورژانس الیگودرز برای یافتن اجساد مفقودان دچار بهمن شده در بالاتر از قله‌ سن‌بران آغاز شد. وی اضافه کرد: با اطلاع از حادثه 4 سورتی پرواز اورژانس هوایی الیگودرز به تناوب برای یافتن اجساد انجام شد. رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان بیان کرد: جسد ۵ کوهنورد  از زیر بهمن خارج شد و با هماهنگی‌های انجام شده توسط بالگرد جمعیت هلال‌احمر (استان مرکزی) منتقل می‌شوند. آدینه‌وند بیان کرد: ۲ نفر از کوهنوردان مفقود شده، سر از بدن‌شان جدا شده بود. وی گفت: از مجموع ۳ مصدوم نیز یک مصدوم به بیمارستان ولیان و ۲ مصدوم به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) الیگودرز منتقل شدند.
***
تمدید اعتبار بیمه سلامت فرزندان کارکنان دولت
مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بیمه سلامت فرزندان کارکنان دولت تا قبل از این فقط تا ۱۸ سالگی تمدید اعتبار می‌شد، از افزایش ۴ ساله تمدید بیمه سلامت این افراد خبر داد. جمشید شایان‌فر افزود: اعتبار بیمه سلامت برای فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تا پیش از این فقط تا ۱۸ سالگی تمدید اعتبار می‌شد اما با رویکرد جدید این اعتبار تا ۴ سال بیشتر یعنی تا ۲۲ سالگی فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تمدید می‌شود. وی با بیان اینکه شاغلان و بازنشستگان نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان ندارند، به انجام تمدید اعتبار به صورت برخط اشاره کرد و گفت: در جهت تسهیل خدمات برای بیمه‌شدگان، تمدید اعتبار سایر افراد هم ۴ ماهه تمدید می‌شود و آن هم نیاز به مراجعه حضوری ندارد. مدیرکل بیمه‌گری بیمه سلامت ادامه داد: فرزندان دختر پس از ۲۲ سالگی از نظر ازدواج، بررسی می‌شوند و می‌توانند پس از ۲۲ سال با تماس با سامانه ۱۶۶۶ از جزئیات ادامه بیمه سلامت خود مطلع شوند. همچنین فرزندان پسر نیز پس از ۲۲ سالگی از نظر تحصیل و ازدواج بررسی می‌شوند و با مراجعه به سامانه ۱۶۶۶ و حتی مراجعه حضوری می‌توانند بیمه خود را تمدید کنند. 

Page Generated in 0/0051 sec