printlogo


کد خبر: 272314تاریخ: 1402/9/4 00:00
اخبار

امیر ایرانی: 
ناوشکن «دیلمان» بزودی به نیروی‌دریایی ارتش ملحق می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش روز گذشته در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: خوی حیوانی و وحشی‌گری حقیقی رژیم سفاک و غاصب و کودک‌کش صهیونیست را که در میدان نبرد، توان مقابله ندارد و با بی‌رحمی تمام کودکان و زنان را  قتل‌عام می‌کند محکوم می‌کنم. امیر دریادار شهرام ایرانی همچنین در رابطه با نقش سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در تمدن‌سازی دریایی ایران گفت: از مقام معظم رهبری مدظله العالی تشکر می‌کنم، زیرا بی‌شک با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با همراهی اراده جدی سران محترم 3 قوه، قطعا فصل جدیدی از تغییر رویکرد اقتصاد بری به اقتصاد بحری صورت خواهد گرفت و گامی اندیشه‌ای و عملی برای احیای اقتصاد کشور برداشته خواهد شد. اجرای صحیح این سیاست‌ها در مسیر تمدن‌سازی دریایی ایران اسلامی، نقش بسیار مهمی خواهد داشت. وی همچنین در حاشیه این نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: دریای خزر، دریای صلح و دوستی است و آنچه امروز به عنوان ناوشکن «دیلمان» قرار است در دریای شمال الحاق شود، 2 محور اصلی داردکه یکی تامین امنیت کشتیرانی است چون دریای خزر شرایط خاص خود را دارد و برای همین باید شناوری مناسب با محیط دریای خرز همیشه در صحنه حضور داشته باشد. فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دیلمان، آخرین مدل کلاس «جماران» است اما تجهیزات آن به روزرسانی شده که متناسب با تجربیات ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش است و می‌تواند به عنوان یک شناور قدرتمند در حوزه‌های کشف و رهگیری و امداد و نجات، ایفای نقش کند. وی در پایان اظهار کرد: ما در دریای جنوب، 2 رزمایش در دستور کار داریم؛ یک رزمایش امداد و نجات با کشور عمان که در این رزمایش از کشورهای دیگر هم دعوت شده و در ادامه یک رزمایش امنیت پایدار که تا سال گذشته با حضور 3 کشور انجام می‌شد اما امسال کشورهای بیشتری از قاره‌های مختلف به عنوان یگان عمل‌کننده و کشور ناظر، حضور خواهند یافت؛ محدوده این رزمایش شمال اقیانوس هند است.
***
آیت‌الله صدیقی: 
امروز توفان الاقصی آرمان انقلاب اسلامی است
خطیب موقت جمعه تهران دیروز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به حوادث غزه گفت: غزه در این مدت 48 روز صحنه مقاومت، ایستادگی، دلاوری و بروز ظهور ایمان به خدا و وعده خدا و همه ارزش‌های دینی بود و مکتب جهاد و ازخودگذشتی که از ایران شروع شد و مرزها را درنوردید. امروز یک جبهه‌ای با عنوان جبهه مقاومت تشکیل شده که نسیم آن همه ملت‌ها را در برگرفته است. امروز توفان الاقصی آرمان انقلاب اسلامی است.
آیت‌الله کاظم صدیقی افزود: حضور فیزیکی سران کشورهای غربی و در رأس‌شان، رئیس‌جمهور حواس‌پرت آمریکا [در اراضی اشغالی] و پس از آن، حمایت صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه، نشان داد که نه‌تنها رژیم صهیونیستی خانه عنکبوت است، بلکه همه قدرت‌ها، آدم برفی هستند که اگر در برابر آنها، انسان به قدرت خدا توکل کند، بی‌محتوا و پوچ ‌بودن‌شان به دنیا نشان داده خواهد شد.  
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به شکاف در درون صهیونیست‌ها و ناکارآمدی نتانیاهو در حل مشکلات گفت: صهیونیست‌ها تحمیل پذیرش آتش‌بس، پس از مدتی جنایت و کشتار کودکان و زنان و بیماران را بسیار تلخ می‌بینند. حملات جریان مقاومت در عراق، یمن و لبنان نشان می‌دهد زیر آتش سنگین مقاومت، کمر صهیونیست‌ها شکسته است.
***
سردار غلامرضا سلیمانی: 
دستگاه دیپلماسی پیگیر جنایات جنگی اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی باشد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ضمن تبریک هفته بسیج، پیرامون جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: این روزها ملت‌های جهان شاهد هستند کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی، دست به کشتار مردم مظلوم غزه می‌زنند. سردار غلامرضا سلیمانی تاکید کرد: فلسطینیان در توفان الاقصی توانستند رژیم صهیونیستی را متحمل یک شکست تمام‌عیار کنند و در این ۵۰ روز توانستند در عرصه زمینی نیز این رژیم را شکست دهند؛ همچنین با شکست غول‌های رسانه‌ای نشان دادند که این رژیم چقدر ظالم و غاصب است. وی در انتها گفت: از دستگاه دیپلماسی درخواست داریم پیگیر جنایات جنگی سران رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی باشد.
***
رئیس سازمان پدافند غیر عامل: 
تخریب زیرساخت‌های کشور از اهداف آمریکاست
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در نخستین همایش سراسری پدافند غیرعامل و مدیریت بحران که در دانشگاه علوم و فنون حضرت امیر المومنین(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۲ زیرساخت‌ها را به عنوان یک هدف در نظر گرفتند، چرا که تخریب زیرساخت‌ها به معنای قطع خدمات به مردم است. آمریکایی‌ها الگوهای مختلفی برای انجام این کار پیش‌بینی  کردند و در این شرایط حفاظت از زیرساخت‌ها اولویت است و باید به گونه‌ای رفتار کرد که در زمان بحران، خدمات به مردم قطع نشود و از روش‌های سنتی حفاظت فاصله گرفت. سردار غلامرضا جلالی با تاکید بر اینکه دانش سیستمی و استفاده از شبکه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اثر حمله به زیرساخت‌ها مستقیم و غیرمستقیم است اما باید الگوی تداوم خدمات رعایت شود تا در صورت هر حمله سایبری و تهدیدی خدمات به مردم قطع نشود. 

Page Generated in 0/0059 sec