printlogo


کد خبر: 272320تاریخ: 1402/9/4 00:00
ایران برای پنجمین بار قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان شد رئیس جمهور پیام تبریک صادر کرد
پولادمردان روی قله

در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2023 جوانان جهان که به میزبانی مکزیک برگزار شد، تیم ایران با ۵ نشان طلا، ۹ نقره و یک برنز و کسب ۶۶۰ امتیاز تیمی، پنجمین بار بر سکوی قهرمانی مسابقات جهانی ایستاد.
مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان به میزبانی شهر گوادالاخارای مکزیک روزهای ۲۴ آبان تا 2 آذر برگزار شد. این پیکارها بامداد جمعه به وقت تهران با کسب نشان طلا و نقره دسته فوق‌سنگین برای نمایندگان ایران به پایان رسید. در دسته فوق‌سنگین علیرضا یوسفی با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب و ۲۴۰ کیلوگرم دوضرب و ثبت مجموع ۴۲۰ کیلوگرم، 3 نشان طلا برای کشورمان به ارمغان آورد.
همچنین طاها نعمتی‌مقدم موفق به کسب 3 نشان نقره شد. طاها با مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم در یک‌ضرب موفق شد به مدال نقره این وزن برسد.
نعمتی در دوضرب نیز ۲۰۵ کیلوگرم را مهار کرد و با ثبت رکورد ۳۸۱ کیلوگرم به 3 نشان نقره قهرمانی جوانان جهان رسید.
همچنین ولادیمیر ماکورا از اسلواکی با رکورد مجموع ۳۵۹ کیلوگرم مدال برنز گرفت.
تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران با ۶۶۰ امتیاز تیمی و کسب ۵ طلا، ۹ نقره و یک برنز قهرمان رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ در گوادالاخارای مکزیک شد. این پنجمین قهرمانی ایران در پیکارهای جهانی جوانان است که با هدایت سیدهادی پانزوان به ‌دست آمد.
برای تیم ایران علیرضا یوسفی 3 طلا، علیرضا نصیری ۲ طلا و یک برنز و طاها نعمتی‌مقدم، آریا پایدار و ابوالفضل زاره هر کدام 3 مدال نقره کسب کردند.
تیم‌ملی وزنه‌بردای جوانان ایران پیش از این سال ۲۰۱۱ (با هدایت کورش باقری)، ۲۰۱۶ (با هدایت وحید ربیعی و فراز رامهرمزی)، ۲۰۱۷ (با هدایت محمدحسین برخواه) و ۲۰۱۸ (با هدایت محمدحسین برخواه) قهرمان جهان شده بود. 
***
تبریک رئیسی در پی قهرمانی تیم‌ ملی وزنه‌برداری در مسابقات جوانان جهان
رئیس‌جمهور در پیامی قهرمانی تیم‌ملی وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جوانان جهان 2023 مکزیک را تبریک گفت.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پیامی ضمن تبریک قهرمانی تیم‌ملی وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جوانان جهان 2023 در مکزیک، از همه مربیان و دست‌اندرکاران این رشته ورزشی بویژه پولادمردان غیرتمند و باصلابت که با کسب مدال‌های رنگارنگ ارزشمند، اقتدار و توانمندی ایران قهرمان‌پرور را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند و مایه فخر و مباهات ملت ایران شدند، سپاسگزاری کرد.
متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با کمال مسرت، قهرمانی امیدآفرین تیم‌ ملی وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جوانان جهان 2023 در مکزیک و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به آحاد ملت ایران و جامعه ورزشی کشور تبریک و تهنیت می‌گویم.
از همه مربیان و دست‌اندرکاران این رشته ورزشی بویژه پولادمردان غیرتمند و باصلابت که با کسب مدال‌های رنگارنگ ارزشمند، اقتدار و توانمندی ایران قهرمان‌پرور را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند و مایه فخر و مباهات ملت ایران شدند، صمیمانه سپاسگزارم.
با آرزوی توفیقات روزافزون برای وزنه‌برداران عزیز، از درگاه خداوند منان، تداوم درخشش و افتخارآفرینی آنان را در دیگر میادین ورزشی خواستارم.
سیدابراهیم رئیسی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

 


Page Generated in 0/0060 sec