printlogo


کد خبر: 272321تاریخ: 1402/9/4 00:00
گفت‌وگوی«وطن امروز» با فرمانده سپاه تهران درباره رزمایش الی بیت‌المقدس در پایتخت
قدرت‌نمایی 100 هزار بسیجی

حسین عبداللهی: روز گذشته رزمایش «الی بیت‌المقدس» با حضور یکصدهزار نفر از بسیجیان در تهران برگزار شد. در این رزمایش که اقشار مختلف مردم نیز در آن حضور داشتند، بار دیگر بر حمایت از مردم مظلوم غزه و انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی تاکید شد. در همین رابطه «وطن امروز» با سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ به گفت‌وگو نشست.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ درباره رزمایش حماسی «الی بیت‌المقدس» که صبح جمعه با حضور  ۷۰۰ گردان متشکل از برادران و خواهران بسیجی و قشر‌های مختلف بسیج و مردم در حمایت از مردم مظلوم غزه در خیابان انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: تهران بزرگ، شاهد حضور حماسی و نمایش اقتدار بیش از یکصد‌هزار نفر از بسیجیان تهران در قالب ۷۰۰ گردان رزمی با عنوان رزمایش حماسی الی بیت‌المقدس بود.
سردار حسن‌زاده با اشاره به اینکه صدای خرد شدن استخوان‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی به گوش جهانیان رسیده است، تصریح کرد: امروز در غزه روز‌های پایانی عمر نکبت‌بار رژیم صهیونیستی رقم می‌خورد و در آینده نزدیک همه ملت‌ها شکست صهیونیست‌ها را جشن خواهند گرفت.
وی افزود: نیرو‌های حماس بزرگ ترین شکست را بر هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها وارد کردند و دیگر ترمیم نخواهد شد.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: صدای ضرب پوتین بسیجیان بر زمین در رزمایش «الی بیت‌المقدس»، رعب و وحشت عظیمی بر دل دشمنان انداخت که این خود باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه رژیم غاصب و جعلی اسرائیل و کشور‌های همپیمان آن بدانند تاریخ مصرف‌شان گذشته است و به جای جولان، باید هرچه سریع‌تر کوچ کنند، افزود: اتحاد امروز مردم کشور‌های مسلمان تحسین‌برانگیز است. بنابراین مردم غزه و حماس تنها نیستند و تا نابودی رژیم غاصب صهیونیستی در صحنه نبرد حاضر خواهیم بود.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ یادآور شد: امروز اگر هزاران کودک بی‌گناه دیگر در سرزمین‌های اشغالی به خاک و خون کشیده شوند، شکست این جنگ بازهم متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود، چرا که آنان قادر به نبرد با گروه‌های مقاومت نیستند؛ بمباران مردم بی‌گناه و اماکن و بیمارستان‌ها پیروزی محسوب نمی‌شود.
وی تصریح کرد: همه جهانیان شاهد خروش ملت ایران، بسیجیان تهران و همه مردم تهران، کودکان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان در خیابان انقلاب بودند که در رژه حماسی فریاد می‌زدند غزه تنها نیست و ما از آن حمایت می‌کنیم.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ ادامه داد: جهانیان فریاد حمایت تمام عیار ملت ایران و بسیجیان ایران را شنیدند و حتماً با این حضور، با این اطمینان قلب و با این حماسه‌ای که مردم عزیز شاهد هستند، مردم فلسطین مسیر خودشان را ادامه می‌دهند. امروز رژیم صهیونیستی شاهد خروش همه ملت‌های جهان است.
سردار حسن‌زاده یادآور شد: این رژه حماسی بیانگر بروز احساسات مردم ایران بود. به امید خدا در آینده نزدیک با پیروزی قاطع مردم فلسطین و با شکست تمام‌عیار رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، نماز جماعت در قدس شریف می‌خوانیم.
فرمانده سپاه تهران‌ بزرگ تصریح کرد: جهان شاهد اقتدار مردم مظلوم غزه و حماس است، اگرچه بخش زیادی از غزه توسط رژیم منحوس صهیونیستی ویران شده است اما مردمش مثل سرو ایستاده‌اند.
وی در انتها خاطرنشان کرد: غزه بزودی برای کودکانش پرنشاط و تعالی‌بخش خواهد بود و جوانان غزه به کسب علم و دانش خواهند پرداخت. این وعده همه بسیجیان جهان اسلام به مردم مظلوم، عزیز و مقتدر غزه است.
******
رزمایش «الی‌بیت‌المقدس» با حضور صدها هزار بسیجی در سراسر کشور در حمایت از مردم غزه برگزار شد
پویش حریفت منم از 10 میلیون نفر گذشت
گروه سیاسی: رزمایش «الی بیت‌المقدس» با حضور صدهاهزار نفر از بسیجیان سراسر کشور برگزار شد. در تهران صدهزار نفر از بسیجیان، به همراه اقشار مختلف مردم با حضور در خیابان انقلاب، بار دیگر بر حمایت خود از مردم بی‌گناه فلسطین و انزجار از رژیم کودک‌کش صهیونیستی تاکید کردند. این رزمایش از میدان امام‌حسین‌(ع) آغاز و تا میدان انقلاب به سمت محل نماز جمعه تهران ادامه یافت.
مردم و بسیجیان با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» پیام حمایت خود از فلسطین و انزجار از اسرائیل و آمریکا را از قلب تهران به آمریکا و سرزمین‌های اشغالی مخابره کردند.
بسیجیان و مردم پایتخت با در دست داشتن کفن‌های نمادین، مظلومیت شهدای غزه به خصوص کودکان و زنان شهید فلسطینی را به مردم ایران و جهانیان یادآوری کردند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه 30 آبان‌ماه خبر داده بود در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر شهید شده‌اند که از این تعداد، 5 هزار و ۸۴۰ نفر کودک و 3 هزار و ۹۲۰ نفر نیز زن بوده‌اند.
یکی از ابتکارات رزمندگان فلسطینی در عملیات توفان الاقصی، استفاده از پاراگلایدر برای نفوذ به عمق سرزمین‌های اشغالی و مقابله با اشغالگران قدس بود که دیروز در تهران نیز بسیجیان به صورت نمادین این ابتکار فلسطینی‌ها را به نمایش گذاشتند.
همزمان با پایتخت، بسیجیان و مردم سراسر کشور نیز با برپایی تجمعاتی، برای چندمین مرتبه در طول هفته‌های اخیر، حمایت خود از مردم فلسطین و انزجار از رژیم اشغالگر صهیونیستی را نشان دادند. در همین رابطه بسیجیان اصفهانی نیز با برگزاری رزمایش، حمایت خود از مردم و مقاومت فلسطینی را فریاد زدند. همچنین اصفهانی‌ها بعد از اقامه نماز جمعه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در خیابان حضور یافتند.
همایش اقتدار بسیجیان سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) ویژه حلقه‌های صالحین و گردان‌های رزمی بسیج نیز با حضور سردار سیدقاسم قریشی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) برگزار شد.
اجتماع باشکوه بسیجیان اردبیل نیز همزمان با سراسر کشور با عنوان رزمایش و نمایش سراسری اقتدار بسیجیان روز گذشته در محل مصلای این شهر با حضور پرشور و مقتدرانه بسیجیان برگزار شد. بسیجیان اردبیل نیز همچون سایر بسیجیان، ضمن اعلام حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. اجتماع بزرگ بسیجیان خراسان‌شمالی به مناسبت هفته بسیج نیز در مصلای امام خمینی بجنورد برگزار شد و بسیجیان این استان هم گِرد هم آمدند تا حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کنند.
همزمان با هفته بسیج، تجمع بسیجیان همدان با عنوان «شکوه اقتدار بسیج» نیز در سالن ورزشی امام علی(ع) برگزار شد. بسیجیان دارالمجاهدین همدان همزمان با بزرگداشت هفته بسیج گرد هم جمع شدند و با شعارهای ضد استکباری و حمایت از غزه اعلام کردند همیشه با ظالم مبارزه خواهند کرد.
همزمان با گرامیداشت هفته بسیج و در راستای برگزاری کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، نمایش اقتدار و حماسه حضور بسیجیان در استان فارس هم برگزار شد. بسیجیان استان فارس نیز بر حمایت از مردم غزه و آمادگی خود نسبت به مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکید کردند. همچنین در آستانه پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل (ره)، همایش اقتدار بسیجیان با هدف اعلام حمایت از مردم فلسطین، روز گذشته در مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد.
اجتماع بزرگ بسیجیان ارومیه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج نیز با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسؤولان لشکری و کشوری آذربایجان‌غربی در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد. در ادامه هفته بسیج، اجتماع بزرگ بسیجیان بم نیز با حضور قشرهای مختلف مردم در این شهرستان برگزار شد. مردم و بسیجیان بمی نیز همچون سایر بسیجیان کشور، حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کردند.
اجتماع بزرگ بسیجیان کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) دهدشت برگزار شد و مردم و بسیجیان بار دیگر با مقام معظم رهبری، شهدا و نظام اسلامی تجدید میثاق کردند و نسبت به مبارزه با اسرائیل آمادگی خود را اعلام داشتند.
اجتماع بزرگ بسیجیان بندرعباس نیز روز گذشته در ورزشگاه تختی بندرعباس برگزار شد، همچنین در سایر استان‌های کشور شاهد اجتماع بسیجیان و اقشار مختلف مردم بودند؛ اجتماعی که در حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین و محکومیت جنایات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد.
جنایات رژیم صهیونیستی در غزه وارد پنجاهمین روز خود شده است. به رغم برپایی آتش‌بس موقت، حملات صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد و تاکنون منجر به شهادت بیش از 14 هزار نفر از مردم بی‌گناه غزه از جمله تعداد قابل توجهی از زنان و کودکان فلسطینی شده است. از همین رو مردم ایران در طول هفته‌های گذشته، با حضور چندباره خود در میدان، ضمن حمایت از مردم بی‌دفاع و مقاومت فلسطین، انزجار خود نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام کرده‌اند.
* رونمایی عمومی از موشک بالستیک خیبر در رزمایش «الی بیت‌المقدس»
در رزمایش بزرگ و حماسی 100 هزار نفری الی‌بیت‌المقدس که با حضور اقشار مختلف مردم در تهران و به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار شد، به یاد پدر موشکی ایران، شهید حاج‌حسن طهرانی‌مقدم، موشک بالستیک خیبر (خرمشهر4) برای نخستین‌بار به نمایش عمومی گذاشته شد.
4 خرداد امسال، همزمان با ایام سالروز آزادسازی خرمشهر و دهه کرامت، وزارت دفاع از موشک راهبردی و بالستیک جدید خود با نام خرمشهر 4 (خیبر) رونمایی کرد.
موشک خیبر یا همان خرمشهر 4 یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های طراحی‌شده توسط متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع است که برد آن 2000 کیلومتر و مجهز به سر جنگی از نوع شدیدالانفجار با وزن 1500 کیلوگرم است. این موشک آخرین نسخه پیشرفته خرمشهر است و از انواع موشک‌های نقطه‌زن بدون نیاز به هدایت در فاز نهایی است.
همچنین سامانه موشکی مجید نیز در رزمایش الی‌بیت‌المقدس به نمایش عموم مردم گذاشته شد.
سامانه پدافندی مجید یک سامانه پدافند موشکی کوتاه‌برد ارتفاع پایین غیرفعال (فاقد رادار) با تحرک بالاست. این سامانه برای رهگیری و انهدام انواع اهداف هوایی ارتفاع‌پایین مانند پهپاد، موشک کروز، بالگرد و... مناسب است. سامانه مجید نخستین‌بار در رژه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ به نمایش درآمد و به‌ صورت رسمی در رزمایش مدافعان ولایت ۱۴۰۰ از آن استفاده شد.
***
پویش حریفت منم از 10  و نیم میلیون نفر هم گذشت
پویش «توفان الاقصی» با شعار «حریفت منم» که پس از عملیات نیروهای مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس و آغاز جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه غزه، با هدف حمایت از دفاع ملت فلسطین در بازپس‌گیری اراضی اشغالی از صهیونیست‌ها و اعلام آمادگی مبارزه با اسرائیل طراحی شده، حالا با گذر از 10 میلیون و 500 هزار نفر، در حال نزدیک شدن به عدد 11 میلیونی است. همین موضوع نشان‌دهنده میزان خشم و نفرت مردم ایران نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی و پیشتازی ملت ما در حمایت از فلسطین و رویارویی با اسرائیل است.

Page Generated in 0/0066 sec