printlogo


کد خبر: 272335تاریخ: 1402/9/5 00:00
سینما حقیقت هم به شکل ویژه به فلسطین می‌پردازد
جشنواره‌های سینمای ایران به یاد غزه

جشنواره‌ آموزشگاه‌های آزاد سینمایی روز گذشته به فعالیت خود پایان داد؛ جشنواره‌ای که در بخشی به آثار با موضوع فلسطین به صورت جداگانه جوایزی را اهدا کرد تا اهمیت این بخش برای نسل آینده سینمای ایران مشخص 
شود. مجتبی امینی دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر هم چندی پیش از اضافه شدن بخش ویژه فلسطین به این جشنواره خبر داده و گفته بود: «ما در حال برنامه‌ریزی درباره تولید برنامه با موضوع ظلم سنگین و عجیبی که در غزه رخ داده، هستیم. وظیفه هر فرد و هنرمندی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کند این است که بازتابی از جنایتی که رخ داده است را در آثار هنری‌اش رقم بزند. تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم تا امسال در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بخش ویژه‌ای درباره فلسطین و ظلمی که در حق مردم این منطقه شده است داشته باشیم». 
حالا پس از جشنواره سینمای مستند ایران، سینما حقیقت هم به جمع داغداران اضافه شده است، بنا بر اعلام این جشنواره در بخش ویژه «غزه»، مستندهایی با این موضوع روی پرده می‌روند، همچنین در پنل ویژه «غزه» استادان و سینماگران بین‌المللی، درباره مسائل اخیر در فلسطین و غزه و پیامدهای انسانی آن، شیوه مستندسازی در بحران و... سخنرانی خواهند کرد. نام مستندهای بخش «غزه»، برنامه نمایش آثار و میهمانان خارجی حاضر در پنل به‌زودی اعلام می‌شود. در بخش غزه مستندهای شاخصی که در این حوزه ساخته شده و در دوره‌های قبل جشنواره به نمایش درآمده و چند مستند جدید روی پرده می‌روند.

Page Generated in 0/0073 sec