printlogo


کد خبر: 272336تاریخ: 1402/9/5 00:00
رودکی همچنان بدون مدیرعامل!

سجاد رضایی‌مقدم: بنیاد رودکی یکی از مهم‌ترین بنیادهای فرهنگی - هنری کشور است؛ بنیادی که در وهله اول با تالار وحدت شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین سالن‌های نمایشی کشور که البته به یکی از مهم‌ترین پاتوق‌های فرهنگی کشور هم تبدیل شده است.
تالار حافظ هم یکی دیگر از زیرمجموعه‌های بنیاد رودکی است، سالنی درست مقابل تالار وحدت که روزگاری قرار بود مرکزی برای نمایش‌های عروسکی باشد.
حالا حتی فرهنگسرای نیاوران هم بعد از چندین بار گردش، مالکیتش به بنیاد رودکی واگذار شده تا شاید بعد از مدت‌ها سر و سامانی بگیرد اما بعد از عدم توانایی مدیریت و البته تغییر شغل نابهنگام مهدی سالم، سرنوشت این مرکز فرهنگی هم به سمت نامعلومی رفت تا جایی که چندی پیش ابوالفضل همراه، مدیرعامل این مجموعه در مراسمی گفته بود خوشحال است مالکیت نیاوران به صندوق اعتباری هنر رسیده و این یعنی امروز دوباره مرجع تصمیم‌گیری‌های نیاوران تغییر کرده است.
شاید جنجالی‌ترین بخش مدیریت سالم هم مربوط به مهم‌ترین بخش ماموریتش باشد، ارکستر سمفونیک تحت مدیریت بنیاد رودکی مهم‌ترین بخش هنری آن است؛ سالم با اخراج 40 نوازنده این ارکستر حاشیه‌های بسیاری آفریده بود.
البته چندی بعد وزیر ارشاد دستور داد این 40 نوازنده به جایگاه خود بازگردند اما این اتفاق حداقل تا امروز رخ نداده است.
سالم حتی رهبر ثابت این ارکستر را هم انتخاب کرد و منوچهر صهبایی به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران معرفی شد؛ فردی که با تصمیم‌های جنجالی باعث ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ماجرای اعتراض نوازندگان شد، ‌اتفاقی که به گفته بسیاری از کارشناسان موسیقی باعث به‌هم ریختن عملکرد موسیقایی در ارکستر سمفونیک تهران شد.
در نهایت بعد از همه این اتفاقات، رسانه‌های اقتصادی روز 28 مهر خبر دادند «مهدی سالم» مدیرعامل بنیاد رودکی به سمت سرپرست برند، مسؤولیت اجتماعی و روابط عمومی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس منصوب شده؛ در حالی که هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر برکناری یا استعفای او از جایگاه مدیرعاملی بنیاد رودکی منتشر نشده بود.
مهدی سالم که از دی ۱۴۰۱ به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی منصوب شد و تا تابستان گذشته در این سمت بود، پیش از بنیاد رودکی هم در سمت روابط عمومی وزارت ارتباطات مشغول به کار بود که با انتشار عکسی جنجالی از پشت صحنه مصاحبه وزیر با شبکه تلویزیونی روسیه، حاشیه‌های زیادی برای این وزارتخانه ایجاد کرد و بلافاصله برکنار شد.
حالا بیش از یک ماه است مدیرعامل رودکی در هلدینگ خلیج‌فارس مشغول است؛ اگر بگوییم به هر ۲ مسؤولیت به صورت همزمان رسیدگی می‌کند قطعا دچار اشتباهی بزرگ هستیم.
رودکی با مسؤولیت‌های بسیار در حوزه فرهنگ و هنر امروز تنها به اجاره‌دهنده سالن تبدیل شده و ماموریت‌هایش را فراموش کرده یا بهتر بگوییم کسی نیست که به این فعالیت‌ها رسیدگی کند.

Page Generated in 0/0066 sec