printlogo


کد خبر: 272348تاریخ: 1402/9/5 00:00
اخبار

اشتغال ۵۰ هزار زندانی در زندان‌های کشور
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از اشتغال ۵۰‌هزار زندانی در زندان‌های کشور خبر داد. رحیم مطهرنژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنیاد تعاون زندانیان یک نهاد عام‌المنفعه است که بیش از ۸۲ سال سابقه فعالیت دارد. وی با بیان اینکه این بنیاد 2 کار اساسی نظیر حرفه‌آموزی و اشتغال انجام می‌دهد، گفت: سالانه ۸۰ هزار نفر زندانی با حضور در کلاس‌های حرفه‌آموزی مهارت کسب می‌کنند. مطهرنژاد اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر زندانی شاغل در کشور هستند که در 4 گروه اشتغال نشسته، اشتغال در محیط بسته، اشتغال در پیرامون زندان‌ها و اشتغال اعزام به کار مشغول به فعالیت هستند.
***
جسد 3 کوهنورد دیگر در لرستان پیدا شد
فرماندار شهرستان ازنا گفت: با تلاش تیم‌های امداد و نجات، جسد 3 کوهنورد دیگر که بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات این شهرستان جان باخته بودند پیدا شد. محمدرضا فاتحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امیدواریم کوهنوردان به توصیه‌های ستاد مدیریت بحران و هواشناسی اهتمام ویژه داشته باشند تا دیگر شاهد حوادث تلخ و ناگوار این‌چنینی نباشیم. فرماندار ازنا گفت: براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان، محدودیت‌هایی برای حضور کوهنوردان در منطقه لحاظ شده تا افراد بدون مجوز اقدام به صعود نکنند. وی بیان کرد: شهرستان ازنا امکانات و تجهیزات لازم را ندارد و علاوه بر استفاده از ظرفیت و امکانات شهرستان و هیات کوهنوردی استان، از ظرفیت و تجهیزات کوهنوردان استان تهران و استان مرکزی برای نجات کوهنوردان استفاده شده است. فاتحی خاطرنشان کرد: این گروه 9 نفره کوهنوردی بدون مجوز و هماهنگی با هیات کوهنوردی وارد منطقه شدند که جسد 5 نفر دیگر روز جمعه پیدا شد.
***
افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی شهر تهران
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: از ابتدای آذر ساعت کاری کلیه مراکز معاینه فنی سبک و سنگین به مدت یک ساعت افزایش یافته و مراکز از ساعت ۷ صبح الی ۱۸ خدمات می‌دهند. شادی مالکی اظهار داشت: با توجه به تشدید آلودگی هوا در روز‌های اخیر و اهمیت انجام پایش آلایندگی خودرو‌ها از ابتدای آذر، ساعت کاری کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران به مدت یک ساعت افزایش یافته است. در حال حاضر مراکز معاینه فنی بیهقی، شهید آبشناسان و شقایق به صورت شبانه‌روزی و دیگر مراکز از ساعت ۷ صبح الی ۱۸ فعال هستند. 

Page Generated in 0/0074 sec