printlogo


کد خبر: 272359تاریخ: 1402/9/5 00:00
اخبار

سخنگوی شورای نگهبان: 
شفافیت منابع مالی داوطلبان نمایندگی برای نخستین بار  اجرا  می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری دیروز خود درباره آزمون کتبی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: هفته گذشته آزمون کتبی خبرگان رهبری برگزار شد و از  ۳۲۸ نفر که به آزمون کتبی دعوت شده بودند، اکثریت حضور داشتند و ۶۹ نفر هم غایب بودند. افرادی که در این آزمون حضور یافتند از شیعه و سنی بودند و آنهایی که نیاز نداشتند طبیعتا حضور پیدا نکردند. 
هادی طحان‌نظیف ادامه داد: ما در یکی دو هفته آینده کسانی را که در ادوار گذشته آزمون کتبی قبول شده‌اند برای مصاحبه شفاهی دعوت خواهیم کرد و کسانی هم که هفته گذشته در آزمون کتبی حضور داشتند طبیعتاً در فرآیند تصحیح اوراق قرار دارند و ان‌شاءالله تا یک ماه آینده به مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.
طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی ‌بر اینکه برخی‌ها معتقدند تغییرات ایجاد شده در قانون انتخابات با عجله بوده، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: اصلاح قانون انتخابات دفعتاً نبوده و این موضوع سال‌های گذشته مطرح بوده و در سال‌های گذشته بحث‌های کارشناسی در مجلس، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون تخصصی مطرح بوده و این پیش‌بینی را داشتند. 
وی ادامه داد: این قانون در راستای اجرایی‌سازی سیاست‌های کلی انتخابات و آن هم پس ‌از حدود ۷ سال به تصویب رسید و طبیعتا مثل هر قانون دیگری در کشور لازم‌الاجراست و باید به آن عمل شود و مبنای عمل قرار بگیرد. 
سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و شکایت داوطلبان گفت: افرادی که در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، می‌توانند به هیات‌های نظارت اعلام شکایت کنند. 
وی درباره شفافیت مالی داوطلبان مجلس گفت: شفافیت منابع مالی داوطلبان مجلس برای اولین‌بار در این دوره اجرایی می‌شود. یکی از مولفه‌های اصلی تایید صلاحیت هم سلامت اقتصادی داوطلبان است، اینکه برای مثال جزو بدهکاران کلان بانکی نباشند.
***
دریادار تنگسیری:
۲ موشک هواپایه جدید برای مقابله با پهپاد و موشک کروز  تولید شده است
فرمانده نیروی دریایی سپاه در اجتماع کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی در یادمان شهدای عملیات والفجر 8 با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه گفت: امروز با عنایت خداوند و دعای شهدا گام‌های بلندی در زمینه ساخت شناور برداشتیم که شناورهای شهید سلیمانی، شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری نمونه‌ای از این دستاوردها هستند.
دریادار علیرضا تنگسیری ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع شناورها را تاب‌آوری و سرعت آنها برشمرد و افزود: این شناورها به دست متخصصان داخلی ساخته شده که در دنیا بی‌سابقه و بی‌نظیر است؛ سرعت این شناورها سه برابر سرعت شناورهای آمریکایی است.
وی درباره موشک‌های دریاپایه اظهار داشت: قابلیت موشک‌های نیروهای دریایی سپاه در دنیا بی‌سابقه است و با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند اهداف خود را تا ۲ هزار کیلومتر به دقت مورد اصابت قرار ‌دهند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: از جدیدترین دستاوردهای متخصصان این نیرو ساخت ۲ نوع موشک هواپایه برای مقابله با پهپاد و موشک کروز با برد 4 کیلومتر و ۱۷ کیلومتر است که اکنون به مرحله تولید رسیده و در آینده هم رونمایی خواهند شد.
وی در پایان تصریح کرد: ما روزبه‌روز به قدرت خود خواهیم افزود و در ایجاد امنیت و پیشرفت مردم‌مان روز و شب نمی‌شناسیم و مردم عزیزمان بدانند که فرزندان این خاک برای اینکه چشم طمع دشمنان را کور کنند تا پای جان شان ایستاده‌اند.
متولی یادمان شهدای عملیات والفجر 8 در اروندکنار شهرستان آبادان، نیروی دریایی سپاه است که تا پایان سال ۱۴۰۲ هر هفته میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور در قالب راهیان پیشرفت و راهیان نور دریایی است.
***
وزیر دفاع: کشورهای بیگانه منطقه را ترک کنند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز گذشته با اشاره به فشارهای گسترده از سوی کشورهای مختلف در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی به رژیم صهیونیستی و حامیانش گفت: مردم منطقه شاهد خواهند بود که این رژیم غاصب و کودک‌کش کاملا سرنگون می‌شود و امنیت واقعی به منطقه ما برمی‌گردد.
امیر محمدرضا آشتیانی درباره جنگ غزه اظهار کرد: وقتی عملیات توفان الاقصی شروع شد، رژیم صهیونیستی در همه حوزه‌ها غافلگیر شد و کاملاً در ورطه سقوط قرار گرفت و این یعنی یک «شکست سنگین».
وی ادامه داد: این عملیات باعث شد رسماً این رژیم منحوس در ابعاد مختلف از جمله سیاسی و نظامی و سایر حوزه‌ها دچار فروپاشی شود و آمریکایی‌ها به شکل جدی احساس خطر کنند که این رژیم به طور کامل در حال ساقط شدن است لذا به حمایت از این رژیم اقدام و برخی کشورهای اروپایی نیز آنها را در این راه همراهی کردند.
امیر آشتیانی با بیان اینکه این منطقه به دلیل عبور خطوط انتقال انرژی محیطی بسیار مهم، استراتژیک و حساس است، گفت: حضور آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در منطقه، عکس‌العمل تمام منطقه از جمله محور مقاومت را به دنبال خواهد داشت و توصیه می‌کنم این کشورهای بیگانه منطقه را ترک کنند و به دنبال ایجاد تنش نباشند.
وی با اشاره به  اشتباهات راهبردی و خطاهای محاسباتی آمریکا بویژه در منطقه افزود: برای تمام دنیا اثبات شده است که رژیم صهیونیستی یک رژیم جنایتکار است و بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا نیز حمایت از این رژیم کودک‌کش است و باید بدانند که حتما هزینه این همه جنایت را پرداخت خواهند کرد.

Page Generated in 0/0048 sec