printlogo


کد خبر: 272367تاریخ: 1402/9/5 00:00
سخنگوی شورای نگهبان: شفافیت منابع مالی داوطلبان نمایندگی برای نخستین بار اجرا می‌شود
ریخت و پاش انتخاباتی ممنوع!

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری دیروز خود درباره آزمون کتبی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: هفته گذشته آزمون کتبی خبرگان رهبری برگزار شد و از  ۳۲۸ نفر که به آزمون کتبی دعوت شده بودند، اکثریت حضور داشتند و ۶۹ نفر هم غایب بودند. افرادی که در این آزمون حضور یافتند از شیعه و سنی بودند و آنهایی که نیاز نداشتند طبیعتا حضور پیدا نکردند. 
هادی طحان‌نظیف ادامه داد: ما در یکی دو هفته آینده کسانی را که در ادوار گذشته آزمون کتبی قبول شده‌اند برای مصاحبه شفاهی دعوت خواهیم کرد و کسانی هم که هفته گذشته در آزمون کتبی حضور داشتند طبیعتاً در فرآیند تصحیح اوراق قرار دارند و ان‌شاءالله تا یک ماه آینده به مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.
طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی ‌بر اینکه برخی‌ها معتقدند تغییرات ایجاد شده در قانون انتخابات با عجله بوده، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: اصلاح قانون انتخابات دفعتاً نبوده و این موضوع سال‌های گذشته مطرح بوده و در سال‌های گذشته بحث‌های کارشناسی در مجلس، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون تخصصی مطرح بوده و این پیش‌بینی را داشتند. 
وی ادامه داد: این قانون در راستای اجرایی‌سازی سیاست‌های کلی انتخابات و آن هم پس ‌از حدود ۷ سال به تصویب رسید و طبیعتا مثل هر قانون دیگری در کشور لازم‌الاجراست و باید به آن عمل شود و مبنای عمل قرار بگیرد. 
سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و شکایت داوطلبان گفت: افرادی که در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، می‌توانند به هیات‌های نظارت اعلام شکایت کنند. 
وی درباره شفافیت مالی داوطلبان مجلس گفت: شفافیت منابع مالی داوطلبان مجلس برای اولین‌بار در این دوره اجرایی می‌شود. یکی از مولفه‌های اصلی تایید صلاحیت هم سلامت اقتصادی داوطلبان است، اینکه برای مثال جزو بدهکاران کلان بانکی نباشند.

Page Generated in 0/0080 sec