printlogo


کد خبر: 272374تاریخ: 1402/9/6 00:00
اخبار

ستاره‌ «ونزدی» از مواضع ضداسرائیلی بازیگر اخراج‌شده‌ هالیوود حمایت کرد
جنا اورتگا، ستاره ۲۱ ساله‌ سریال پرطرفدار «ونزدی»، حمایت خود را از مواضع ضداسرائیلی ملیسا باررا که در بحبوحه‌ جنگ غزه از لیست بازیگران فیلم «جیغ» خارج شده بود ابراز کرد. اورتگا که اعلام کرده بود به دلیل کنار رفتن ملیسا باررا از فرنچایز ترسناک «جیغ»  به دلیل بیان دیدگاه‌هایش درباره حمله‌ اسرائیل به نوار محاصره‌شده‌ غزه، در این فیلم بازی نخواهد کرد، بار دیگر از این ستاره‌ ٣٣ ساله‌ مکزیکی حمایت کرد.  باررا که یکی از بازیگران اصلی فیلم‌های «جیغ ۵ و ۶» بود به تازگی به دلیل پیام‌هایش در رسانه‌های اجتماعی در حمایت از فلسطینی‌ها توسط اسپای‌گلس، تهیه‌کننده فیلم، از بازی در قسمت هفتم سری فیلم‌های «جیغ» اخراج شد. تصویری از TMZ نشان می‌دهد اورتگا پست یکی از صفحات اینستاگرامی را که به اخبار حامیان فلسطین بین سلبریتی‌ها می‌پردازد پسندیده است. این پست، حرف‌های باررا در دفاع از عقایدش درباره‌ مناقشه‌ فلسطین و اسرائیل را منعکس کرده بود.
***
500 صندلی به سینمای ایران اضافه شد
در ادامه فاز‌ دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور، پردیس سینمایی خلیج‌‌فارس یزد، پس از طی مراحل ساخت و تجهیز به ۴ سالن نمایش، آماده بهره‌برداری شد. پردیس سینمایی خلیج ‌فارس در طبقه سوم مجتمعی به همین نام با زیربنای ۲۵۰۰ متر شامل ۴ سالن مسقف و یک سالن روباز با زیربنای ۱۳۰۰ متر ساخته شده است. سالن یک این مجموعه شامل ۲۰۰ صندلی است. ۳ سالن این سینما هر کدام ظرفیت ۱۰۰ صندلی دارد. به این ترتیب با افتتاح سینما خلیج‌ فارس، در مجموع حدود ۵۰۰ صندلی به زنجیره سینمایی مهر حوزه هنری در سراسر کشور افزوده شد.
***
صفحه شخصی یک بازیگر توقیف شد
صفحه شخصی مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی از سوی پلیس امنیت عمومی توقیف شد. دلیل این اتفاق انتشار عکس با پوشش نامناسب در این صفحه بوده است. پیش از این صفحه شخصی همسر مهدی قائدی نیز توقیف شده بود.
***
7 هزار دانش‌آموز پای کار جشنواره تجسمی ایثار آمدند
آیین افتتاح دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران و هنرمندان روز گذشته در تالار سوره حوزه هنری با معرفی نفرات برگزیده کار خود را آغاز کرد. قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید با اشاره به شکست اسرائیل در افکار عمومی تصریح کرد: امروز رسانه، شعر، موسیقی و هنر روشنگری می‌کند و با همین روشنگری‌ها اسرائیل قبل از اینکه در میدان جنگ ببازد در افکار عمومی شکست ‌خورده است و همه جهان علیه ظلم اسرائیل به پا خاسته‌اند. در عصر حاضر که رسانه‌های غربی مشغول فعالیت هستند فرصت خوبی است برای مؤمنان که با بیان و ابزاری درست پیام خود را به نسل‌های بعد برسانند. از برادران و خواهرانم در این 5 استان تشکر می‌کنم. کارهایی که امروز دیدم بسیار حرفه‌ای بودند و اینکه ۷ هزار اثر از دانش‌آموزان هنرمند داریم که 2 خصوصیت دارند یکی اینکه جذب پیام انقلاب اسلامی شده‌اند و دوم  اینکه توانایی خلق اثر هنری دارند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
***
اجرای نمایش آیینی «بهشت درآتش» به‌مناسبت ایام فاطمیه
رئیس فرهنگسرای بهمن با اشاره به محوریت آموزه‌های دینی و اعتقادی در خلق این اثر هنری و فاخر گفت: نمایش آیینی«بهشت در آتش» به کارگردانی علی جاور و نویسندگی حجت‌الاسلام سیدکاظم فلاح‌زاده، روایتی است تاریخی درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که بر لزوم بصیرت‌افزایی، آگاهی، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و هوشیاری امت اسلام در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان تأکید می‌کند. حجت‌الاسلام عبدالحسین مسلمی افزود: این نمایش به همت حوزه هنری و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و همکاری شهرداری منطقه 16، ششم تا یازدهم آذرماه هر شب از ساعت18:30 در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن، روی صحنه خواهد رفت. گفتنی است نمایش «بهشت در آتش» داستان برده‌ای به نام «سهام» را روایت می‌کند که توسط حضرت زهرا (س) آزاد می‌شود. او پس از مدتی دلتنگ مدینه و خانه حضرت علی(ع) می‌شود اما وقتی به مدینه می‌آید... .
***
پژمان بازغی با «کودک‌شو» خداحافظی کرد
فصل پنجم مسابقه «کودک‌شو» این روزها در حال پخش است و چند قسمت بیشتر به پایان آن با اجرای پژمان بازغی نمانده است. او چند فصل از مسابقه «کودک‌شو» را اجرا کرده است و حالا مدتی است به عنوان رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران شناخته می‌شود. برنامه «کودک شو» مدت کوتاهی به دلیل حضور پژمان بازغی در چند سریال تلویزیونی، با اجرای حمید گودرزی روی آنتن رفت اما دوباره با بازگشت پژمان بازغی پخش این برنامه با اجرای خود او از سرگرفته شد. در حال حاضر از ملیکا شریفی‌نیا به عنوان گزینه اجرای فصل جدید مسابقه «کودک‌شو» یاد شده است؛ بازیگری که تاکنون تجربه اجرا در تلویزیون را نداشته است.
***
نمایش «نگهبان شب»  در جشنواره تفلیس
بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم تفلیس در کشور گرجستان از تاریخ ۲۶ نوامبر تا سوم دسامبر (۵ تا ۱۲ آذر) برگزار می‌شود و فیلم «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴، نیز یکی از فیلم‌های راه‌یافته به این رویداد سینمایی است. فیلم سینمایی «مرز بی‌پایان» به کارگردانی عباس امینی محصول مشترک ایران، آلمان و جمهوری چک نیز در جشنواره فیلم تفلیس ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته می‌شود.

Page Generated in 0/0049 sec