printlogo


کد خبر: 272384تاریخ: 1402/9/6 00:00
اخبار

اسطوره فوتبال مصر: حمله به غزه نفاق و بدی جهان را ثابت کرد
اسطوره فوتبال مصر برای نخستین‌بار بعد از حمله رژیم صهیونیستی به غزه در تلویزیون حاضر شد. محمد ابوتریکه گفت: ۵۰ روز می‌گذرد و جهان منافق، ساکت است. ۵۰ روز می‌گذرد و زنان و کودکان و مردان زیادی شهید شده‌اند اما جهان کر و لال شده است و چیزی نمی‌گوید. وی ادامه داد: حمله به غزه بدی و زشتی جهان را نشان داد. حق کاملا روشن است و باطل هم. به خدا قسم باطل هرگز پیروز نمی‌شود. زنده باد فلسطین! زنده باد فلسطین! 
***
قاسمپور قید رقابت با یزدانی را زد
دارنده ۲ مدال طلای جهان به شایعات درباره احتمال بازگشت به وزن ۸۶ کیلوگرم پایان داد و اعلام کرد قصد دارد در رقابت‌های قهرمانی کشور در وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان برود. به گزارش ایسنا،‌ کامران قاسمپور دارنده ۲ مدال طلای جهان که به علت آسیب‌دیدگی غایب بزرگ تیم‌ ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی بود، از روند خوب خود برای بازگشت به میادین در وزن جدید خبر داد. در شرایطی که انجام عمل جراحی کتف توسط حسن یزدانی و دوری ۶ ماهه وی از میادین، احتمال بازگشت قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم برای المپیک پاریس را افزایش داده بود، این کشتی‌گیر تاکید کرد قصدی برای بازگشت به وزن ۸۶ کیلوگرم ندارد. قاسمپور گفت: در حال حاضر تمریناتم را در جویبار زیر نظر مربی‌ام پشت سر می‌گذارم و آرام آرام آماده حضور در میادین می‌شوم. وی در پاسخ به این سوال که در چه وزنی کشتی می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در وزن ۹۷ کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی کشور به میدان می‌روم. به این ترتیب با اعلام کامران قاسمپور، احتمال رقابت او با حسن یزدانی در انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم برای حضور در المپیک از بین رفت. 
***
چرا نکونام از کوره در رفت؟
جواد نکونام و کادرفنی استقلال دیدار تیم‌شان مقابل ذوب‌آهن را با یک جنجال به پایان رساندند. 
دیدار 2 تیم استقلال و ذوب‌آهن در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر، شنبه در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که با تساوی یک - یک به پایان رسید. پس از پایان بازی کادر فنی استقلال با تصویربردار صداوسیما درگیر شدند و جواد نکونام هدفون این تصویربردار را از روی گوش او برداشت و به زمین زد. همین مساله باعث شد لحظاتی کنار زمین شلوغ و وضعیت ملتهب شود. پس از آن مهدی هاشمی‌نسب و علی سامره نیز با این تصویربردار وارد بحث و مشاجره شدند. ماجرا از این قرار است که حضور این تصویربردار در نزدیکی نیمکت استقلال نکونام را عصبانی کرد و در نهایت این مساله حاشیه‌ساز شد. 
علی سامره در این باره عنوان کرد: «این تصویربردار پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کرد و مدام در نزدیکی جواد نکونام از او فیلمبرداری می‌کرد». همچنین این تصویربردار نیز مدعی شد همه پروتکل‌ها را رعایت کرده اما کادر فنی استقلال به او فحش داده‌اند. 
***
بسکتبال با ویلچر ایران بهترین تیم آسیا شد
مراسم معرفی برترین‌های آسیا در حاشیه کنفرانس کمیته پارالمپیک آسیا به میزبانی ریاض برگزار شد. به گزارش کمیته ملی پارالمپیک، نامزدهای دریافت جایزه بهترین ورزشکار زن و مرد، بهترین ورزشکار جوان و بهترین عملکرد تیمی توسط کمیته پارالمپیک آسیا معرفی شدند و مراسم اعلام نام برترین‌ها شب گذشته برگزار شد. از کمیته ملی پارالمپیک ایران در بخش بهترین ورزشکار زن، ساره جوانمردی، در بخش بهترین ورزشکار مرد، مهدی اولاد، در بخش بهترین ورزشکار جوان، مریم عبدالله‌پور و در بخش بهترین عملکرد تیمی، تیم بسکتبال با ویلچر به عنوان نامزد معرفی شدند که در نهایت تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران موفق شد تندیس بهترین تیم آسیا در بخش عملکرد تیمی را از آن خود کند. تندیس بهترین تیم آسیا در بخش عملکرد تیمی توسط «ماجد راشد» رئیس کمیته پارالمپیک آسیا به غفور کارگر، رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان که برای شرکت در کنفرانس و مجمع عمومی – انتخاباتی کمیته پارالمپیک آسیا در ریاض به سر می‌برد، اهدا شد. تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران سال ۲۰۲۳ برای نخستین‌بار در جایگاه سوم مسابقات قهرمانی جهان ایستاد و در بازی‌های پارآسیایی هانگژو نیز در جایگاه سوم قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0052 sec