printlogo


کد خبر: 272389تاریخ: 1402/9/6 00:00
اخبار

متروی پرند پنجشنبه افتتاح می‌شود
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد پنجشنبه هفته جاری ایستگاه متروی پرند افتتاح می‌شود. محسن هرمزی در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه شورا در این دوره همت را بر حوزه حمل‌و‌نقل گذاشت، اظهار کرد: محور ما تکمیل طرح‌های این حوزه بود، به گونه‌ای که  در توسعه مترو،  ۶ ایستگاه و ۲۹ کیلومتر را اجرایی کرده‌ایم و 5 ایستگاه به بهره‌برداری رسید و پنجشنبه هفته جاری نیز ایستگاه متروی پرند افتتاح می‌شود؛ ما تکلیف خود را در مترو انجام داده‌ایم و جلوتر از تکالیف هستیم. وی با بیان اینکه تا امروز ۷۲۱ دستگاه اتوبوس را نوسازی و وارد ناوگان کرده‌ایم، یادآور شد: ۲۹۵ دستگاه اتوبوس نوسازی شده نیز سال جاری تحویل داده شده که بی‌سابقه است. 
***
سارق مسلح خیابان زند شیراز به هلاکت رسید
فرمانده انتظامی استان فارس جزئیات درگیری با سارق مسلح در خیابان زند شیراز را توضیح داد. سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی دیروز یکشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: ظهر امروز(دیروز) 5 آذر ۱۴۰۲ ماموران انتظامی به سرنشین یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و دستور ایست می‌دهند. فرمانده انتظامی فارس در ادامه افزود: سرنشین این خودرو به دستور پلیس توجه نکرده و اقدام به تیراندازی به سوی ماموران می‌کند. وی ادامه داد: این رخداد در خیابان زند شیراز و مقابل ساختمان نور رخ داد که فرد مسلح در درگیری متقابل به هلاکت رسید. حبیبی اضافه کرد: این فرد دارای سوابق متعدد کیفری و سرقت بوده است. فرمانده انتظامی فارس گفت: در این درگیری یکی از شهروندان نیز تیر خورده بود که سریعا به بیمارستان اعزام شد و در حال حاضر حال عمومی این شهروند رضایت‌بخش است.
***
زنگ ورزش زورخانه‌ای در مدارس به صدا در می‌آید
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: 4 هزار دانش‌آموز در 4هزار مدرسه برای آموزش مرشدخوانی آموزش می‌بینند تا زنگ زورخانه را در صبحگاه دانش‌آموزان برگزار کنیم. صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مرشدخوانی توسط دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم در مدارس دوره ابتدایی اجرا می‌شود. دانش‌آموزان مستعد شناسایی می‌شوند و دوره‌های آموزشی برای آنها در همه کشور آغاز شده است. وی افزود: مراسم مرشدخوانی در صبحگاه مدارس ابتدایی از دی امسال اجرا می‌شود، دانش‌آموزان پایه ششم، سال آینده به دوره متوسطه اول می‌روند، بنابراین ورزش زورخانه‌ای و مرشدخوانی از سال آینده در دوره ابتدایی و متوسطه اول اجرا خواهد شد. 

Page Generated in 0/0060 sec