printlogo


کد خبر: 272398تاریخ: 1402/9/6 00:00
اخبار

توضیحات حاجی‌زاده درباره آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در جریان بازدید رئیس دستگاه قضا از نمایشگاه آخرین دستاوردهای این نیرو به ارائه توضیحاتی درباره موشک‌ها، پهپادها و سامانه‌های پدافندی جدید پرداخت.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده به توضیح و تشریح قابلیت‌های آخرین دستاوردهای این نیرو از جمله موشک کروز هایپرسونیک «فتاح ۲»، سامانه پدافندی متحرک «مهران» و سامانه ارتقا ‌یافته «۹ دی» و همچنین پهپاد «شاهد ۱۴۷» پرداخت که اخیراً در محضر رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا رونمایی شده‌اند.
وی در جریان توضیحات خود درباره قابلیت‌های تولیدات موشکی و پهپادی سپاه، گفت: پس از حصول نخستین موفقیت در حوزه دقت و برد دستاوردهای نظامی، موفقیت‌های بعدی در نتیجه عنایات و فضل پروردگار متعال و همت و تخصص جوانان متعهد ایران اسلامی به‌سرعت حاصل شدند. 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به 3 ضلع اصلی در هوافضای سپاه، یادآور شد: ما برای نیل به موفقیت در نیروی هوافضای سپاه، 3 ضلع «تحقیقات»، «عملیات» و «تولیدات» را با هم پای کار آورده‌ایم و یکی از رسالت‌های خود را کادرپروری و فرمانده‌پروری تعیین کرده‌ایم. سردار حاجی‌زاده همچنین تصریح کرد: اکثر متخصصان ما در این نیرو، عناصر جوان و باانگیزه هستند که خود را سربازان گمنام نظام اسلامی می‌دانند و در نتیجه مجاهدت‌های آنان، امروز به مرحله بی‌اثر کردن تهدیدات دشمنان رسیده‌ایم، حال آنکه یک دهه پیش به دنبال یافتن تهدیدات دشمنان بودیم.
به گفته وی، موشک کروز «پاوه» ارائه شده در این نمایشگاه دارای دقتی بی‌نظیر و بُردی شگفت‌انگیز است و همچنین موشک «خیبرشکن» که یکی از موشک‌های دوربرد نسل سوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و از «سوخت جامد» استفاده می‌کند، در فاز فرود قابلیت مانور برای عبور از سپر موشکی دارد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین به ارائه مطالبی درباره پهپادهای غنیمتی پرداخت.
***
فرمانده کل ارتش: 
جنگ غزه دستاوردی برای صهیونیست‌ها نداشت
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تقدیر از دانشجویان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی ارتش، عملیات توفان‌الاقصی را یک اتفاق بی‌سابقه‌ در ۷۵ سال مبارزه فلسطینیان خواند و گفت: این عملیات نتایج بسیار مهمی داشت و صحت و دقت پیش‌بینی رهبر انقلاب درباره اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید را اثبات کرد. وی افزود: آثار زوال رژیم صهیونیستی آشکار شده است. آنها سال‌ها تلاش کردند فلسطین فراموش شده و عادی شود و اسم راهبرد خود را هم عادی‌سازی گذاشته بودند اما جنگ اخیر، فلسطین را به موضوع اول جهان تبدیل کرد و حتی مردم کشورهای غیرمسلمان جدی‌تر در حال پیگیری مساله فلسطین هستند. امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی ادامه داد: آمریکا با صرف هزینه‌های زیاد و امپراتوری رسانه‌ای خود یک تصویر زیبا از حقوق بشر و دموکراسی برای خود ایجاد کرد اما این جنگ ماهیت و چهره واقعی آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را نشان داد.
وی خاطرنشان کرد: این عملیات اثبات کرد همانطور که سیدحسن نصرالله گفت، رژیم صهیونیستی سست‌تر از لانه عنکبوت است. هواپیمای ترابری آمریکایی و برخی کشورهای منطقه به این رژیم کمک رسانده و میلیاردها دلار هزینه شد اما این رژیم در برابر افرادی که سال‌ها در زندان رو باز هستند، شکست خورده و به زانو درآمدند و با حماس مذاکره کرده و شروط حماس برای آتش‌بس را پذیرفتند. اکنون ابتکار عمل در اختیار حماس است. صهیونیست‌ها بیش از ۱۵ هزار زن و مرد، کودک، پزشک پرستار را به شهادت رساندند اما در پایان تسلیم شدند و بار دیگر پیروزی خون بر شمشیر به دست آمد. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این جنگ هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نداشت، ادامه داد: بمباران مراکز غیرنظامی دستاورد نظامی محسوب نمی‌شود. در جنگ زمینی هم از آنها تجهیزات زیادی از دست رفت و تلفات دادند و حتی نتوانستند آنطور که خودشان می‌گفتند، سران حماس را دستگیر کنند.
***
اعلام جرم دادستانی تهران علیه روزنامه اعتماد
دادستانی تهران به دلیل انتشار غیرقانونی سند محرمانه، علیه روزنامه اعتماد اعلام جرم کرد و در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شد. بنا بر گزارش پایگاه خبری قوه قضائیه، روزنامه اعتماد در یکی از مطالب منتشر شده دیروز (۵ آذر ۱۴۰۲) خود به صورت غیرقانونی محتوای یک سند خیلی محرمانه را منتشر کرد. پس از انتشار این مطلب و طبق قانون مطبوعات، دادستانی تهران به دلیل انتشار غیرقانونی سند محرمانه، علیه این روزنامه اعلام جرم کرد و پرونده قضایی تشکیل شد.
***
ادعای بلوکه شدن منابع ارزی ایران در قطر صحت ندارد
سفیر ایران در دوحه درباره ادعای برخی سناتورهای آمریکایی مبنی بر اینکه پول‌های ایران در بانک‌های قطری بلوکه شده است، تصریح کرد: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد. پول‌ها در حساب‌ها وجود دارد و فرآیند استفاده از پول‌ها در حال طی شدن است. بانک‌های ۲ کشور فرآیندهای فنی خود را انجام می‌دهند. آنچه ما به طور عملی شاهد هستیم این است که چنین اتفاقی نیفتاده است و این پول‌ها کاملا قابل دسترس است.  علی صالح‌آبادی افزود: ما در جریان جزئیات موضوعات مرتبط با این موضوع هستیم؛ ۶ بانک ایرانی با ۲ بانک قطری تعاملات خود را دارند و ما در جریان ریز این تحولات بانکی قرار داریم؛ اکنون فرآیند بانکی بخوبی در حال طی شدن است.

Page Generated in 0/0056 sec