printlogo


کد خبر: 272416تاریخ: 1402/9/7 00:00
اخبار

رونمایی از خودروی شهید فخری‌زاده در موزه انقلاب اسلامی
موزه  انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در  یک همایش ادبی  از خودروی شهید فخری‌زاده  رونمایی می‌کند. 
چهارمین همایش ادبی فخر ایران  همراه با آیین رونمایی از خودروی شهید فخری‌زاده در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس برگزار می‌شود. چهارمین همایش ادبی فخر ایران که  با شعار «کابوس صهیون، فخر ایران است»  همراه با آیین رونمایی از خودروی شهید فخری‌زاده همزمان با سومین سالگرد شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان شهید دکتر محسن فخری‌زاده با حضور شاعران و ادیبان برجسته کشور، مسؤولان لشکری و کشوری، خانواده محترم شهید فخری‌زاده و خانواده‌های معظم شهدای هسته‌ای، نمایندگان جنبش‌های مقاومتی، سفرای کشورهای اسلامی و فعالان حوزه فلسطین  برگزار می‌شود. این مراسم با مشارکت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس، ستاد بزرگداشت شهید دکتر محسن فخری‌زاده، سازمان عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین برگزار می‌شود. 
در این مراسم از خودروی این شهید والامقام در حادثه تروریستی آبسرد دماوند نیز رونمایی خواهد شد. 
رونمایی از مجموعه اشعار «فخر ایران2» به کوشش شاعر و پژوهشگر شعر آیینی محمدمهدی عبداللهی و قطعه خواننده ارزشی، میلاد هارونی برای شهید فخری‌زاده از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود. 
در این مراسم شاعران برجسته شعر مقاومت، اشعارشان را برای شهید فخری‌زاده و محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی قرائت خواهند کرد. 
این همایش ادبی ساعت ۹ صبح چهارشنبه هشتم آذر در مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس واقع در میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو برگزار می‌شود. حضور در این همایش برای همه علاقه‌مندان ادبیات و هنر مقاومت آزاد است.
***
«ناپلئون» گیشه‌های جهان را گرفت
«ناپلئون» حماسه تاریخی ریدلی اسکات اگرچه رتبه اول فروش در آمریکای شمالی را در افتتاحیه خود فتح نکرد اما گیشه‌های جهانی را به تصرف درآورد.
«ناپلئون» با بازی خواکین فینیکس در نقش فرمانروای فرانسوی به فروش 78.8 میلیون دلاری در روزهای افتتاحیه خود دست یافت که 46.3 میلیون دلار از این مبلغ از فروش در بازارهای بین‌المللی به دست آمد. این فیلم در 5 روز اول اکرانش 33.1 میلیون دلار در آمریکا فروخت و پس از پیش‌درآمد «بازی‌های گرسنگی» یعنی «تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» جایگاه دوم را از آن خود کرد.
«تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» 26.2 میلیون دلار در باکس‌آفیس بین‌المللی فروش کرد و مجموع فروش آخر هفته‌اش را به 68.8 میلیون دلار رساند. این فیلم که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری با بازی ریچل زگلر و تام بلیت ساخته شده، در مجموع 197.2 میلیون دلار در سطح جهان فروخته است.
بر مبنای آمار سونی، «ناپلئون» در گیشه‌های بین‌المللی ۲ برابر افتتاحیه «قاتلان ماه کامل» و فیلم قبلی اسکات «خانه گوچی» فروخته است. بزرگ‌ترین بازار این فیلم بریتانیا بود که تماشاگران 6.6 میلیون دلار در طول ۵ روز برای آن پرداخت کردند و پس از آن فرانسه با وجود نقدهای تند منتقدان این کشور، با فروش 5.6 میلیون دلاری از آن استقبال کرد. آلمان با فروش 3.4 میلیون دلار، ایتالیا با 3.1 میلیون دلار و مکزیک با 2.9 میلیون دلار دیگر بازارهای بزرگ بین‌المللی این فیلم بودند. این فیلم هنوز در چین، ژاپن و کره‌جنوبی روی پرده نرفته است.
***
استقبال مردم از حکایت کلنل پسیان و تمدید کنسرت نمایش «کلنل»
کنسرت نمایش «کلنل» که قرار بود ۱۰ آذر به اجرای خود در تالار وحدت پایان دهد، به دلیل استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان، تا ۱۷ آذر روی صحنه می‌رود.
 کنسرت نمایش «کلنل» نوشته محمد نقایی و کارگردانی امیر بشیری که روایتی از زندگی و زمانه محمدتقی خان پسیان و عاشقانه‌ای گمشده در تاریخ معاصر ایران است، از ۲۵ مهر در تالار وحدت روی صحنه رفت. در این نمایش از زاویه‌ای دیگر به رشادت‌های کلنل پسیان و مواجهه او با افراد مشهوری چون عارف قزوینی پرداخته شده است. «کلنل» که از پرمخاطب‌ترین آثار نمایشی سال جاری با حدود ۳۰ هزار مخاطب تاکنون بوده است قرار بود جمعه ۱۰ آذر به اجرای عمومی خود پایان دهد اما به دلیل استقبال خوب مخاطبان از این نمایش، اجرای عمومی آن تمدید شد. بر این اساس کنسرت نمایش «کلنل» که در آن تعداد زیادی از بازیگران به ایفای نقش پرداخته‌اند به مدت یک هفته دیگر و تا ۱۷ آذر روی صحنه می‌رود. از جمله بازیگران این کنسرت نمایش می‌توان به کاظم سیاحی، نازنین بیاتی، رحیم نوروزی، سیامک صفری، اتابک نادری، امیر محاسبتی، الهه شه‌پرست، مجید رحمتی، علی عطایی و سعید ملک‌نژاد اشاره کرد.
امین اشرفی تهیه‌کنندگی این کار را بر عهده دارد و حسن جودکی نیز مجری طرح و مدیر تولید این نمایش است. در کنار بازی‌های خوب بازیگران در «کلنل» نباید از موسیقی و آهنگسازی قابل توجه آن غافل شد. در کنسرت نمایش‌ها موسیقی نقش پررنگی دارد و در کلنل نیز این اصل روایت شده است؛ امیرحسین سمیعی آهنگساز «کلنل» موفق شده است با ساخت موسیقی مناسب این روایت، نقش درخوری در پیشبرد بار روایی آن ایفا کند.

Page Generated in 0/0066 sec