printlogo


کد خبر: 272442تاریخ: 1402/9/7 00:00
اخبار

در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ترکیه
رئیسی: آمریکا حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور یکشنبه‌شب در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، روابط ۲ کشور را دوستانه، تاریخی و مبتنی بر حسن همجواری، ارزش‌های دینی و منافع مشترک ۲ ملت توصیف کرد و تقویت و ارتقای سطح همکاری‌ها و مناسبات تهران - آنکارا را در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حائز اهمیت دانست.
رئیسی ایران و ترکیه را ۲ کشور مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام برشمرد و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های مشترک ۲ کشور الگویی از تعاملات میان کشورهای اسلامی باشد.
رئیسی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی با تاکید بر اینکه آمریکا قاتل مردم غزه است، هرگونه دخالت آمریکایی‌ها نسبت به آینده غزه را ادامه جنایات این کشور در حق فلسطینیان توصیف کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به همدستی و مباشرت آمریکایی‌ها در جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و قتل‌عام مردم مظلوم غزه، ‌بر رسوایی و بی‌اعتباری دولت آمریکا نزد افکار عمومی ملت‌ها تاکید کرد و گفت‌: مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و آمریکایی‌ها حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارند و هرگونه اقدام آنها در این زمینه محکوم به شکست است.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به روابط خوب و سازنده تهران - آنکارا، بر تلاش برای ارتقای این روابط به سطح ممتاز و استثنایی تاکید کرد.
***
پرتاب ۵ ماهواره جدید به فضا تا پایان سال
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پرتاب ۵ ماهواره جدید به فضا تا پایان سال خبر داد.
عیسی زارع‌پوراظهار کرد: ۲ پرتاب ماهواره توسط سپاه، ۲ پرتاب توسط وزارت دفاع و یک پرتاب خارجی هم خواهیم داشت که در مجموع ۵ ماهواره تا آخر سال در مدار زمین قرار خواهد گرفت.
وی افزود: نقشه پوششی کل کشور پس از ۲۰ سال در حال به‌روز‌رسانی است و با استفاده از داده‌های ماهواره خیام ۹۵ درصد آن تکمیل شده است.
به گفته زارع‌پور، صنایع فضایی علاوه بر رشد دیگر صنایع، اقتدار را برای کشور به همراه دارد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اکنون در بین ۲۵ کشوری که از توانمندی ساخت ماهواره برخوردارند، قرار دارد.
***
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:
سران رژیم صهیونیستی و بایدن باید محاکمه شوند
معاون حقوقی رئیس‌جمهور در نشست خبری روز گذشته که با موضوع «دومین همایش ملی مسؤولیت اجرای قانون اساسی» برگزار شد، با اشاره به جنایات اسرائیل در فلسطین بیان کرد: رژیم صهیونیستی با بمباران منازل مردم بی‌دفاع غزه، اسناد بین‌المللی و کنوانسیون‌های پیشگیری از جنگ و دفاع از حقوق کودکان و زنان و همچنین اسناد چهارگانه ژنو، اساسنامه مربوط به مقابله با جنایت جنگی و مقابله با جنایت علیه بشریت را نابود کرد.
محمد دهقان عنوان کرد: دادگاه‌های جدید و کنوانسیون‌های جدیدی برای محاکمه سران این جنایت نیاز است تا در بزنگاه‌ها وظیفه خود را در جلوگیری از جنایت علیه بشریت انجام بدهند. این وقایع دردناک، حقیقت دردناکی را به جهان اثبات کرد و آن اینکه این سازمان‌ها وظیفه‌های خود را انجام نمی‌دهند؛ سران رژیم صهیونیستی باید محاکمه شده و بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که طبق کنوانسیون مقابله با نسل‌کشی جنایت کرد و از نسل‌کشی حمایت کرد و بمب‌هایی که علیه مردم غزه به کار گرفته شد، توسط او به این رژیم داده شد، باید محاکمه شود.
***
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:
در تجهیزات ارتش از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد
روز گذشته جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش طی گفت‌وگویی از استفاده از هوش‌ مصنوعی در تجهیزات ارتش خبر داد و گفت: یکی از مشخصه‌های اصلی تجهیزاتی که برای نیروی زمینی ارتش در نظر داریم هوشمندی آنهاست، یعنی اگر تجهیزاتی هوشمند نباشند اصلا وارد نیروی زمینی نمی‌شوند. زمانی که تجهیزات هوشمند باشند، باید از فناوری هوش ‌مصنوعی در بالاترین سطحی که در کشور وجود دارد، استفاده کرد.
امیر سرتیپ نعمتی ادامه داد: جلسات هوش‌ مصنوعی و تجهیزات متناسب با هوش‌ مصنوعی به صورت منظم برگزار می‌شود و همه سازمان‌های تحقیقاتی که در کشور داریم و یا شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار ما فعالیت می‌کنند و طرح‌هایی که ارائه می‌دهند مبتنی بر هوش‌ مصنوعی است.
***
جلیلی: 
مدعیان امنیت جهان حتی یک قطعنامه علیه اسرائیل صادر نکردند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «موازنه قدرت در منطقه و پایان هژمونی آمریکا» که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، گفت: وقتی غربی‌ها صحبت از ارزش‌های دموکراسی می‌کردند، رژیم صهیونیستی را معرفی می‌کردند و از آن به عنوان سپر دموکراسی نام می‌بردند. همان کسانی که مدعی امنیت جهان هستند حتی یک قطعنامه هم علیه رژیم صهیونیستی صادر نکردند.

Page Generated in 0/0064 sec