printlogo


کد خبر: 272465تاریخ: 1402/9/8 00:00
دور دنیا

شهادت ۳۲۹۱ دانش‌آموز در غزه از آغاز حملات صهیونیست‌ها
وزارت آموزش‌و‌پرورش فلسطین از شهادت بیش از ۳‌هزار دانش‌آموز در غزه از زمان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر داد. وزارت آموزش‌و‌پرورش فلسطین اعلام کرد ۳ هزار و ۲۹۱ دانش‌آموز از زمان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در این باریکه تحت‌محاصره شهید شده‌اند. بر اساس گزارش سایت صدی البلد، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد ۲۷۰ مدرسه دولتی در نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته‌‌اند. وزارت آموزش‌و‌پرورش فلسطین همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی ۶۵ مدرسه وابسته به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) را در غزه بمباران کرده است. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگ غزه منجر به شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۶۱۵۰ کودک و 4 هزار زن و زخمی شدن بیش از ۳۶ هزار نفر شد. این نشان می‌دهد ۷۵ درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. 
***
نوجوان فلسطینی: اسرا در زندان‌های اسرائیل کتک می‌خوردند
شبکه «الجزیره»، بامداد سه‌شنبه تصاویری از یک نوجوان فلسطینی منتشر کرد که در دوران اسارت در زندان‌‌های رژیم اسرائیل مورد شکنجه و ضرب و جرح قرار گرفته است. این نوجوان فلسطینی که ۱۶ سال دارد، گفته توسط یکی از یگان‌های اسرائیلی در زندان شکنجه شده و دستش شکسته و بسیاری از نقاط بدنش دچار کبودی و خون‌مردگی شده است. این نوجوان در ادامه اشاره می‌کند به هیچ عنوان کادر درمان زندان او را مداوا نکرده‌اند و نیروهای صلیب سرخ بعد از آزادی، وی را درمان کرده‌اند. این نوجوان فلسطینی همچنین روایت می‌کند در دوران اسارت، نیروهای اسرائیلی اسیری دیگر را مورد ضرب و جرح قرار دادند تا جایی که سر این اسیر فلسطینی بعد از این حمله آسیب می‌بیند و به شهادت می‌رسد. 
***
نامه امیرعبداللهیان به دیوان بین‌المللی کیفری
 وزیر امور خارجه با ارسال نامه‌هایی به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری، بر ضرورت تسریع در رسیدگی این دیوان به پرونده فلسطین و محاکمه جنایات اخیر در غزه تأکید کرد. حسین امیرعبداللهیان در این نامه‌ها با اشاره به بمباران وحشیانه غزه و تجاوز زمینی به آن از سوی رژیم صهیونیستی و شهادت بیش از ١5٠٠٠ نفر از مردم بیگناه و مجروح شدن بیش از ٣6٠٠٠ نفر، این اقدامات را مصداق ارتکاب جرائم خطیر بین‌المللی از قبیل جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی خوانده است. وی حمایت برخی کشورها از رژیم غاصب صهیونیستی را موجبات قلدری و ادامه سبوعیت و خشونت این رژیم در ارتکاب جنایات بین‌المللی در کمال آرامش و بی‌کیفر مانی خوانده و بر تعهد حقوقی دیوان بین‌المللی کیفری در انجام وظایف خود مبنی بر تعقیب مرتکبان این جنایات برای پایان بخشیدن به بی‌کیفری تأکید کرده است. وزیر امور خارجه در این نامه‌ها با اشاره به رسیدگی به پرونده فلسطین نزد دیوان، اقدام دیوان بین‌المللی کیفری در این رابطه را آزمونی برای استقلال و بی‌طرفی قضایی آن خوانده و افزوده اکنون زمان آن است که دیوان تصمیم بگیرد در برابر فشار و منافع برخی قدرت‌ها مقاومت کند یا با عقب‌نشینی در این مسیر اجازه دهد بی‌رحمی‌های ارتکابی توسط رژیم اشغالگر بی‌کیفر باقی بماند. 
***
خاخام یهودی: نتانیاهو کافر است
«حایم سوویر» رهبر جنبش «ناطوری قرتا» (ناتورای کارتا) که در لندن مستقر است، حملات رژیم اسرائیل به غزه را «کشتار و جنایت» توصیف کرد و گفت کشورهای جهان باید مانع ادامه این جنایت شوند. این یهودی ارتدکس حریدی به شبکه آرتی عربی گفت: «ما کشتار غزه را محکوم می‌کنیم که تاکنون 15 هزار نفر که اکثرشان زن و کودک هستند کشته شده‌اند؛ کشورهای جهان بویژه روسیه و ایالات متحده آمریکا باید یک ارتش بین‌المللی برای حفاظت از حقوق غیرنظامیان فلسطینی اعزام کنند و مانع ادامه این کشتار شوند». رهبر جنبش ناتوری قرتا افزود: «ما از آتش‌بس استقبال می‌کنیم اما متأسفانه این آتش‌بس موقتی است و تهدیدهای جدیدی از سوی صهیونیست‌ها شنیدیم که غزه را نابود خواهند کرد. امیدواریم شاهد بازسازی خانه‌های فلسطینی‌ها در غزه باشیم که توسط نیروهای تروریستی صهیونیستی ویران شده است». 
***
تلاش حامیان اسرائیل برای خاموش کردن صدای نماینده کنگره
یک نامزد کرسی مجلس سنای میشیگان خبر داد که به وی پیشنهادی ۲۰ میلیون دلاری برای تعلیق کمپین خود و در عوض رقابت با «رشیده طلیب» نماینده فلسطینی‌تبار دیترویت میشیگان در کنگره آمریکا داده شده است. بر اساس گزارش «فاکس نیوز»، این فرد که «ناصر بیدون» نام دارد، در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت که با وی تماس تلفنی از سوی «لابی طرفدار اسرائیل» گرفته شده و در آن تماس از او خواسته شده است تا در ازای دریافت این پول، به رقابت علیه طلیب جهت حذف وی از کنگره بپردازد. این دومین مورد مشابه است که در روزهای اخیر رخ داده؛ پیش از این هم «هیل هارپر» نامزد دیگر سنا در این رابطه مطلب مشابهی را طرح کرده بود. ناصر بیدون در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل با تمام بی‌شرمی به فکر دادن این پول به من افتاده است. وی در ادامه عنوان کرد: لابی طرفدار اسرائیل هر کاری را انجام خواهد داد تا هر کسی را که در کنگره با برنامه‌های آنها مخالف است، از کنگره حذف کند و حمایت بی‌چون و چرای آنها از اسرائیل را به دست آورد. 

Page Generated in 0/0051 sec