printlogo


کد خبر: 272466تاریخ: 1402/9/8 00:00
اخبار

هروی: بیانات رهبر انقلاب نشان داد ورزش برای ایشان در اولویت است
سرمربی تیم‌ ملی کاراته گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ورزشکاران نشان داد ورزش برای شخص اول کشورمان در اولویت است. به گزارش فارس، قهرمانان ورزش کشور و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارآسیایی هانگژو روز یکم آذرماه سال 1402 با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. سیدشهرام هروی درباره دیدار با مقام معظم رهبری گفت: خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاکرم که یک سال دیگر این توفیق نصیب من شد تا به دیدار مقام معظم رهبری بروم. دیدار با ایشان باعث بالا رفتن انگیزه و انرژی همه ما در این جلسه شد. وی افزود: ایشان در دیداری که با ورزشکاران داشتند پیام‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ورزش ایران به صورت شفاف و صریح داشتند که این جای خوشحالی برای همه ما دارد و نشان می‌دهد ورزش برای شخص اول کشورمان در اولویت است. سرمربی تیم‌ ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در این دیدار ایشان به مسؤولان ورزش کشور و دولتمردان تاکید کردند باید به فکر ورزش و ورزشکاران باشند. در این دیدار شعار ایشان مبنی بر اینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد بسیار پرمعنا بود. هروی در پایان صحبت‌های خود گفت: نگاه مهربانانه مقام معظم رهبری به ورزشکاران بسیار ارزشمند بود. ایشان از ورزشکاران برای موفقیت‌ها و تلاش‌های‌شان تشکر کردند که این موضوع انگیزه ورزشکاران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوچندان کرد. شعار زیبای رهبر انقلاب این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌طلبد که همه آحاد جامعه برای موفقیت ورزش ایران تلاش کنند. در واقع اینطور نباشد که مسؤولان ورزش به تنهایی برای موفقیت تلاش کنند، بلکه باید دولت نیز در کنار مسؤولان ورزش برای موفقیت ورزش بیش از گذشته به ورزشکاران توجه کند.
***
محرومیت و جریمه میلیاردی نورافکن
ستاره مصدوم سپاهان به دلیل رفتار توهین‌آمیز در دیدار مقابل پرسپولیس با محرومیت و جریمه مالی مواجه شد. امید نورافکن که به خاطر مصدومیت نتوانسته از ابتدای فصل برای سپاهان به میدان برود و دیدار برابر پرسپولیس را هم از جایگاه ویژه نظاره می‌کرد، لحظاتی پس از حضور در کنار زمین در واکنش به شعار تماشاگران حریف حرکتی انجام داد که حالا منجر به محرومیت او شده است. در رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیرامون شکایت پرسپولیس علیه نورافکن آمده است: «درباره شکایت باشگاه پرسپولیس تهران از امید نورافکن، بازیکن سپاهان اصفهان مبنی بر رفتار توهین‌آمیز شخص مذکور نسبت به تماشاگران منتسب به تیم قبل از مسابقه ۲ تیم در ورزشگاه نقش جهان، با توجه به محتویات پرونده و با عنایت به بازبینی تصاویر و اظهارات و دفاعیات نامبرده، تخلف انتسابی به ایشان محرز و مسلم تشخیص و با در نظر گرفتن ندامت و عذرخواهی انجام‌شده از سوی نامبرده، وی به یک جلسه محرومیت و یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
ضمنا با توجه به صدور حکم محکومیت تعلیقی برای ایشان، وفق بند 5 ماده 107 مقررات انضباطی، یک جلسه محرومیت تعلیقی مذکور قابل اجرا است.
این رای در محرومیت قابل اجرا و قطعی بوده و در بخش جریمه نقدی غیرقابل اجرا و ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف است».
***
مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی شد
کیومرث هاشمی در حکمی مهدی مبینی را به ‌عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی منصوب کرد. وزیر ورزش و جوانان همچنین برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس و سایر اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون در اسرع وقت را مورد تاکید قرار داد. در قسمتی از حکم وزیر ورزش به مبینی آمده است: با استعانت از خداوند متعال و با عنایت به تعهد و تجربه جنابعالی در امور مدیریتی به ‌عنوان «سرپرست فدراسیون دوومیدانی» منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرآیند انتخابات به ‌عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون، در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخابات رئیس و سایر اعضا هیات‌رئیسه فدراسیون اقدام کنید. 
***
فردیناند: گارناچو گفت مسی او را «آنفالو» کرده است
مدافع سابق منچستریونایتد فاش کرد ستاره آرژانتینی حال حاضر این تیم، به جای طرفداری از لیونل مسی، طرفدار جدی کریستیانو رونالدو است. به گزارش تسنیم، گل زیبایی که آلخاندرو گارناچو در پیروزی اخیر منچستریونایتد مقابل اورتون با ضربه قیچی برگردان به ثمر رساند، سر و صدای زیادی در لیگ برتر جزیره به راه انداخت و خیلی‌ها درباره‌اش حرف زدند. یکی از آنها هم ریو فردیناند ستاره سابق شیاطین سرخ بود که در گفت‌و‌گو با پادکست «Vibe with Five» اعتراف جالبی درباره‌اش انجام داد. او در مقایسه گل گارناچو با گلی که در دوران بازیگری خودش، هم‌تیمی‌ سابق او وین رونی با ضربه قیچی برگردان به منچسترسیتی زد، اظهار داشت: گل گارناچو حیرت‌انگیز و جنون‌آمیز بود. مرا ببخش وازا (لقب وین رونی) اما گل گارناچو بهتر از گل تو بود، چون فاصله‌اش از دروازه بیشتر و زاویه‌اش هم بسته بود. فردیناند سپس اعتراف جالب دیگری درباره گارناچو انجام داد و گفت او طرفدار سرسخت رونالدو است و حتی او را به هموطنش لیونل مسی ترجیح می‌دهد. مدافع انگلیسی درباره گارناچو که بعد از گل زیبایش به سبک رونالدو هم شادی کرد، گفت: یک بار گارناچو به من گفت که مسی در شبکه‌های اجتماعی او را آنفالو کرده است. البته برایش مهم نبود چون گفت «من کریستیانو رونالدویی‌ام. بهترین بازیکن تمام ادوار؟ کریس». او حتی زمانی که در اردوی تیم‌ ملی آرژانتین باشد هم این را می‌گوید.

Page Generated in 0/0048 sec