printlogo


کد خبر: 272469تاریخ: 1402/9/8 00:00
توضیحات رحیمی درباره عدم صدور روادید تکواندوکاران
شیطنت انگلیس در زمین ورزش

فینال مسابقات گرندپری تکواندو قرار است طی روزهای 11 و 12 آذرماه به میزبانی کشور انگلیس در شهر منچستر برگزار شود. تیم ملی تکواندوی ایران قرار است با ترکیب 5 تکواندوکار در فینال این مسابقات حضور یابد.
 مهدی حاج‌موسایی، مهران برخورداری و ابوالفضل زندی در بخش مردان، مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی در بخش دختران قرار است در فینال رقابت‌های گرندپری حضور یابند اما تاکنون روادیدی برای این نفرات از سوی کشور انگلستان صادر نشده است. البته ویزای تیم‌ ملی پاراتکواندو برای حضور در این رقابت‌ها صادر شده است. اصغر رحیمی، دبیر فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که روادید 5 تکواندوکار کشورمان جهت حضور در مسابقات فینال گرند‌پری از سوی انگلیس صادر نشده است، آیا روزنه امیدی برای صدور روادید وجود دارد یا خیر، گفت: واقعیت این است که با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در کشور انگلیس ما امیدوار بودیم روزهای دوشنبه روادید ملی‌پوشان صادر شود اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و حتی تا روز سه‌شنبه نیز روادید تکواندوکاران‌مان جهت حضور در مسابقات گرندپری منچستر صادر نشده است. دیگر بعید می‌دانم اتفاقی رخ دهد. اگر قرار باشد روادید ملی‌پوشان صادر شود، ما فقط چهارشنبه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فرصت داریم. 
وی در پاسخ به این سؤال که چطور شد روادید تیم‌ ملی پاراتکواندو صادر شده اما برای تکواندوکاران هنوز صادر نشده است، گفت: هادی ساعی، رئیس فدراسیون همراه با پاراتکواندوکاران ابتدا کارهای صدور روادید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادند. روادید آنها آمد و تیم به انگلیس سفر کرد، اما نمی‌دانم چرا تا این لحظه برای تیم‌ ملی تکواندو روادید صادر نشده است. 
ما هر روز با فدراسیون جهانی در حال گفت‌وگو هستیم و صدور روادید را پیگیری می‌کنیم. آنها به ما نمی‌گویند روادید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهند. در توضیحات خود مدعی هستند مراحل اداری صدور روادید در حال پیگیری است. دبیر فدراسیون تکواندو در ادامه افزود: کشور انگلیس چندین مرحله در صدور روادید تکواندوکاران سخت‌گیری و بدقولی کرده است. حتی سال گذشته برای صدور روادید ملی‌پوشان، آنها بدقولی کردند و حتی یادمان هست زمان آقای پولادگر برای حضور در رقابت‌های جهانی به صورت ناقص روادید تکواندوکاران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کردند. این بدقولی‌ها به تکواندو ضربه می‌زند. 
رحیمی در پاسخ به این سوال که فینال مسابقات گرندپری در بخش مردان برای تکواندوی ایران خیلی مهم است، به نظر شما اگر در این رویداد حضور نداشته باشیم، ۲ سهمیه مردان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست خواهیم داد یا خیر، گفت: واقعیت این است که فینال مسابقات گرندپری، رقابتی است که تکواندوکاران برای گرفتن سهمیه المپیک از طریق رنکینگ سیستم مجوز حضور در المپیک پاریس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند. به 5 نفر اول رنکینگ در 4 وزن المپیکی مردان و 4 وزن المپیکی بانوان سهمیه المپیک داده می‌شود. خوشبختانه ناهید کیانی، سهمیه حضور در المپیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دست آورده است اما مهدی حاج‌موسایی در وزن منهای 58 کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن منهای 80 کیلوگرم می‌توانند در منچستر سهمیه المپیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کنند. برخورداری اگر در منچستر حضور داشته باشد و مدال نقره به دست بیاورد و حاج‌موسایی مدال برنز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کند، سهمیه المپیک پاریس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب خواهند کرد، ضمن اینکه ما مبینا نعمت‌زاده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم که او هم در بخش بانوان شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد.
 دبیر فدراسیون تکواندو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اگر روادید این نفرات صادر نشود، کار ما سخت خواهد بود، چرا که ما یک فرصت کسب سهمیه در مسابقات گرند اسلم چین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش رو داریم. برای رسیدن به سهمیه المپیک در این ۲ وزن ناچاریم 17 نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به چین اعزام کنیم تا نفرات ما در جدول مسابقات پخش شوند و با حریفان مبارزه کنند و راه کسب سهمیه المپیک برای حاج‌موسایی و برخورداری باز شود.

Page Generated in 0/0044 sec