printlogo


کد خبر: 272488تاریخ: 1402/9/8 00:00
اخبار

پیامک ۳۲ گیگ اینترنت دانش‌آموزی کلاهبرداری است
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به ترفند جدید کلاهبرداران سایبری با موضوع اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان هشدار داد و از خانواده‌ها خواست به چنین پیام‌هایی توجه نکنند. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیامکی که در روزهای اخیر برای برخی شهروندان ارسال شده است، گفت: اخیرا پیامکی برای برخی شهروندان ارسال شده که بر اساس متن آن نقل‌قولی کذب به وزارت آموزش‌و‌پرورش نسبت داده شده است. در این پیامک ادعا شده که با تصمیم وزارت آموزش‌و‌پرورش به هر یک از کاربران نرم‌افزار شاد ۳۲ گیگ اینترنت تنها در ازای پرداخت 2 هزار تومان تعلق خواهد گرفت. همچنین در ادامه این پیامک نیز برای ترغیب بیشتر افراد به خرید این بسته گفته شد حجم اینترنت اختصاص یافته قابل استفاده برای نرم‌افزارهای دیگر مانند تلگرام، واتس اپ و ... نیز خواهد بود. وی با بیان اینکه در انتهای این پیامک نیز یک لینک درج شده است، گفت: ورود به این لینک کاربران را به یک صفحه پرداخت جعلی هدایت کرده که این سایت اطلاعات کارت بانکی افراد را کپی می‌کند و سودجویان سایبری نسبت به  برداشت غیرمجاز مبالغ بیشتر از آن اقدام می‌کنند. ضمن اینکه بسته اینترنتی هم برای کاربران فعال نخواهد شد.
***
رونمایی از فناوری پیشرفته کاتالیست نانویی توسط نخبگان ایرانی
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور دیروز از نانوکاتالیست تولیدشده توسط نخبگان یک شرکت دانش‌بنیان رونمایی کرد. تولید این کاتالیست باعث صرفه‌جویی ارزی به میزان ۳۰۰ میلیون دلار خواهد شد. روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در مراسم رونمایی از این محصول در شرکت دانش‌بنیان تولیدی اظهار داشت: این کاتالیست یک جلوه از کاربردهای فناوری نانو است. استفاده از ۱۸ درصد وزنی نقره و کاهش این مقدار نسبت به نمونه‌های خارجی، به معنی ارزان شدن و در دسترس قرار گرفتن این کاتالیست در کاربردهاست و این خود یعنی افزایش توان مقاومت در شرایط تحریمی امروز. همچنین تولید این کاتالیست در این شرکت باعث کاهش ارزبری به میزان ۳۰۰ میلیون دلار خواهد شد. وی در واکنش به گلایه مسؤولان شرکت درباره اقبال کم مدیران صنایع به این فناوری تأکید داشت: جریان خودباوری هر روز در حال پررنگ شدن است و امیدواریم مدیرانی که به توانمندی‌های داخل شک دارند، قبل از اینکه عزت ملی را خرج کنند و به فکر تأمین محصولات از طریق واردات باشند، به توانمندی داخلی تکیه کنند. وی اظهار کرد: این کاتالیست نتیجه ۱۳ تا ۱۵ سال تحقیقات علمی در گذشته است که امروز به تولید ثروت و اقتصاد می‌رسد.
***
لازمه رانندگی با موتوسیکلت‌ داشتن گواهینامه است
رئیس پلیس راهبر فراجا گفت: موتور چهارچرخ برقی، پلاک موتوسیکلت دارد نه پلاک خودرو، پس لازمه رانندگی با آن داشتن گواهینامه موتوسیکلت است. سردار سید کمال هادیانفر در پاسخ به سوالی در رابطه با تردد با موتور‌های برقی گفت: به استثنای دوچرخه، هر موتوری که محرک داشته باشد (اعم از برقی و بنزینی) نیازمند داشتن گواهینامه است.

Page Generated in 0/0055 sec