printlogo


کد خبر: 272498تاریخ: 1402/9/8 00:00
اخبار

وزارت دفاع: 
شهید فخری‌زاده نمونه دانشمندی خلاق و پرچمدار نوآوری است
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالگرد شهادت دکتر محسن فخری‌زاده بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: او نمونه برجسته دانشمندی مسلمان، متعهد، متدین، متواضع، مقتدر، فکور، جسور، خلاق و پرچمدار نوآوری و نواندیشی علمی است. در بیانیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمده است: 3 سال از ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی شهید دکتر محسن فخری‌زاده گذشت؛ شهیدی که در مسیر مجاهدت فی سبیل‌الله بر عهد خود با امامین امت و با ملت تا آخرین لحظات عمر پربرکتش پایبند بود و در نهایت با افتخار و سری افراشته به خیل همرزمان شهیدش پیوست و این میثاقی است ناگسستنی که مردان مخلص خدا با خون پاک خویش آن را امضا کرده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده است: شهید محسن فخری‌زاده نمونه برجسته دانشمندی مسلمان، متعهد، متدین، متواضع، مقتدر، فکور، جسور، خلاق و پرچمدار نوآوری و نواندیشی علمی است که با اندیشه‌ای به غایت جهان‌شمول در پی عبور از محدودیت‌ها و کمبودها بود و تلاش کرد تا الگویی ماندگار، عملی، پیشرو و پیش‌برنده را به جامعه علمی معرفی کند و آن را تسری دهد. 
***
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: 
توان دفاعی پدافند هوایی فرصت سوءاستفاده را از دشمن گرفته است
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال غرب و  ایستگاه رادار تاکتیکی شهید توحیدی بیله‌سوار گرمی از بخش‌های مختلف این سایت بازدید و توان رزمی و آمادگی دفاعی این سایت تاکتیکی را مورد ارزیابی قرار داد. امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در جمع کارکنان این یگان اظهار داشت: پدافند هوایی با اتکا به توانمندی‌های داخل و جامه عمل پوشاندن به مطالبه فرماندهی معظم کل قوا مدظله‌العالی توانسته است سطح وسیعی از کشور را تحت پوشش رادارهای خود قرار دهد. فرمانده نیروی پدافند هوایی با بیان اینکه توان بالای دفاعی پدافند هوایی فرصت سوءاستفاده را از دشمن گرفته است، تصریح کرد: سامانه‌های پدافندی ما قابلیت مقابله با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین پرنده‌های هوایی را دارد و این را ما در موقعیت‌های مختلف به اثبات رسانده‌ایم.
***
سردار پاکپور: 
رژیم صهیونیستی در ابعاد عملیاتی اطلاعاتی، زمانی و مکانی غافلگیر شد
فرمانده نیروی زمینی سپاه در دومین همایش فرماندهان و مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه که در دانشگاه علوم و فنون نظامی امیرالمومنین(ع) اصفهان برگزار شد، بخشی از عوامل شکل‌گیری توفان الاقصی را تشریح کرد و گفت: این عملیات علاوه بر اینکه پرده از شکاف‌ها و ضعف‌های پنهان نگه داشته شده رژیم صهیونیستی کنار زد، سیستم فرماندهی و کنترل اسرائیل را هم نابود کرد. سردار محمد پاکپور با استناد به سخنان وزیر خارجه آمریکا که در جریان توفان الاقصی با عجله و سراسیمه خود را به اسرائیل رساند و اذعان کرد سیستم فرماندهی و کنترل اسرائیل از بین رفته است، افزود: این وضعیتی بود که در توفان الاقصی اتفاق افتاد و آمریکا تلاش کرد با همه توانمندی‌های خود نوعی تنفس مصنوعی را برای نجات رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
***
قاتل شهیدان «سپیدرو» و «کاظمی» به دار مجازات آویخته شد
معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فرماندهی انتظامی استان خوزستان از اجرای حکم اعدام قاتل شهیدان «سپیدرو» و «کاظمی» خبر داد. سرهنگ صالح مطهری‌راد روز گذشته در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ۱۲ آذر سال ۹۸ استواریکم یاسر سپیدرو و بسیجی محمدعلی کاظمی در راه تامین نظم و امنیت در شهرستان شادگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و قاتل نیز در همان محل دستگیر شد. وی با اشاره به اینکه در راستای معاضدت قضایی از حقوق حقه شهیدان والامقام، اقدامات مجدانه انجام شد، افزود: کارشناسان حقوقی پلیس خوزستان با ارائه لوایح دفاعیه متقن و مستدل، حکم محاربه قاتل را در دادگاه انقلاب آبادان صادر کردند و در دیوان عالی کشور تایید شد. مطهری‌راد تصریح کرد: (دیروز سه‌شنبه ۷ آذر) پس از طی مراحل قانونی و قضایی، قاتل شهیدان والامقام سپیدرو و کاظمی به دار مجازات آویخته شد.
***
سردار شیرازی:
صادرکنندگان تسلیحات خواهان خرید تجهیزات ایرانی هستند
رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا صبح روز گذشته در مراسم صبحگاه بسیجیان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم طاغوت چنان وضعیتی را ایجاد کرده بود که جوانان کشورمان دچار ناامیدی شده بودند و به‌واسطه چنین شرایطی، «ما نمی‌توانیم» را باور کرده بودند، لذا جوانان هیچ امیدی که بتوانند اقدامی در مسیر پیشرفت کشور انجام دهند، نداشتند. سردار شیرازی با ابراز اینکه باور به توانمندی داخلی باعث شد با دست خالی در جنگ هشت‌ساله تحمیلی پیروز شویم، عنوان کرد: زمانی ما در حوزه دفاعی، نیازمند‌ی‌های خود را به ‌ناچار از کشور‌های دیگر تأمین می‌کردیم اما امروز بعد از گذشت 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی در این بخش به سطحی از توانمندی دست یافته‌ایم که بعضاً کشور‌های صادرکننده تسلیحات پیشرفته سراغ ما می‌آیند و از ما تقاضای خرید‌ تجهیزات نظامی دارند.

Page Generated in 0/0077 sec