printlogo


کد خبر: 272523تاریخ: 1402/9/9 00:00
اخبار

پرداخت میلیاردی علیرضا دبیر به حسن یزدانی قبل از جراحی
رئیس فدراسیون کشتی با هدف کمک به حسن یزدانی برای گرفتن انگیزه جهت حضور پرقدرت در المپیک پاریس، رقمی حدود 2 میلیارد تومان به این کشتی‌گیر پرداخت کرد. به گزارش ایسنا،‌ علیرضا دبیر پس از انجام عمل جراحی کتف حسن یزدانی چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی ایران گفته بود: «هیچ کشتی‌گیری تاکنون نتوانسته پس از عمل کتف به میادین بازگردد اما امیدوارم یزدانی نخستین کشتی‌گیری باشد که پس از جراحی کتف به میادین کشتی باز می‌گردد». این صحبت‌های دبیر حواشی زیادی را به دنبال داشت و این شایعه مطرح شد که رئیس فدراسیون کشتی با این صحبت‌ها تلویحا عنوان کرده یزدانی شانسی برای بازگشت ندارد و برخی او را به عدم حمایت از ستاره کشتی ایران متهم کردند اما پیگیری خبرنگار ایسنا حاکی است علیرضا دبیر پس از قطعی شدن انجام عمل جراحی کتف توسط یزدانی، مبلغی حدود 2 میلیارد تومان به این کشتی‌گیر پرداخت کرده تا وی دغدغه‌ای بابت عدم حضور در لیگ برتر کشتی نداشته باشد و با انگیزه بیشتر پس از طی کردن دوران نقاهت خود را آماده حضور پر قدرت در المپیک پاریس کند. البته یزدانی هرچند به دلیل انجام عمل جراحی برای تیم انبوه‌سازان هوتن در نیمه‌نهایی و فینال لیگ کشتی نمی‌گیرد اما شنیده می‌شود مسؤولان این تیم نیز مبلغ قرارداد ستاره کشتی ایران را پرداخت کرده‌اند. 
***
درخواست قلعه‌نویی برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران علاوه بر بازی با اندونزی درخواست برگزاری یک مسابقه دیگر پیش از جام ملت‌های ۲۰۲۳ را داده است. به گزارش تسنیم، هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از 22 دی سال جاری در کشور قطر آغاز می‌شود و تیم‌ ملی فوتبال ایران نخستین بازی خود را 24 دی مقابل فلسطین در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار خواهد کرد. ایران در گروه D علاوه بر فلسطین، با هنگ‌کنگ و امارات هم گروه است. طبق برنامه از قبل تعیین شده، اردوی تیم‌ ملی از 12 دی آغاز می‌‌شود. امیر قلعه‌نویی درخواست دو بازی تدارکاتی برای تیم‌ ملی پیش از شروع جام ملت‌ها را داده که یکی از آنها نهایی شده است و ملی‌پوشان 19 دی در قطر و پشت درهای بسته برابر اندونزی قرار می‌گیرند. پیرو درخواست قلعه‌نویی، یک بازی برای چهاردهم دی نیز در نظر گرفته شده اما هنوز قطعی نشده و فدراسیون فوتبال به دنبال رایزنی برای نهایی شدن این دیدار است. پیش از این قرار بود ایران و ژاپن در دیداری دوستانه بدون لژیونرهای‌شان به مصاف هم بروند که ظاهرا به نتیجه نرسیده است. 
***
انتقال قرضی ستاره بدشانس الاتحاد عربستان به تاتنهام
تاتنهام به دنبال انتقال قرضی ستاره بدشانس الاتحاد عربستان در نقل‌وانتقال‌های تابستانی است. به گزارش تایمز انگلیس، باشگاه تاتنهام در نقل‌وانتقال‌های زمستانی به دنبال جذب قرضی فیلیپه ژوتا، وینگر پرتغالی الاتحاد عربستان است. فیلیپه ژوتا تابستان 2023 با قراردادی 3 ساله به ارزش 29 میلیون یورو از سلتیک اسکاتلند به الاتحاد عربستان پیوست. بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی، پوستگ‌اوغلو سرمربی تاتنهام می‌خواهد فیلیپه ژوتا را برای 6 ماه از الاتحاد عربستان قرض بگیرد. رسانه‌های عربستانی نیز گزارش دادند که باشگاه الاتحاد جده به دنبال انتقال قرضی ژوتا در ماه ژانویه است، زیرا او در لیست تیم برای مسابقات داخلی عربستان ثبت نشده و فقط در لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌های جهان می‌تواند بازی کند. 
***
محرومیت یوفا برای مسؤول
اعلام پنالتی جنجالی پاری‌سن‌ژرمن
یوفا به اتفاقات بازی پاری‌سن‌ژرمن و نیوکاسل واکنش نشان داد و مسؤول VAR این بازی را محروم کرد. به گزارش بین اسپورت، توماس کویتکوفسکی، مسؤول VAR بازی پاری‌سن‌ژرمن و نیوکاسل که در تصمیم‌گیری برای اعلام یک پنالتی بحث‌برانگیز نقش داشت، با محرومیت یوفا مواجه شد. در دقیقه  ۶+۹۰ بازی با بررسی VAR برخورد ضربه عثمان دمبله به تینو لیورامنتو پنالتی تشخیص داده شد که پس از کارشناسی‌های صورت گرفته مشخص شد این تصمیم اشتباه است. این ضربه پنالتی که توسط کیلیان ام‌باپه به گل تبدیل شد، پاری‌سن‌ژرمن را از شکست مقابل نیوکاسل نجات داد و شانس صعود آنها به دور حذفی زنده ماند. 
***
امضای قرارداد 2 کشتی‌گیر روس با تیم بانک شهر
تیم بانک شهر برای حضور در مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد با 2 کشتی‌گیر روس قرارداد بست. به گزارش فارس، عباس گادجی ماگمدوف دارنده مدال طلا و نقره جهان در وزن 61 کیلوگرم و ماگومدرسول قاضی ماگمدوف دارنده 2 مدال طلای جهان در وزن 70 کیلوگرم 2 کشتی‌گیر روس هستند که صبح چهارشنبه با حضور در محل سازمان لیگ به تیم بانک شهر پیوستند. مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد روز جمعه 10 آذرماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0058 sec