printlogo


کد خبر: 272536تاریخ: 1402/9/9 00:00
اخبار

سرقت ۴۵ خودرو در تهران با جرثقیل
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۵ سارق خودرو که اقدام به سرقت ۴۵ خودرو با جرثقیل کرده بودند، خبرداد. سردار علی ولیپورگودرزی در حاشیه طرح دستگیری سارقان خودرو که دیروز در مقر مرکزی پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، گفت: ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات اطلاعاتی، اقدام به شناسایی ۱۵ سارق حرفه‌ای خودرو کردند. وی ادامه داد: این سارقان اقدام به سرقت از خودروهای تولید داخل کرده بودند و روش آنها نیز اینگونه بود که با استفاده از جرثقیل خودروها را به نقطه‌ای از شهر انتقال داده و به مالخر می‌فروختند. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان یک کار اطلاعاتی و پلیسی تمام این ۱۵ نفر دستگیر و پس از هماهنگی با مقام قضایی و در جریان چندین ماموریت پلیسی، همزمان دستگیر شدند، اظهار کرد: افراد دستگیر شده تاکنون به ۴۵ فقره سرقت خودرو با همین شیوه اعتراف کرده‌اند. 
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ خودرو پیدا شده است، افزود: ۲۵ خودرو نیز شناسایی و در اسرع وقت به مالکان تحویل خواهد شد. ولیپورگودرزی درباره استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مجرمان نیز گفت: ما موافق این پابندها هستیم، هر چقدر بتوانیم افراد را تحت کنترل داشته باشیم بهتر است؛ توافق شده سامانه آن در اختیار پلیس آگاهی نیز قرار گیرد.
***
دبیر شورای عالی ترافیک کشور منصوب شد
با حکم وزیر کشور مجتبی شفیعی به عنوان مدیرکل حمل‌و‌نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور منصوب شد. در حکم شفیعی که به امضای احمد وحیدی، وزیر کشور رسیده است، تأکید شده که برنامه‌ریزی برای توسعه شهری انسان‌گرا با تکیه بر حمل‌و‌نقل همگانی و پاک، سیاست‌گذاری در راستای بهبود جامع شاخص‌های حمل‌و‌نقل و ترافیک شهری کشور، توسعه هوشمند‌سازی مدیریت ترافیک شهری، به‌کارگیری ظرفیت متخصصان و نخبگان و استفاده از خوشه‌های دانش‌بنیان در مدیریت ترافیک مورد توجه قرار گیرد. بر اساس این گزارش، مجتبی شفیعی دارای دکترای عمران – راه و ترابری از دانشگاه علم و صنعت است و در سوابق اجرایی او معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل شهرداری تهران، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها، دبیر شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، رئیس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور، مجری طرح نوسازی ناوگان سنگین فرسوده کشور و... به چشم می‌خورد.
***
بهره‌برداری از ۴۲ کیلومتر مسیر شبکه مترو در ۲۷ ماه
در ۲۷ ماه اخیر که مدیریت فعلی شهر تهران زمام امور شهری را در دست گرفته، ۴۲ کیلومتر به طول خطوط متروی تهران افزوده شده است. به گزارش تسنیم، ایستگاه متروی پرند بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره آماده بهره‌برداری شد و قرار است درهای آن به روی مردم گشوده شود. با بهره‌برداری از 19 کیلومتر مسیر ریلی بین ایستگاه‌های فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر پرند و همچنین ایستگاه متروی این شهر، آمار عملکرد شرکت متروی تهران در دوره کنونی مدیریت شهری به بهره‌برداری از 15 ایستگاه، 13 ورودی، یک پایانه مترویی و 42 کیلومتر مسیر ریلی (تونلی و روزمینی) ارتقا می‌یابد. محسن هرمزی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه افتتاح ایستگاه مترو پرند و مسیر ریلی حدفاصل فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند، در واقع بخش نهایی از پروژه 50 کیلومتری امتداد خط یک مترو تا پرند است، اظهار کرد: بخشی از این پروژه، حدفاصل ایستگاه شاهد تا محدوده شهرآفتاب (به طول 4 کیلومتر) در ابتدای سال 95 و بخش دوم حدفاصل ایستگاه شهرآفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) (به طول 26 کیلومتر) در مردادماه سال 96 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و حالا بخش آخر پروژه، در اختیار مردم قرار خواهد‌ گرفت.
***
معلمان در طول خدمت هم گزینش می‌شوند
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: گزینش مستمر معلمان در طول خدمت از سال آینده اجرا می‌شود. به گزارش ایرنا، تاکنون معلمان فقط در زمان استخدام و بدو خدمت علاوه بر انجام مصاحبه‌های عمومی، گزینش هم می‌شدند اما اکنون وزارت آموزش‌و‌پرورش در نظر دارد معلمان را در طول خدمت هم گزینش کند.  در این راستا، صادق ستاری‌فرد دیروز در گفت‌وگو با ایرنا درباره استمرار گزینش فرهنگیان اظهار کرد: همچنان که در قانون رتبه‌بندی موضوع بررسی صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربی در ضمن سنوات خدمت دنبال می‌شود، گزینش مستمر در طول خدمت هم به موجب مصوبه‌ای که قرار است در مجلس به انجام برسد، از سال آینده اجرایی خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که معلمان هرچند وقت یک بار قرار است گزینش شوند گفت: این گزینش مستمرا در طول خدمت است و وقتی استمراری است یعنی تناوبی نیست. معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: در واقع همچنان که گزینش در بدو خدمت معلمی صلاحیت‌های عمومی را مد نظر قرار می‌داد، از این به بعد هم این امکان را دارد که صلاحیت‌های عمومی را در طول خدمت دنبال کند.

Page Generated in 0/0066 sec