printlogo


کد خبر: 272546تاریخ: 1402/9/9 00:00
اخبار

رئیسی: دولت به‌ دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است
رئیس جمهور در جلسه دیروز هیات دولت، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بر نقش هیات‌های اجرایی و نظارت در رقابتی بودن و همچنین میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تأکید و تصریح کرد: دولت به‌ دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است و در موضوع تأیید صلاحیت‌ها نیز معتقد است اصل بر صلاحیت است، مگر آنکه دلیل معتبری بر عدم صلاحیت فرد وجود داشته باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در ادامه ضرورت امیدآفرینی واقعی در جامعه با اقدامات دولت، وضع قوانین مناسب در مجلس و داوری‌های صحیح در قوه‌قضائیه را یادآور شد و تصریح کرد: گزارشات بسیار خوب رئیس سازمان انرژی اتمی از توسعه نیروگاه‌های اتمی برای رفع نیازهای کشور در بخش‌های مختلف، اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برقی کردن ناوگان حمل‌و‌نقل شهری، حل مشکل خلیج گرگان و خالی شدن صف انتظار مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی از جمله اقدامات امیدوارکننده و شایسته قدردانی در این زمینه است که باید با قوت ادامه یابد.
***
پرونده 100 عضو منافقین به قوه ‌قضائیه ارسال شد
معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پیگیری‌های دولت برای محاکمه منافقین گفت: در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و بر اساس دعوتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اسناد مربوط به جنایت‌های منافقین جمع‌آوری و حدود ۱۰۰ پرونده از منافقین به قوه ‌قضائیه ارسال شده است؛ امیدواریم آرای قانونی علیه جریان تروریست نفاق صادر شود.
محمد دهقان روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت درباره دادگاه منافقین که قرار است ۲۱ آذر تشکیل شود، یادآور شد: خوشبختانه در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و بر اساس دعوتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اسناد مربوط به جنایت‌های منافقین جمع‌آوری و حدود ۱۰۰ پرونده به قوه‌ قضائیه ارسال شد. دهقان خاطرنشان کرد: با پیگیری دولت و وزارت اطلاعات این پرونده در حال رسیدگی در قوه ‌قضائیه است و امیدواریم آرای قانونی علیه جریان منافقین صادر شود. وی درباره آخرین وضعیت پرونده غرامت ایران از آمریکا نیز گفت: چندین بار به صورت کتبی این موضوع پیگیری شد که هیاتی تشکیل شود تا درباره مبلغی که باید آمریکایی‌ها به ایران پرداخت کنند به تفاهم برسیم. ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است. وی افزود: آمریکایی‌ها هنوز نمایندگان خود را درباره پرونده غرامت مشخص نکرده و اعلام کردند با مقامات بالاتر خود باید هماهنگ شوند تا کمیته‌ای در این باره تشکیل شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است.
***
توضیحات وزیر امور خارجه درباره تعویق سفر رئیسی به آنکارا
وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت گفت: سفر این هفته رئیس‌جمهور به آنکارا به خاطر نشست شورای امنیت درباره اوضاع غزه و روند آتش‌بس به تعویق افتاد. حسین امیرعبداللهیان افزود: وزرای خارجه عضو و برخی کشورهای خاص مثل ایران به نشست شورای امنیت دعوت شدند. رئیس‌جمهور و اردوغان در تماس تلفنی توافق کردند سفر به ترکیه چند روز دیگر برگزار شود.
امیرعبداللهیان در ادامه درباره علل برگزاری نشست دیروز سازمان ملل هم گفت: تلاش‌ها برای استمرار آتش‌بس در غزه ادامه دارد و حماس باید درباره ابتکارات تصمیم بگیرد. در حال حاضر تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی است که از طریق آن با آزادی و تبادل همه اسرای فلسطینی در مقابل اسرای رژیم اسرائیل به آتش‌بسی پایدار برسند. وی همچنین از رایزنی و تماس مستمر با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به عنوان واسطه تبادل اسرا خبر داد.
***
امیر حاتمی: 
شهید فخری‌زاده در خنثی‌سازی تهدیدات هسته‌ای نقش بارزی داشت
مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش همزمان با ایام گرامیداشت سالگرد شهادت دکتر محسن فخری‌زاده گفت: شهید هسته‌ای و دفاعی کشور از عنفوان جوانی پا در مسیر مبارزه با استکبار و متجاوزان نهاد و عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در حوزه جنگ‌های نوین شروع به فعالیت کرد. امیر سرتیپ امیر حاتمی بیان کرد: شهید محسن فخری‌زاده بعد از جنگ  برای خدمت در عرصه‌های علم و دانش، عضو هیات‌ علمی دانشگاه امام حسین(ع) شد و تحصیلات خود را در رشته فیزیک تکمیل کرد و سپس برای خدمت وارد دانشگاه مالک‌اشتر وزارت دفاع شد. مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با اشاره به تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی یا همان «سپند»، ابراز کرد:  شهید فخری‌زاده، 3 موضوع پدافند هسته‌ای، پدافند شیمیایی و پدافند میکروبی را به ‌طور ویژه پیگیری کرد. وی با تأکید به اینکه شهید فخری‌زاده روی خنثی‌سازی تهدیدات دشمن در حیطه هسته‌ای عزم راسخی داشت، اظهار داشت: شهید والامقام معتقد بود کسانی که هزاران بمب هسته‌ای ساخته و نگهداری می‌کنند، همان کسانی هستند که 2 بمب اتم روی هیروشیما و ناگازاکی ریختند و صدها‌هزار انسان را به کام مرگ کشاندند و رژیم صهیونیستی نیز امروز دارای صدها بمب هسته‌ای است و تهدیدی جدی برای جهان محسوب می‌شود. مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش افزود: شهید فخری‌زاده، دانشمند جامع و برجسته‌ای بود و حوزه هسته‌ای را بخوبی می‌شناخت و حتی دشمنان به او لقب پدر هسته‌ای ایران را داده بودند، هر چند آنها با این حرف به دنبال ترور شهید بودند اما در حقیقت شهید فخری‌زاده به علوم هسته‌ای برای پدافند هسته‌ای مسلط بود. وی با تأکید به اینکه شهید فخری‌زاده در داخل کشور تا قبل از شهادت گمنام بود، بیان کرد: دشمنان از 20 سال قبل این شهید را بخوبی می‌شناختند و او را در فهرست تحریم هسته‌ای قرار داده بودند.

Page Generated in 0/0064 sec