printlogo


کد خبر: 272606تاریخ: 1402/9/12 00:00
اخبار

واکنش رسمی خزاعی به یک شایعه
هیچ تحریمی شامل سینمای ایران نیست
رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگویی با اشاره به شرایط فعلی سینما بیان کرد: امسال هم خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد و بیش از 100 اثر در دبیرخانه جشنواره ثبت شده است. البته ظرفیت پذیرش در جشنواره‌‎ها معمولا محدود است و ان‌شاءالله هیات‌های انتخاب به زودی آغاز به کار خواهند کرد و فیلم‌ها را خواهند دید.
محمد خزاعی ادامه داد: مجتبی امینی، دبیر جشنواره برنامه‌ریزی بسیار خوبی انجام داده تا جشنواره امسال بتواند جشنواره خوبی باشد. طبیعتا جشنواره چهل و دوم با جشنواره سال گذشته که درگیر مسائل سیاسی و اغتشاشات بودیم کاملا متفاوت است. امسال می‌خواهیم فضایی را ایجاد کنیم که همه کسانی که به هنر و صنعت سینما علاقه‌مند هستند فرصت و ظرفیت حضور در جشنواره را پیدا کنند.
وی افزود: در حوزه‌ بین‌الملل هم استقبال بسیار خوبی از کشورها داشتیم، نه در فقط در جشنواره فیلم فجر؛ یک اتفاق بسیار بزرگ افتاده و رویکرد کشورها برای حضور در جشنواره‌های ایرانی رکورد جدیدی را ثبت کرده است. در جشنواره سینمای جوان بالغ بر 7 هزار اثر ثبت شده که تقریبا بی‌سابقه ‌است و هیچ جشنواره‌ای در فیلم کوتاه دنیا ما نداریم که 7 هزار اثر درخواست حضور در آن را داشته باشند که این نشانه اعتبار این جشنواره است.
خزاعی ادامه داد: در جشنواره سینما حقیقت، در جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان اصفهان و در خود جشنواره فیلم فجر درخواست مراجعه برای حضور در فستیوال‌های ایران به‌شدت افزایش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد نه تنها سینمای ایران تحریم نیست بلکه مورد توجه جدی قرار گرفته و اخباری که در این حوزه مطرح می‌شود صحیح نیست و سینماگران دنیا توجه جدی به سینمای ایران دارند، چون سینمای ایران به افتخار همین هنرمندهایی که در آن فعالیت می‌کنند، جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد.
***
خبرهایی از ساخت نسخه سینمایی «پایتخت»؛ سیمافیلم تکذیب کرد
برخلاف ادعای برخی منابع خبری مبنی بر تولید نسخه سینمایی «پایتخت» قبل از تولید فصل هفتم این سریال، مدیران سیمافیلم چنین خبری را تکذیب کردند.
پیگیری‌ها از عوامل مجموعه تلویزیونی «پایتخت» درباره روند مذاکرات درباره ساخت فصل هفتم «پایتخت» تاکنون بدون پاسخ مانده است. حالا اما منابع از باز شدن گره کور تولید «پایتخت» با ساخت نسخه سینمایی این اثر خبر داده‌اند. بر اساس این ادعا، طبق توافقی که میان گروه تولید پایتخت با مدیران سیما انجام شده، قرار است ابتدا یک نسخه سینمایی از پایتخت برای اکران در سینماها ساخته شود.  همچنین گفته شده فیلمنامه پایتخت زیر نظر محسن تنابنده در حال نگارش است و تمام بازیگران برنامه‌های‌شان را طوری تنظیم کرده‌اند که تعهدات‌شان نسبت به پروژه‌های دیگر تا اواخر بهمن ماه به پایان برسد و از اوایل اسفند تولید این فیلم به کارگردانی سیروس مقدم آغاز شود؛ موضوعی که البته با پیگیری خبرنگار فارس از مسؤولان مرکز سیمافیلم تایید نشد و یکی از مدیران ارشد مرکز سیمافیلم شروع فرآیند ساخت نسخه سینمایی سریال پایتخت را تایید نکرد و اظهار داشت «تاکنون تنها بحث بر سر ادامه ساخت سریال «پایتخت» بوده و مذاکرات با عوامل هنوز در جریان است».
***
عذرخواهی بازیگر اسکاری در پی فشار لابی صهیونیسم
سوزان ساراندون، بازیگر 77 ساله و اسکاری سینمای هالیوود که ماه گذشته به دلیل حضور در تجمع حامیان فلسطین در نیویورک خبرساز شده و توسط آژانس‌های بازیگری آمریکایی به طور کامل بایکوت شده بود، حالا به نظر می‌رسد با فشار لابی صهیونیسم هالیوود مجبور به انتشار متنی در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام و عذرخواهی از یهودیان شده است.  این بازیگر کهنه‌کار از آغاز جنگ غزه سیاست‌های اسرائیل را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه‌‌ محاصره‌شده را مصداق «پاک‌سازی قومی» توصیف کرده بود و حالا با انتشار متنی اظهارات پیشین خود را «اشتباهی وحشتناک» توصیف کرده است! در ویدئویی که توسط نیویورک‌پست از حضور ساراندون در جمع حامیان فلسطین به اشتراک گذاشته بود، او به جمعیت می‌گفت «یهودیانی که احساس ترس می‌کنند در حال چشیدن طعم مسلمان ‌بودن در این کشور هستند که اغلب مورد خشونت قرار می‌گیرند». «مردم سؤال می‌کنند، مردم ایستاده‌اند، مردم آگاهی کسب می‌کنند، مردم از شست‌و‌شوی مغزی که از کودکی شروع شده بود، دست شسته‌اند». اینها جملاتی است که ساراندون خطاب به جمعیت حاضر در تظاهرات ضدصهیونیستی نیویورک می‌گوید و سپس از جامعه‌ یهودی که برای مخالفت با جنگ به خیابان‌ها آمده‌اند تشکر می‌کند.

Page Generated in 0/0236 sec