printlogo


کد خبر: 272612تاریخ: 1402/9/12 00:00
دور دنیا

۲ شرط حماس برای آزادی نظامیان صهیونیست
مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه دیروز (شنبه) ۲ شرط حماس برای آزادی نظامیان صهیونیست را اعلام کرد. اسماعیل الثوابته،‌ مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه با بیان اینکه سربازان رژیم صهیونیستی که در بند حماس در غزه هستند، جز در صورت دستیابی به آتش‌بس دائم و آزادی تمام اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد نخواهند شد، اظهار داشت: این چیزی است که حتی افکار عمومی اسرائیل و ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین این رژیم نیز به آن اشاره کرده‌اند. الثوابته در مصاحبه با اسپوتنیک رژیم اشغالگر را مسؤول عدم تمدید آتش‌بس در نوار غزه و حملات مجدد به غیرنظامیان و ادامه جنگ خصمانه‌اش علیه غزه دانست که طی چند ساعت بمباران مداوم منازل غیرنظامیان، به شهادت ۱۸۰ تن انجامید. الثوابته گفت دولت آمریکا به ریاست جو بایدن و وزیر خارجه‌اش آنتونی بلینکن، مسؤول این جنایت‌ها هستند، چراکه برای ادامه کشتار کودکان و غیرنظامیان و زنان به اسرائیل چراغ سبز نشان دادند. 
***
کنعانی:
حملات مجدد به غزه رسوایی بزرگ اخلاقی برای دولت آمریکاست
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حملات مجدد رژیم صهیونیستی و شهادت بیش از 200 فلسطینی، در صفحه شخصی خود در پلتفرم ایکس نوشت: حدود 200 شهید و 600 زخمی، نتیجه 24 ساعت حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه پس از اقدام رژیم در پایان دادن به آتش‌بس 7 روزه است؛ حملاتی که مجددا با چراغ سبز آمریکا  آغاز شده تا بر جنایت هولناک کشتار بیش از 16‌هزار فلسطینی طی 48 روز، فهرست بلند دیگری از جنایات جنگی، کودک‌کُشی و نسل‌کُشی اضافه شود. ناصر کنعانی تصریح کرد: این یک رسوایی بزرگ اخلاقی برای دولت آمریکاست و چهره حقیقی حقوق بشر آمریکایی را به جهانیان نشان داده است. روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به پایان دادن رژیم صهیونیستی به آتش‌بس در غزه نوشت: نقض آتش‌بس و آغاز دوباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه ‎غزه دقایقی قبل از خروج بلینکن وزیر خارجه آمریکا از سرزمین‌های اشغالی و باز هم غیرنظامیان، کودکان و زنان قربانیان اصلی حملات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی هستند. وی افزود: خون‌آشامان صهیونیست پس از کشتار بیش از 15 هزار فلسطینی، دور جدید کشتار خود را در سایه ادامه حمایت دولت آمریکا آغاز کرده‌اند. ملت‌ها و اکثریت قریب به اتفاق دولت‌های جهان، تداوم آتش‌بس و توقف کامل حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه غربی فلسطین را فریاد می‌زنند ولی صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کُش در خیال پوچ جبران شکست ترمیم‌ناپذیر، با کشتار غیرنظامیان، کودکان و زنان به دنبال پیروزی هستند. 
***
مقام امنیتی اسرائیل: 
کاملاً از حماس فریب خوردیم
یک مقام امنیتی اسرائیلی گفت حماس پیش از انجام حمله 7 اکتبر (عملیات توفان الاقصی) اسرائیل را به‌خوبی فریب داده است. روزنامه «جروزالم پست»، جمعه نوشت: «برخی منابع امنیتی اسرائیل برآورد می‌کنند که سران حماس از جمله محمد ضیف [فرمانده کتائب القسام] و یحیی السنوار [رئیس حماس در غزه] از نظارت شدید دستگاه اطلاعات اسرائیل باخبر بوده‌اند و از شیوه‌هایی سِری برای انتقال پیام‌ها [میان خود] استفاده می‌کرده‌اند». جروزالم‌پست در ادامه می‌افزاید: «منابع امنیتی بر این باورند که الضیف و السنوار به‌رغم نظارت اطلاعاتی اسرائیل، پیام‌‌‌ها را میان خود رد و بدل می‌کرده‌اند». براساس این گزارش، ارزیابی‌ها حاکی از آن است که حماس برای نفوذ در تاریخ هفتم ماه اکتبر «تدارکات دقیقی» انجام داده، به‌ نحوی که یک مقام ارشد سرویس امنیتی اسرائیل آن را «فریب عالی» توصیف کرده است. این مقام امنیتی درباره تاکتیک‌هایی که سران نظامی حماس برای انتقال پیام‌ استفاده کرده‌اند، می‌گوید: «احتمالا جزئیات، دستورالعمل‌های سری و احساسات کلی برای گفت‌و‌گوهای رودررو یا از طریق شیوه‌هایی دیگر نگاه داشته می‌شدند». 
***
حملات سنگین حزب‌الله به پایگاه‌های اسرائیل
همزمان با از سر‌گیری تبادل آتش در مرزهای جنوب لبنان و فلسطین اشغالی، حزب‌الله لبنان بعدازظهر دیروز (شنبه) از شهادت یک رزمنده خود در حمله ارتش رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن مجدد واحدهای توپخانه این رژیم خبر داد. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از رزمندگانش روز گذشته در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. طبق گزارش روزنامه رای‌الیوم، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر از هدف قرار دادن واحد توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. در بیانیه حزب‌الله در این باره آمده است: در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت آنها، واحدهای توپخانه ارتش دشمن صهیونیستی در موضع نظامی «خربه ماعر» ساعت ۱۱‌صبح امروز (دیروز) هدف حملات موشکی قرار گرفتند و اهداف مورد نظر به شکل کاملا دقیق منهدم شدند. حزب‌الله پیش از این نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۲۳:۲۰ جمعه‌شب با موشک‌های کاتیوشا (گراد) آشیانه‌های توپخانه دشمن در منطقه «دیشون» را هدف قرار دادند. طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی 7 روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکمفرما شد اما از روز جمعه و درپی ازسرگیری تجاوزات به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت. 

Page Generated in 0/0049 sec