printlogo


کد خبر: 272613تاریخ: 1402/9/12 00:00
اخبار

رکوردشکنی نماینده بسکتبال ایران در آسیا
شهرداری گرگان رکورد پیروزی با بیشترین امتیاز در بازی‌های خانگی سوپر لیگ غرب آسیا را شکست. به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال شهرداری گرگان موفق شد در دومین بازی خود در رقابت‌های سوپر لیگ غرب آسیا، رکورد پیروزی با بیشترین امتیاز کسب‌شده توسط یک تیم در بازی‌ خانگی را بشکند و از آن خود کند. شاگردان سیدمصطفی هاشمی در دیدار مقابل الاتحاد اهلی سوریه، با نتیجه 70 - 121 به پیروزی دست یافتند که بیشترین امتیاز کسب‌شده توسط یک تیم در بازی‌های خانگی سوپرلیگ غرب آسیا است. قبل‌تر این رکورد در اختیار تیم الریاضی لبنان بود. نماینده لبنان در فینال فصل قبل (نخست) این رقابت‌ها (لیگ منطقه‌ای غرب آسیا) با نتیجه 100 - 114 شهرداری گرگان را شکست داده بود که بیشترین امتیاز کسب‌شده توسط یک تیم در بازی خانگی به شمار می‌رفت. در حال حاضر شهرداری گرگان با کسب 2 برد مقابل ساجس لبنان و الاتحاد اهلی سوریه، با ۴ امتیاز و تفاضل گل ۶۳ در صدر جدول گروه A این مسابقات قرار دارد. ساجس لبنان نیز با ۳ امتیاز و تفاضل صفر (یک برد و یک باخت)، بالاتر از تیم الاتحاد اهلی سوریه با ۳ امتیاز و تفاضل منفی ۴۴ (یک برد و یک باخت) قرار دارد. النفت عراق هم با 2 باخت، ۲ امتیاز و تفاضل منفی ۱۹ در رده چهارم این گروه حضور دارد.
***
گره در ماجرای انتقال طارمی به اینترمیلان
احتمال انتقال مهاجم ایرانی پورتو به جمع شاگردان سیمونه اینزاگی در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی پیش ‌رو با گره و اما و اگرهایی مواجه شد. به گزارش تسنیم، فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی گفت: مهدی طارمی بازیکنی کامل برای اینتر در نظر گرفته شده اما باشگاه پورتو نمی‌خواهد او را در پایان فصل جاری به عنوان بازیکن آزاد از دست داده و در واقع او را به باشگاهی دیگر هدیه دهد. در سوی دیگر اینتر نمی‌خواهد بعد از جذب قرضی مارکو آرناتوویچ در تابستان، روی یک بازیکن بالای 30 سال سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی انجام دهد و پول خود را دور بیندازد. عملی شدن این انتقال در حال حاضر پیچیده به نظر می‌رسد. برخی منابع دیگر ایتالیایی هم گزارش داده‌اند اینتر ماه ژانویه سراغ به خدمت گرفتن مهدی طارمی 31 ساله نخواهد رفت و تمایل دارد تابستان آینده او را به عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد. پینتو داکاستا رئیس باشگاه پورتو اخیرا گفته بود طارمی پیشنهادهایی با دستمزد سالانه 10 میلیون یورو دریافت کرده که این باشگاه نمی‌تواند با آنها برای تمدید قرارداد این مهاجم ایرانی رقابت کند و جدایی او را از این تیم قطعی دانسته بود. رومانو پیش از این گفته بود مهدی طارمی به اینتر خیلی نزدیک بوده و این باشگاه ایتالیایی به دنبال به خدمت گرفتن این مهاجم ایرانی در ماه ژانویه است. طارمی که تاکنون در 164 بازی برای پورتو به میدان رفته و آمار 83 گل ‌زده و 52 پاس گل را به ثبت رسانده، این فصل در 17 بازی آمار 3 گل‌ زده و 3 پاس‌ گل را از خود برجا گذاشته است.
***
قاتل جردن باروز جایگزین غیرمنتظره حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم!
 خیلی از کارشناسان معتقدند ایران برای دستیابی به طلای المپیک و شکست دادن دیوید تیلور آمریکایی باید کشتی‌گیری غیر از حسن یزدانی را به مصاف این حریف چغر بفرستد و در این راستا رقیب جدی حسن یزدانی برای المپیک پاریس با قهرمانی در لیگ برتر کشتی اعلام آمادگی کرد. به گزارش طرفداری، علی سوادکوهی اعلام کرد برای حضور در المپیک وارد وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد شد. در این وزن حسن یزدانی حضور دارد و سوادکوهی برای رفتن به پاریس باید با یزدانی سرشاخ شود. سوادکوهی تنها کشتی‌گیر ایرانی‌ است که موفق ‌شده جردن باروز آمریکایی را شکست دهد. حسن یزدانی اخیرا با عمل جراحی کتف، به دوران طولانی نقاهت رفته است و آمادگی کامل او برای المپیک بسیار سخت اما شدنی است. سوادکوهی روز جمعه نخودی را به راحتی ۶ بر صفر شکست داد تا پرچم قهرمانی بانک شهر را برافرازد.
***
داربی ریاض؛ لمس توپ کریستیانو رونالدو کمتر از یاسین بونو!
آمار عجیبی از عملکرد کریستیانو رونالدو در داربی ریاض منتشر شده است. داربی ریاض با برتری 3 بر صفرالهلال مقابل النصر تمام شد و آبی‌های ریاض با توجه به این برد 41 امتیازی شدند و فاصله‌شان با النصر به 7 امتیاز رسید. یکی از آمارهای عجیب بازی الهلال و النصر لمس توپ بازیکنان 2 تیم بود که در نهایت مشخص شد یاسین بونوی مراکشی علاوه بر ثبت کلین‌شیت نهم در لیگ عربستان آمار 34 بار لمس توپ را در این دیدار مهم ثبت کرده، آماری که کریستیانو رونالدو مهاجم و گلزن تمام عیار النصر فقط 33 بار موفق به ثبت آن شد! این آمار عملکرد خوب تدافعی الهلال را نشان می‌دهد. البته کریستیانو رونالدو یک گل و یک پاس گل در این بازی جنجالی ثبت کرد که هر دو از سوی داور بازی رد شد.

Page Generated in 0/0257 sec