printlogo


کد خبر: 272620تاریخ: 1402/9/12 00:00
اخبار

تبدیل بهزیستی به سازمان «نسل نو» در آینده‌ نزدیک
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کمبود منابع همیشه در کشور وجود دارد اما در کنار کمبود منابع و محدودیت‌ها، به تجهیز و اهرم کردن منابع فکر کرده‌ایم، اقدامات سازمان بهزیستی برای پوشش جامعه هدف را تشریح کرد. علی‌محمد قادری در آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: در سازمان تحول نظری و مبانی آن تازه‌گردانی شد و حرف نو و رویکرد جدید به حوزه ماموریتی ما وارد شد. وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی غنای خدمات مقصود ما بود، گفت: توجه به مسائل با هسته سخت، بیمه، مهارت، توانمندسازی و برقراری ارتباطات فرادستگاهی سازمان بهزیستی، این سازمان را در آینده‌ای نه‌چندان دور به سازمان نسل نو تبدیل می‌کند. قادری با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی بهزیستی افزود: از اردوهای پیشرفت و مساله‌محور حمایت می‌کنیم. تقویت گروه‌های داوطلب و آموزش تسهیلگران دانش‌آموز و دانشجو برای انجام پروژه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی جغرافیای نیکوکاری و ارتباط با ذائقه خیران از برنامه‌های پیش‌رو است. وی با اشاره به اینکه قاب پیشرفت سازمان بهزیستی امروز رنگارنگ است، گفت: مصادیق آن پشت نوبتی‌هایی که سالیان سال منتظر دریافت خدمات بودند، هست. بیش از ۵۰۰ هزار خانواده در جریان خدمت مستمری قرار گرفتند. 
***
کتاب «روزنگار لبخند مادری» رونمایی شد
آموزش صفر تا 100 فرزندپروری به مادران ایرانی
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در ادامه اجرای کارویژه‌های پنجگانه جمعیتی خود اقدام به انتشار کتاب آموزشی برای مادران ایرانی کرده است. با حضور معاونان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بنیاد ۱۵ خرداد از کتاب «روزنگار لبخند مادری» رونمایی شد. مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد در این مراسم تاکید کرد: با عنایت به ماموریت این بنیاد در حوزه جمعیت و خانواده و همچنین ضرورت تولید محصولات فرهنگی و آموزشی در این حوزه، نسبت به نگارش، تدوین و انتشار کتاب «روزنگار لبخند مادری» اقدام شده است تا به عنوان یک مرجع کاربردی در حیطه دانش‌افزایی و مراقبت از مادر و نوزاد یاری‌رسان مادران ایران اسلامی باشد. رهام رضاییان خاطرنشان کرد: کتاب «روزنگار لبخند مادری» با نظارت مراکز معتبر در تولید آثار این حوزه تدوین و تلاش شده است با آموزه‌های سبک زندگی اسلامی - ایرانی همخوانی مناسبی داشته باشد. وی درباره محتوای کتاب نیز توضیح داد: «روزنگار لبخند مادری» از مرحله پیش از بارداری مادران راهنمای آنها خواهد بود و در طی این مسیر تا زمان تولد نوزاد، دستورالعمل‌های جامع پزشکی، روان‌شناسی، تغذیه و سایر موارد را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. به گفته رضاییان، این کتاب به عنوان یکی از اقلام موجود در بسته‌های «لبخند مادری» نیز تقدیم مادران ایرانی می‌شود. وی با تاکید بر حمایت از تولید محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده اظهار کرد: بنیاد ۱۵‌خرداد تا به امروز محصولات رسانه‌ای و فرهنگی متعدد و متنوعی را در قالب‌های مختلف مانند فیلم کوتاه، نماهنگ، سرود و کلیپ با هدف تشویق به فرزندآوری، تحقق جوانی جمعیت و تکریم خانواده تولید کرده است.
***
هشدار پزشکی قانونی درباره «گازگرفتگی»
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نسبت به افزایش مرگ ناشی از گاز گرفتگی با مونوکسیدکربن هشدار داد. مهدی فروزش گفت: با توجه به سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری، مرگ ناشی از گازگرفتگی با مونوکسیدکربن افزایش می‌یابد. وی اظهار کرد: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهم‌ترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است. فروزش در این باره گفت: برای تامین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و شهروندان باید درباره اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند، همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار، دودکش‌ها حتما بررسی شود. 

Page Generated in 0/0046 sec