printlogo


کد خبر: 272628تاریخ: 1402/9/12 00:00
اخبار

سامانه خودروهای داخلی از امروز باز می‌شود
مدیر سامانه یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی گفت: ثبت‌نام ۲ محصول خودروهای داخلی از عصر امروز (یکشنبه ۱۲ آذر) و ثبت‌نام جدید خودروهای وارداتی نیز هفته آینده آغاز می‌شود. مهدی تقدسی روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا، درباره آخرین جزئیات خودروهای داخلی و وارداتی اظهار داشت: ٢ خودروساز داخلی هفته گذشته مجوز عرضه خودروی Lamari EAMA محصول شرکت آرین و هایما X7 محصول شرکت ایران خودرو را دریافت کرده‌اند که از عصر فردا (امروز) عرضه آنها در سامانه یکپارچه آغاز می‌شود. وی افزود: شرکت سایپا نیز به دنبال دریافت مجوز برای عرضه تعدادی از محصولات این شرکت است تا بتواند در سامانه به فروش برساند. تقدسی با بیان اینکه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نیز از روز دوشنبه (۱۳ آذر) باز می‌شود، گفت: ۳۳ هزار نفر متقاضی که اسفند سال گذشته اقدام به ثبت‌نام کرده بودند، می‌توانند وارد سامانه شوند اما در این دوره ثبت‌نام جدید وجود ندارد.
مدیر سامانه یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی ادامه ‌داد: با توجه به ظرفیت مازاد خودروهای وارداتی، قرار است مجوز صادر شود تا در هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه شوند. وی اضافه ‌کرد: در صورت عرضه، امکان ثبت‌نام جدید برای خودروهای مازاد وارداتی در هفته آینده فراهم می‌شود. تقدسی تاکید کرد: تعداد و انواع خودروهای وارداتی بستگی به میزان واردات و مجوزی دارد که شرکت‌های واردکننده دریافت می‌کنند.
***
بازگشت بیش از 1000 هکتار زمین دولتی به بیت‌المال
معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره رفع تعرض فوری به اراضی دولتی از ابتدای سال جاری تا آبان‌ماه توضیح داد: طی این مدت ۲ هزار و ۹۰۸ مورد تعرض به مساحت هزار و ۲۲۵ هکتار در کشور رخ داد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت این سازمان رفع تعرض شد. ارسلان مالکی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن طی ۸ ماه اخیر از ۲ هزار و ۸۴۳ مورد رفع فوری تعرض کردند. وی مساحت اراضی رفع تعرض‌شده به صورت فوری را یک هزار و ۲۱۱ هکتار اعلام کرد. 
به گفته مالکی، بیشترین وقوع تعرض طی سال جاری در استان فارس به میزان ۴۷۶ فقره و مساحت ۲۱۰ هکتار بوده است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره اجرای احکام قطعی قضایی در ۸ ماه سال جاری توضیح داد: ۳۵۱ مورد حکم قطعی به نفع دولت در این زمینه اجرا شده است. وی افزود: مساحت احکام اجرا شده در سراسر کشور بیش از ۳۹۶ هکتار است. معاون وزیر راه وشهرسازی بیشترین اجرای احکام به نفع دولت در تصرف اراضی را مربوط به استان‌های اردبیل با ۴۷ فقره و مرکزی با ۳۶ فقره حکم اعلام کرد. به گفته مالکی، مساحت اراضی رفع تعرض شده در آبان‌ماه توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۲۷۸ هکتار بوده و در آبان‌ماه امسال بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان تهران روی داده است.
***
اعلام آمادگی ایران برای حمل ریلی ۲میلیون تن کالا از شرق دریای خزر
در نشست تصویری شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی با معاون وزیر حمل‌و‌نقل فدراسیون روسیه همه همکاری‌های حمل‌و‌نقلی ۲ کشور در حوزه زیرساخت و حمل‌و‌نقل و ترانزیت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این نشست ۲ طرف اهم موضوعات مورد گفت‌وگو در همکاری ۲ کشور در زمینه ترانزیت و چگونگی دستیابی ۲ کشور به هدف ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا از مسیر جمهوری اسلامی ایران، همچنین بررسی نقشه راه پیشنهادی ایران و نظرات ارسالی فدراسیون روسیه در این باره را که در دست جمع‌بندی و نهایی‌سازی است، بیان کردند. معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تبادل‌نظر در زمینه همکاری بندری ۲ کشور بویژه در دریای خزر، گفت‌وگو برای افزایش کشتیرانی در دریای خزر میان ۲ کشور و وجود ظرفیت مناسب بنادر ایران برای عملیات جابه‌جایی کالاهای ارسالی از روسیه و در ادامه مسیر حمل از ایران با شیوه ترکیبی به مقصد مورد نظر را مطرح کرد. افندی‌زاده گفت: در این نشست درباره روند پیشرفت پروژه ساخت مسیر ریلی رشت - آستارا نیز گفت‌وگو و گزارشی از پیشرفت پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور و شرکت کاسپین سرویس ارائه شد. وی افزود: در این نشست همچنین طرفین پیرامون مسائل حمل‌و‌نقل ریلی و توسعه حمل‌و‌نقل ترکیبی بین ۲ کشور در زمینه ترانزیت و آمادگی ایران برای حمل ریلی بیش از ۲ میلیون تن کالا از قلمرو جمهوری اسلامی از مسیر شرق دریای خزر، همچنین حمل‌و‌نقل جاده‌ای و بررسی مشکلات رانندگان ۲ کشور بالاخص در زمینه صدور سریع ویزا بحث و تبادل نظر و راهکارهای مشخصی در این موارد پیش‌بینی و اتخاذ کردند. معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان اضافه کرد: مقرر شد پروتکل چهاردهمین نشست همکاری‌های حمل‌و‌نقلی ۲ کشور ظرف هفته آینده جمع‌بندی و نهایی شود و در حاشیه کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به امضای طرفین برسد.

Page Generated in 0/0142 sec