printlogo


کد خبر: 272629تاریخ: 1402/9/12 00:00
اخبار

سران قوا روز دانشجو به دانشگاه می‌روند
رؤسای قوای سه‌گانه، وزرا، نمایندگان مجلس و جمعی از مسؤولان به مناسبت روز دانشجو این هفته به دانشگاه‌های مختلف می‌روند و با دانشجویان گفت‌وگوی بی‌واسطه‌ای خواهند داشت. 
بر این اساس بنا بر کسب اطلاع خبرنگار فارس از مسؤولان تشکل‌های دانشجویی، برنامه رؤسای قوا برای حضور در جمع دانشجویان تاکنون به شرح زیر است: 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور چهارشنبه 15 آذر میهمان دانشجویان شهید بهشتی خواهد بود. محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز چهارشنبه به دانشگاه علوم و تحقیقات خواهد رفت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه ‌قضائیه در جمع دانشجویان ارومیه‌ای حاضر خواهد شد. 
علاوه بر رؤسای 3 قوه، علیرضا زاکانی شهردار تهران در دانشگاه علامه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در دانشگاه صداوسیما، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در دانشگاه امیرکبیر، محمد‌علی زلفی‌گل وزیر علوم در دانشگاه شریف، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در دانشگاه علم و صنعت و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع انجمن‌های علمی حضور یافته و گفت‌وگوی رودررویی با آنها خواهند داشت. 
گفتنی است جمعی از نمایندگان مجلس نیز در دانشگاه‌های تهران حاضر خواهند شد و با دانشجویان گفت‌وگو می‌کنند.
***
محمدباقر قالیباف:
خانه ملت باید به خانه امید مردم تبدیل شود
رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمین دوره جشنواره شهید مدرس(ره) با بیان اینکه مجلس یازدهم معطوف به هدف‌های مشخص و بر اساس اولویت‌های مردم مثل مسائل کلان معیشتی و اقتصادی حرکت کرده است، گفت: خانه ملت باید به خانه امید مردم تبدیل شود.
محمدباقر قالیباف تصریح کرد: ما در مجلس باید یک سازمان انسانی باشیم و نه یک انسانِ سازمانی؛ به این معنا که هر کدام از ما به تنهایی در هر بخشی که قرار گرفتیم باید باعث ارتقای عملکرد سازمان شویم، لذا از همه شما مدیران و کارمندان تلاشگر در مجموعه مجلس می‌خواهم به این موضوع توجه کنید.
رئیس مجلس در همین زمینه افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که با ایشان داشتیم، رضایت خود را از این دوره مجلس اعلام کردند که این به دلیل زحمات یکایک شماست که اجازه ندادید مجلسی منفعل باشیم بلکه تبدیل به مجلسی فعال شدیم که با همه مشکلات و محدودیت‌های موجود بتواند بخوبی به وظیفه اصلی خود یعنی قانونگذاری عمل کند.
قالیباف تأکید کرد: این مجلس توانست با استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد و انگیزه‌ای که داشت در راه رسالتی که بر عهده آن است و مهم‌ترین آن قانون‌گذاری است، حرکت کند.
رئیس قوه مقننه با اشاره به دستاوردهای مجلس یازدهم در حوزه قانون‌گذاری، عنوان کرد: ما معطوف به هدف‌های مشخص و بر اساس اولویت‌ها و دغدغه‌های مردم مثل مسائل معیشتی و اقتصادی حرکت کردیم و قانون‌هایی در حوزه‌های مختلف و کلان از قبیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون جهش تولید مسکن و...  را که قانون‌های جامع و کاملی هستند مصوب کردیم، البته شاید تاکنون این قوانین در اجرا دچار ضعف‌هایی باشند اما ما تمام تلاش خود را کردیم که چیزی در این باره کم نگذاریم و به وظیفه اصلی خود یعنی قانونگذاری برای رفع مشکلات عمل کنیم و امیدواریم رضایت مردم را به همراه داشته باشد، چرا که در نهایت رضایت الهی نیز از این طریق نصیب ما خواهد شد.
***
فرمانده کل ارتش:
همه نیازهای نیروهای مسلح در داخل تولید می‌شود
فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش گفت: آنچه اهمیت دارد این است که همه دستاوردها قدرت، دانش، ابتکار و خلاقیت جوانان عزیز ماست و هر نیازی که در نیروهای مسلح وجود داشته باشد در داخل ساخته می‌شود.
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی روز گذشته در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش که در ستاد نداجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت:‌ این نمایشگاه تقریباً هر سال یک‌بار برگزار می‌شود و هر سال نیز تجهیزات و دستاوردهای جدیدی در آن مشاهده می‌کنیم. وی افزود: البته بخشی از دستاوردهایی که امکان نمایش داشت به نمایش درآمد از بخش دیگری که قابلیت ارائه به عموم ندارد و محرمانه است نیز بازدید کردیم. همچنین بخشی از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش هنوز حتی قابلیت این را ندارند که در این نمایشگاه آن را به نمایش درآورد.
فرمانده کل ارتش با اشاره به دستاوردهای حاضر در این نمایشگاه عنوان کرد: بخشی از این دستاوردها که به‌کار گرفته شده قطعاً در توان رزمی نیروی دریایی تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد و دستاوردهایی که به مرور زمان وارد چرخه استفاده می‌شود نیز در یگان‌های عملیاتی توان قابل ملاحظه‌ای را برای نیروی دریایی ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که همه دستاوردها قدرت، دانش، ابتکار و خلاقیت جوانان عزیز ما است، به نحوی که نیروهای مسلح را به طور کلی از اتکا به خارج کشور بی‌نیاز کرده است. در واقع، هر نیازی که در نیروهای مسلح وجود داشته باشد در داخل ساخته می‌شود. سرلشکر موسوی عنوان کرد: در نیروی دریایی ارتش از سال‌ها قبل یک تلاش جهادی روند صعودی در پیش گرفته است و هر سال شاهد اتفاقات بسیار خوب با تاثیرات بسیار زیادی در آمادگی رزم نیرو‌ هستیم. نمونه آن،‌ اتفاقات بزرگی است که نیروی دریایی ارتش در عرصه اقیانوس‌ها به نمایش گذاشته و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در اهتزاز نگه می‌دارد.

Page Generated in 0/0171 sec