printlogo


کد خبر: 272648تاریخ: 1402/9/13 00:00
اخبار

جشنواره بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) به روستاها می‌رود
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در دوره‌های گذشته یک جشنواره عمومی با رویکرد عطرافشانی فرهنگ رضوی در اقصی نقاط کشور و سطح بین‌المللی بوده است. این جشنواره در طول این دوره 20 ساله جایگاه قابل اعتنایی بین اهالی هنر، فرهنگ و رسانه پیدا کرده و یک جریان‌سازی فرهنگی خوبی با رویکرد توسعه فرهنگ رضوی و جشن‌های دهه کرامت در فضای کشور انجام شده است.
* جشنواره‌ای که در دل روستا برگزار می‌شود
مرتضی سعیدی‌زاده از جشنواره روستایی رضوی خبر داد و عنوان کرد: هدف از جشنواره روستایی رضوی توسعه فرهنگ روستایی مبتنی بر آموزه‌های رضوی، ایجاد فرصت‌های جدید برای مشارکت جمعی روستاییان در قالب برنامه‌های فرهنگی، احیای سنت‌ها، آیین‌ها و مراسم‌های بومی روستاها، کمک به زیست پایدار روستا و افزایش مشارکت اجتماعی و شادابی روستاییان است.
آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، انتخاب مرحله اول و اعلام اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، انتخاب مرحله دوم و مشخص شدن نفرات برتر: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳،‌ تاریخ اختتامیه و افتتاح نمایشگاه: همزمان با میلاد حضرت امام رضا علیه‌السلام (دهه کرامت ۱۴۰۳) و مکان برگزاری اختتامیه جشنواره: مشهد مقدس است.
***
در نشست گفتمان سینمای دفاع‌مقدس مطرح شد
سینمای جشنواره‌ای؛ مسیر انحرافی دشمن برای سینمای کشور
در نشست گفتمان سینمای دفاع‌مقدس  که  روز گذشته با حضور امیر سرتیپ دوم «محمود سزاوار» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی و جمعی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، بویژه سینمای دفاع‌مقدس برگزار شد، «جواد شمقدری» معاون سازمان سینمایی دولت دهم سینما را یک راهبرد دانست و گفت: اگر سینما در اختیار آرمان‌ها و اهداف نظام قرار گیرد، تبدیل به سینمای راهبردی شده و وسیله‌ای برای فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی محسوب می‌شود.
معاون سازمان سینمایی دولت دهم با تاکید بر اینکه سینمای جشنواره‌ای یکی از مسیرهای انحرافی دشمن برای سینمای کشور است، ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهد و با طرح‌هایی که اجرا می‌کند، اجازه ندهد انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از ظرفیت سینما استفاده کند.
مهدی عظیمی‌میرآبادی، تهیه‌کننده سینما نیز در این نشست، طی سخنانی اظهار داشت: برای رسیدن به یک هدف راهبردهای متعددی وجود دارد، اگر ما درباره سینمای راهبردی صحبت می‌کنیم تصور از سینما فقط به معنای فیلم سینمایی اشتباه است. در واقع آن چیزی که باید اتفاق بیفتد مجموعه فیلم و سینما شامل فعالیت‌های سمعی و بصری همچون تلویزیون، سریال، فیلم کوتاه، فیلم بلند و انیمیشن است.
***
«ضد» سرانجام اکران می‌شود
سرانجام پس از ۲ سال فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، محصول سازمان سینمایی سوره که برای نخستین‌بار در چهلمین جشنواره فیلم‌ فجر اکران شد، در آستانه روز دانشجو از چهارشنبه ۱۵ آذر به سرگروهی پردیس سینمایی ملت روی پرده سینماهای سراسر کشور می‌رود.
با نزدیک شدن به اکران این اثر که برنده ۲ سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه و نامزد ۷ سیمرغ بلورین در جشنواره فجر ۴۰ است، از پوستر رسمی آن بر اساس طرحی از محمد شکیبا رونمایی شد.
«ضد» به نویسندگی حسین تراب‌نژاد، روایتی از خلوص عشق تا جنون سیاست در دل یک واقعه تاریخی است. در خلاصه داستان این تریلر سیاسی آمده: هر کسی می‌تواند «ضد» باشد. این «ضد» می‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد. مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، مهشید جوادی، شیرین آقاکاشی و امین خانی بازیگران اصلی این فیلم هستند.
فیلم‌ سینمایی «ضد» نخستین اثر امیرعباس ربیعی ا‌ست که سرانجام پس از ۲ سال روی پرده می‌رود‌. نخستین ساخته این فیلمساز جوان با نام «لباس شخصی» همچنان در توقیف به سر می‌برد.
سایر عوامل این پروژه عبارتند از مدیر فیلمبرداری: هاشم مرادی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، تدوین: مهدی سعدی، مدیر صدابرداری: علی عدالت‌دوست، صداگذار: امین شریفی، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، طراح گریم: مرتضی کهزادی، مدیر تولید: علی شیرمحمدی، طراح جلوه‌های ویژه بصری: محمد لطفعلی، مدیر برنامه‌ریزی: حسین دیردار، دستیار کارگردان: بهمن حسینی، منشی صحنه: آرزو قربانی، عکاس: کورش جوان، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و مجری طرح: موسسه فرهنگی - هنری وصف صبا که محصول سازمان سینمایی سوره است.

Page Generated in 0/0076 sec