printlogo


کد خبر: 272656تاریخ: 1402/9/13 00:00
اخبار

نامه هاشمی به خسروی‌وفا در پی کارشکنی انگلیس
وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک از او خواست اعتراض ایران به تداوم سیاست دوگانه نهادهای بین‌المللی ورزشی را به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کند. به گزارش فارس، در پی صادر نشدن روادید تکواندوکاران ایرانی جهت حضور در مسابقات گرندپری تکواندو در انگلیس، وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، از از او خواست اعتراض ایران به تداوم سیاست‌های دوگانه برخی کشورها و نهادهای ورزشی بین‌المللی را به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کند. در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رئیس کمیته ملی المپیک آمده است: «مستحضرید متاسفانه برای مسابقات گرندپری جهانی تکواندو در شهر منچستر انگلیس، این کشور از صدور روادید برای ورزشکاران و مربیان تیم ایران خودداری کرد که لطمه سنگینی به این تیم در روند کسب سهمیه وارد کرده است. این حرکت، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در دیدار اخیر با جامعه ورزش مصداق بارز سیاست‌های دوگانه است که در عالم ورزش به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست و ادامه آن موجب تضییع حقوق ورزشکاران و مربیان شایسته خواهد بود، لذا ضرورت دارد کمیته ملی المپیک از طریق مبادی مرتبط، اعتراض خود را به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو اعلام داشته و به صورت شفاف از ایشان بخواهد به نحو مقتضی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق ورزشکاران ایرانی اقدام کنند». 
***
تمجید خاص سرمربی پورتو از طارمی
سرمربی تیم فوتبال پورتو از مهدی طارمی، مهاجم ایرانی‌ این تیم پس از بازی هفته دوازدهم لیگ برتر پرتغال تمجید کرد. تیم فوتبال پورتو در بازی خارج از خانه هفته دوازدهم لیگ برتر پرتغال با نتیجه 3 بر صفر در خانه فامالیکائو پیروز شد و با 28 امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند. سرجیو کنسیسائو، سرمربی پورتو در نشست خبری پس از بازی گفت: برابر فامالیکائو که به‌ طور معمول در خانه‌ برای حریفانش مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، بازی بسیار خوبی انجام دادیم و شایسته این پیروزی بودیم، فامالیکائو تیمی قدرتمند و شایسته تقدیر است. سرمربی پورتو با تمجید از عملکرد مهدی طارمی خاطرنشان کرد: طارمی یک بازیکن کاملاً فداکار است. او بازیکنی بسیار باهوش است و این هوش را با توانمندی فنی‌اش ترکیب می‌کند. یک ضدحمله از حریف خوردیم و این طارمی بود که توپ را در محوطه جریمه پس گرفت. 
***
فعلاً خبری از لغو بازی پرسپولیس - الدحیل نیست
با وجود آلودگی شدید هوای تهران و شایعاتی که درباره احتمال لغو دیدار پرسپولیس و الدحیل قطر مطرح شده هنوز AFC چیزی به فدراسیون کشورمان اعلام نکرده است. به گزارش تسنیم، آلودگی شدید هوای تهران که باعث شده بسیاری از فعالیت‌ها تحت تأثیر قرار گیرد، به گفته کارشناسان تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. این در شرایطی است که پرسپولیس از ساعت 19:30 روز سه‌شنبه هفته جاری در دیداری حساس در چارچوب هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا باید در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر برود. همین موضوع باعث ایجاد حرف‌وحدیث‌هایی شده و شایعاتی را مبنی بر احتمال لغو بازی به دلیل آلودگی هوا به وجود آورده است. در قوانین و مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا موردی بابت برگزار نشدن مسابقه بابت آلودگی هوا نیامده و دستورالعملی در این زمینه وجود ندارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز تا این لحظه با وجود انتشار خبر آلودگی شدید تهران، موضع‌گیری‌ای نداشته و نکته‌ای به فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام نکرده است. ناظر این مسابقه که دیروز وارد ایران شد هم در این باره موضوعی را اعلام نکرده است. بنابراین به نظر می‌رسد دیدار پرسپولیس و الدحیل در موعد از پیش اعلام شده برگزار ‌شود و با توجه به شرایطی که وجود دارد، احتمال لغو مسابقه کم است، مگر اینکه در لحظات آخر تصمیم دیگری گرفته شود. 
***
کلید صعود پرسپولیس از زبان AFC
کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است ورزشگاه آزادی می‌تواند «کلید صعود» پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشد. 
به گزارش فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به عملکرد پرسپولیس قبل از بازی با الدحیل قطر در هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت. 
AFC در مهم‌ترین بخش این گزارش شاگردان گل‌محمدی را امیدوار به صعود از مرحله گروهی در بازی سه‌شنبه مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی عنوان کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است حضور هواداران پرسپولیس و برگزاری بازی در ورزشگاه خانگی آزادی می‌تواند کلید صعود سرخ‌پوشان از مرحله گروهی باشد. پرسپولیس اکنون با 8 امتیاز در رده دوم جدول گروه قرار دارد. النصر عربستان با 13 امتیاز صدرنشین گروه است. الدحیل قطر هم با 4 امتیاز در رده سوم قرار دارد. 
***
وفایی فینال اسنوکر قهرمانی انگلیس را از دست داد
ملی‌پوش اسنوکر ایران مقابل مرد شماره یک اسنوکر جهان تن به شکست داد و از صعود به فینال مسابقات قهرمانی انگلستان بازماند. به گزارش ایسنا، حسین وفایی که در مسابقات قهرمانی انگلستان ۲۰۲۳ شرکت کرده است، در دور چهارم این رقابت به مصاف «رونی اُسالیوان» مرد شماره یک اسنوکر جهان رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد. وفایی در حالی مقابل اسطوره اسنوکر جهان مغلوب شد که در رده ۱۸ جهان قرار دارد. با این شکست وفایی از حضور در فینال این مسابقات بازماند. 

Page Generated in 0/0050 sec