printlogo


کد خبر: 272664تاریخ: 1402/9/13 00:00
اخبار

قیمت بلیت متروی پرند بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان خواهد بود
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران درباره بهای بلیت متروی پرند گفت: در این باره شهرداری تهران پیشنهاداتی را مطرح کرده است و پیش‌بینی می‌شود بهای این بلیت بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان باشد. سیدجعفر تشکری‌هاشمی دیروز در حاشیه یکصدونودوهفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تصویب یک فوریت بررسی قیمت بلیت متروی پرند اظهار کرد: یک فوریت این طرح در جلسه امروز (یکشنبه) به تصویب رسید. وی در پاسخ به این پرسش که قیمت بلیت متروی پرند به چه میزان است، گفت: در این باره شهرداری پیشنهادهای مختلفی را مطرح کرده است اما پیش‌بینی می‌شود قیمت بلیت متروی پرند بین 15 تا 16 هزار تومان باشد.
* کدام خطوط مترو برای تردد معلولان مناسب‌تر است؟
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: از ١۵۵ ایستگاه ٩٢ ایستگاه امکاناتی برای معلولان دارند. مسعود درستی گفت: از ۱۵۵ ایستگاه متروی پایتخت، ۹۲ ایستگاه معادل ۶۰ درصد خطوط هفتگانه به امکاناتی چون آسانسور، خطوط بساوایی، نشانه، علائم و میله‌های دستگرد به منظور سهولت تردد معلولان و افراد خاص تجهیز شده‌اند. وی اضافه کرد: خط 5 از منظر پوشش هر ۲ سکو توسط آسانسور با میزان ۹۲ درصد، خط یک با ۶۲ درصد و خط ۲ با ۵۹ درصد، مناسب‌ترین خطوط برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت هستند. وی گفت: تمام ایستگاه‌های جدید مترو باید هنگام بهره‌برداری به منظور رعایت حال معلولان و افراد کم‌توان مجهز به پله برقی و آسانسور باشند و در صورت تکمیل نشدن آسانسور، شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) متعهد شده ظرف مدت ۳ ماه پس از بهره‌برداری نسبت به راه‌اندازی آسانسور در این ایستگاه‌ها اقدام کند.
***
شروط ضمن عقد به سند تک‌برگ ازدواج اضافه شد
سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ابتدای آبان‌ماه تاکنون، ۵۷ هزار و ۶۱۶ فقره سند الکترونیک ازدواج صادر شده است. صفدر کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سند الکترونیک ازدواج  که از دوم آبان امسال انجام شد، تاکنون ۵۷ هزار و ۶۱۶ فقره سند الکترونیک ازدواج صادر شده است. وی درباره مشکلات فنی سند «الکترونیک» ازدواج گفت: مشکل شروط ضمن عقد را در این زمینه داشتیم که رفع شده است و از روز یکشنبه (۱۲ آذر) نسخه‌گذاری جدید سامانه ثبت الکترونیک ازدواج انجام می‌شود. کشاورز افزود: در زمان راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی ازدواج ابتدا گفته شده بود ضرورتی ندارد شروط ضمن عقد در این سند بیاید و باید اشخاص به دفترخانه مراجعه می‌کردند و بعضا مشکلاتی در چاپ  این شروط به وجود آمده بود، لذا مقرر شد در نسخه جدید سامانه، شروط ضمن عقد هم در اسناد الکترونیک گنجانده شود. وی تصریح کرد: یک بخش در سند الکترونیک ازدواج مربوط به شروط ضمن عقد است و در سامانه قبلی ثبت الکترونیک ازدواج این شروط درج نمی‌شد  و این شروط دوازده‌گانه ضمن عقد در نسخه نکاحیه چاپی و دفترچه‌ای بود و الکترونیکی نبود اما از روز یکشنبه ۱۲ آذرماه مقرر شده این شروط هم در سند الکترونیک ازدواج درج شود.
***
دهقانی مأمور تشکیل ‌«شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» شد
با حکم رئیس‌جمهور، ماموریت تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش ‌مصنوعی» به روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان محول شد. به گزارش فارس، در حکم رئیس‌جمهور خطاب به دهقانی، هدف از تشکیل این شورا، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های ذی‌ربط و کنشگران پیشران در حوزه هوش مصنوعی عنوان شده است. در حکم رئیس‌جمهور، ایجاد زنجیره کامل و پایدار چرخه ایده تا ثروت (بازار) در هوش مصنوعی، استفاده از فرصت جهشی هوش مصنوعی برای پیشرفت اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توانمندی‌های فناورانه داخلی به منظور دستیابی به مرجعیت علمی و تحریم‌ناپذیری، تلاش برای دستیابی به جایگاه پیشتاز و پایدار در میان کشورهای جهان، شناسایی، پرورش و شکوفاسازی سرمایه انسانی نخبه در حوزه هوش مصنوعی با بهره‌گیری از ظرفیت جامعه علمی کشور اعم از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، از اهم انتظارات رئیس‌جمهور از این شورا عنوان و تاکید شده به منظور تحقق وظایف و انتظارات از شورا و پیگیری منسجم و متمرکز اهداف فناورانه و اقتصادی در این حوزه، راه‌اندازی «مرکز ملی هوش مصنوعی» در دستور کار قرارگیرد‌. تعیین ریاست شورا که حسب مورد در حضور رئیس‌جمهور یا معاون علمی رئیس‌جمهور تشکیل جلسه خواهد داد، با رئیس‌جمهور یا معاون علمی رئیس‌جمهور است و دبیر شورا و رئیس مرکز ملی هوش مصنوعی هم به پیشنهاد معاون علمی رئیس‌جمهور و با حکم رئیس‌جمهور تعیین می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec