printlogo


کد خبر: 272678تاریخ: 1402/9/13 00:00
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار همتای عراقی خود پیشنهاد داد
رزمایش مشترک در مرز ایران و عراق
سرلشکر باقری: هنوز نگرانی‌هایی از حضور برخی عناصر تروریست در مرزها وجود دارد و انتظار می‌رود دولت عراق تا خلع سلاح کامل این گروهک‌ها به اقدامات خود ادامه دهد

گروه سیاسی: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان ضمن قدردانی از دولت عراق درباره دور کردن گروهک‌های ضد انقلاب از مرزهای اقلیم تاکید کرد: هنوز شواهد و نگرانی‌هایی از حضور برخی عناصر تروریست در مرزها وجود دارد و انتظار می‌رود دولت عراق تا خلع سلاح کامل این گروهک‌ها به اقدامات خود ادامه دهد.
به گزارش «وطن امروز»، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در نخستین سفر رسمی خود به عراق با همتای عراقی خود و وزرای کشور و دفاع دیدار و گفت‌وگو کرد. برگزاری رزمایش‌ مشترک در مرزهای ایران و عراق، اعلام آمادگی برای انتقال دانش و تجارب به نیروهای مسلح عراق و تاکید بر استمرار پیگیری‌های عراق تا خلع سلاح کامل گروهک‌های تروریستی از جمله مباحثی بود که در این جلسه طرح شد.
سرلشکر باقری در دیدار ژنرال عبدالامیر یارالله، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به مشترکات فراوان و روابط حسنه‌ ۲ ملت ایران و عراق گفت: ثبات و امنیت خوبی در عراق برقرار و این کشور در مسیر رشد و توسعه در حال حرکت است. وی دوران جنگ با داعش را برگ زرینی در تاریخ ۲ کشور عنوان کرد و افزود: شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس میراثی گرانبها برای مردم ۲ کشور هستند. رئیس ستادکل نیروهای مسلح  با اشاره به اینکه گسترده‌ترین و موثرترین بخش‌ها مربوط به همکاری‌های آموزشی است، تصریح کرد: ۲ کشور تجربیات خوب و ارزشمندی در جنگ با تروریسم دارند و می‌توانند با طراحی مناسب تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه برگزاری رزمایش‌ مشترک در مرزهای ۲ کشور باعث تامین امنیت پایدار در مرزها می‌شود، گفت: مرزهای مشترک ۲ کشور فرصتی برای افزایش همگرایی‌ و سود بردن هر دو ملت از ظرفیت‌های متقابل است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عراق نیز ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی بابت همکاری صادقانه در مبارزه با داعش و یاد شهید سلیمانی، آمادگی کامل نیروهای مسلح عراق را برای توسعه مبادلات نظامی، دفاعی، آموزشی و رزمایش‌های مشترک و  تبادل تجارب اعلام کرد.
* اعلام آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجارب به نیروهای مسلح عراق
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه‌های خود در دیدار محمد ثابت سعید العباسی با تأکید بر اینکه کشور عراق  اولویت بالایی را در سیاست‌های خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی دارد، گفت: نگاه و مواضع  دولت، ملت و مرجعیت نسبت به موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است که مصداق آن  را در مواضع بسیار نزدیک ۲ کشور درباره جنگ غزه و موضوع فلسطین می‌توان مشاهده کرد. وی با تاکید بر اینکه شرایط ۲ کشور و منطقه، اهمیت و ضرورت روابط و همکاری‌های دفاعی امنیتی بین ۲ کشور را مضاعف می‌کند، افزود: معتقدیم همکاری‌های بین نیروهای مسلح ۲ کشور با وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد و هر دو کشور می‌توانند از فعال‌سازی این ظرفیت‌ها بهره ببرند. سرلشکر باقری تجربیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های تاکتیکی، راهبردی و فنی را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند دانش، تجارب و قابلیت‌های خود را به نیروهای مسلح عراق انتقال دهند.
* تأکید بر استمرار خلع سلاح تروریست‌ها
سرلشکر باقری در دیدار عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق ضمن قدردانی از دولت این کشور درباره دور کردن گروهک‌های ضدانقلاب از مرزهای اقلیم تاکید کرد: هنوز شواهد و نگرانی‌هایی از حضور برخی عناصر تروریستی در مرزها وجود دارد و انتظار می‌رود دولت عراق تا خلع سلاح کامل این گروهک‌ها به اقدامات خود ادامه دهد. وی یکی از راه‌های حصول امنیت کامل مرزی را طرح‌ریزی و فعالیت مشترک نیروهای مرزبانی پیشنهاد کرد.
وزیر کشورعراق نیز ضمن تقدیر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در همکاری شایسته با دولت و نیروهای مسلح عراق برای تامین امنیت مرزی، کنترل مرزها را از اولویت‌های وزارت کشور عراق قلمداد کرد.
سرلشکر باقری در پایان این دیدار از نمایشگاه تجهیزات دفاعی بازدید و دفتر یادبود وزارت کشور عراق را امضا کرد.

Page Generated in 0/0077 sec