printlogo


کد خبر: 272686تاریخ: 1402/9/13 00:00
هلاکت 60 نظامی صهیونیست‌توسط قسام در غزه
باب انتقام
* ارتش مردمی یمن در باب‌المندب 2 کشتی اسرائیلی را با موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد/ * شهادت ۷۰۰ فلسطینی در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه طی ۲۴ ساعت گذشته

گروه بین‌الملل: روز گذشته یک مقام پنتاگون خبر داد چند موشک و پهپاد از یمن به سوی ناوشکن آمریکایی «کارنی» و چند کشتی تجاری در دریای سرخ شلیک شده است. الجزیره همچنین به نقل از منابع دریانوردی یمنی گزارش داد یکی از کشتی‌هایی که به نظر می‌رسد «اسرائیلی» بوده، توسط انصارالله در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت‌. در همین حال، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته با تایید هدف قرار دادن کشتی صهیونیستی اعلام کرد: در حمایت از ملت فلسطین، تردد کشتی‌های دشمن صهیونیستی را مختل کردیم.
سرتیپ یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن پس از آغاز تجاوزات وحشیانه دشمن علیه نوار غزه، هدف قرار دادن رژیم اشغالگر صهیونیستی را با حملات دردناک و ویرانگر از سر خواهند گرفت. یحیی سریع افزود: امروز در حال یک نبرد سرنوشت‌ساز با دشمنان صهیونیستی و آمریکایی هستیم و تا پایان تجاوز به غزه به این نبرد ادامه خواهیم داد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: آمریکا دولتی است که جنگ در یمن را هدایت می‌کند و دقیقا طرفی است که امروز جنگ را در غزه و فلسطین رهبری می‌کند. وی ادامه داد: ائتلاف رژیم‌های خبیث و باندهای مزدوری که به مردم یمن حمله کردند، همان کسانی هستند که از رژیم صهیونیستی در تجاوزات وحشیانه‌اش به غزه حمایت می‌کنند. یحیی سریع ادامه داد: نیروهای مسلح دلاور یمن آماده همه گزینه‌ها و احتمالات برای پاسخ به هرگونه حمله از سوی عربستان و امارات هستند. وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به یمن حمله کنند، مرتکب حماقت بزرگی خواهند شد و پاسخ قوی و دردناکی را از سوی نیروهای مسلح و ملت بزرگ یمن که قدرت و شجاعت بالایی دارند، دریافت خواهند کرد. این اظهارات سخنگوی نیروهای مسلح یمن پس از آن بیان شد که آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس یکشنبه مدعی شد این آژانس گزارش‌هایی از فعالیت پهپادی و یک انفجار احتمالی در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دریافت کرده است. این آژانس ادعا کرد منشا این فعالیت پهپادی یمن است و از کشتی‌ها در نزدیکی این منطقه خواست مراتب احتیاط را رعایت کنند.
نیروهای مسلح یمن هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به فرمان رهبر مقاومت یمن و درخواست‌های ملت‌های اسلامی و آزادگان جهان صبح امروز (دیروز) ۲ کشتی اسرائیلی «یونیتی اکسپلورر و شماره 9 / نامبر ناین» را در باب‌المندب با موشک ساحل به دریا و پهپاد انتحاری هدف قرار دادیم. تاکید می‌کنیم دریای عرب و دریای سرخ به طور کامل به روی همه کشتی‌های اسرائیلی بسته خواهد بود. در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن مجددا به تمام کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با اسرائیل هشدار می‌دهد در صورت تخطی از آنچه در این بیانیه و بیانیه‌های قبلی صادرشده توسط نیروهای مسلح یمن آمده است، به هدف مشروع تبدیل خواهند شد.
آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس دیروز ادعا کرد گزارش‌هایی درباره حمله پهپادی و انفجار در تنگه باب‌المندب دریافت کرده است. به گزارش رویترز، آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس (UKMTO) مدعی شده گزارش‌هایی درباره حمله پهپادی و انفجار در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دریافت کرده است. طبق ادعای این نهاد دولتی انگلیس، منشأ و نقطه عزیمت این پهپاد از یمن بوده است. آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس از کشتی‌های حاضر در مجاورت این منطقه خواسته است اقدامات احتیاطی در پیش بگیرند. 
* روز کابوس‌وار صهیونیست‌ها
رژیم صهیونیستی با ادامه حملات دیوانه‌وار خود به غزه بعد از اتمام آتش‌بس، همچنان تلاش دارد یک دستاورد عینی کسب کند تا جنگ 2023 غزه را با فضاحت به پایان نرساند اما مبارزان فلسطینی، کابینه جنگ اسرائیل را در نیل به این هدف ناکام گذاشته‌اند. عملیات توفان الاقصی در حالی به شصتمین روز خود نزدیک می‌شود که ارتش اشغالگر جز ویرانی خانه‌های مردم فلسطین در غزه و کشتار غیرنظامیان که در منطق راهبردی جنگ، فاقد هرگونه ارزش استراتژیک است، کوچک‌ترین موفقیتی کسب نکرده است. صهیونیست‌ها بدنامی در جنگ غزه را با انجام شنیع‌ترین رفتارهای جنگی به جان خریدند تا بلکه به اهداف خود در شکستن تاب‌آوری مردم غزه برای کوچاندن اجباری آنها و نابودی حماس دست یابند اما در طول نزدیک به یک ماه پس از آغاز عملیات زمینی نتوانسته‌اند کوچک‌ترین خللی در سازمان رزم مقاومت فلسطینی و زیرساخت نظامی حماس و جهاد اسلامی وارد آورند. نتانیاهو و کابینه جنگ تل‌آویو بارها اعلام کرده‌اند حماس سیطره خود بر غزه را از دست داده است اما در نهایت وادار شدن رژیم به مذاکره با حماس و سپس اجرای تبادل اسرا نشان داد ادعای عدم سیطره حماس بر غزه از سوی نتانیاهو و مقامات صهیونیست، دروغی بیش نبوده است، حتی مبارزان القسام در جریان تبادل اسرا با آزاد کردن اسرای صهیونیست در شمال و مرکز غزه برای اسرائیل قدرت‌نمایی کرده و یک ضربه مهلک دیگر بر اسرائیل در مقابل دیدگان جهان وارد آوردند.
در شرایطی که اسرائیل در غزه نه راه پس دارد و نه راه پیش و رسانه‌های غربی خبر داده‌اند تل‌آویو می‌خواهد به جنگ طولانی‌مدت ادامه دهد، دیوانگی صهیونیست‌ها رو به فزونی گذاشته است و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرده پس از پایان دوره آتش‌بس موقت و از سرگیری حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه، دست‌کم ۹۰۰ هدف را که عمدتا منازل مسکونی فلسطینیان بوده، بمباران کرده است.
در همین حال مدیر دفتر رسانه‌ای دولت حماس در غزه دیروز ضمن اعلام شهادت بیش از ۷۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، از آواره شدن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خبر داد. سلامه معروف در پنجاه‌وهفتمین روز جنگ گفت در ۲۴ ساعت گذشته طی حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی، بیش از ۷۰۰ نفر در غزه به شهادت رسیدند. وی همچنین گفت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تاکنون در غزه آواره شده‌اند و هیچ جای امنی بر خلاف ادعای رژیم اشغالگر، در غزه وجود ندارد. به گفته سلامه معروف، صهیونیست‌ها در جای جای غزه دست به جنایت می‌زنند و هیچ منطقه‌ای از حملات اشغالگران در امان نیست. وزارت کشور حماس در غزه نیز دیروز خبر داد مناطق شرق خان‌یونس تمام شب زیر حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل قرار داشت. اشغالگران از روز شنبه استان خان‌یونس را منطقه جنگی اعلام کردند و از فلسطینی‌ها خواستند به سمت رفح بروند؛ هرچند به گفته مقامات حماس، رفح نیز زیر حملات صهیونیست‌ها قرار دارد.
* القسام: 60 نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندیم
رژیم صهیونیستی دیروز روز راحتی نداشت و متحمل تلفات سنگینی شد. شبکه هماهنگ مقاومت همچنان از چند جبهه ارتش اشغالگر را مشغول نگه داشته است و این روند در صورت تداوم می‌تواند به استهلاک کامل سازمان نظامی اسرائیل بینجامد. در چنین شرایطی «کتائب القسام» روز گذشته دست به اعلام یک خبر بزرگ زد و با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن ۶۰ نظامی اسرائیلی خبر داد. «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان مقاومت، سحرگاه یکشنبه بعد از رصد محل استقرار ده‌ها نظامی ارتش اسرائیل (۶۰ نفر) در داخل چند چادر در شرق منطقه «جحر الدیک»، در اطراف این چادر بمب کار گذاشتند. طبق این بیانیه، ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقت محلی بعد از انفجار بمب‌ها، یکی از نظامیان قسام برای از پا درآوردن نظامیانی که از این عملیات جان سالم به در بردند، به محل انفجار رفته و بعد از اتمام مأموریت به موضع خود بازگشته است. ارتش رژیم صهیونیستی - تا لحظه انتشار این گزارش - واکنشی به این بیانیه نشان نداده و کشته شدن نظامیان خود را تایید نکرده است. ارتش اسرائیل در آخرین بیانیه خود درباره شمار تلفات نظامیان این رژیم بعد از آغاز نبرد زمینی در غزه اعلام کرده ۷۲ نظامی خود را از دست داده است. «کتائب القسام» همچنین اعلام کرد گروهی از نظامیان اسرائیلی را در غزه از پا درآورده و 3 خودروی نظامی و 2 تانک ارتش رژیم صهیونیستی را به طور کامل منهدم کرده است. شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز گذشته با اعلام خبر حمله به نظامیان اسرائیلی در نقاط مختلفی از نوار غزه اعلام کرد رزمندگان مقاومت ۵ خودروی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق «دیر البلح» در اقدامی استشهادی با بمب و همچنین راکت‌های «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند که به دنبال آن، ۳ خودرو به طور کامل منهدم شد. این گروه مقاومت فلسطینی در بیانیه دوم خود نیز اعلام کرد گروهی از نظامیان اسرائیلی را که در داخل یک ساختمان در «بیت حانون» مستقر بودند، با راکت‌های سنگرشکن «TBG» هدف قرار داده و بعد از درگیری با نظامیان صهیونیست، تعدادی از آنها را از پا درآورده‌ است. این گروه همچنین خبر داد نیروهای مقاومت توانستند ۲ تانک ارتش اسرائیل را با راکت‌های یاسین ۱۰۵ در جنوب بیت‌لاهیا هدف قرار دهند.
* تلفات صهیونیست‌ها در جبهه شمالی
توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته اطراف شهرک‌های واقع در مجاورت مزارع شبعا را هدف قرار داد. در مقابل نیز ۶ موشک از لبنان به سمت پایگاه‌های ارتش صهیونیستی در مزارع شبعا شلیک شد. شبکه خبری الجزیره اعلام کرد حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی شامل مناطق «المجیدیه»، «وادی خنسا» و «شانوح» در جنوب لبنان شد. بر اساس این گزارش، ۶ موشک نیز به سمت پایگاه‌های «زبدین» و «رمثا» ارتش رژیم صهیونیستی واقع در مزارع اشغالی شبعا و ارتفاعات اشغالی کفرشوبا شلیک شد. خبرنگار المیادین نیز از انجام حملاتی مستقیم از لبنان به پایگاه‌های رویسات العلم، رمثا و زبدین خبر داد. این منبع همچنین گفت: ارتفاعات کفرشوبا و شهرک محیبیب هدف خمپاره‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت. رسانه‌های رژیم صهیونیستی حمله موشکی به تعدادی از پایگاه‌های ارتش این رژیم در مزارع اشغالی شبعا را تایید کردند. در همین حال مقاومت اسلامی همچنین یک خودروی نظامی اشغالگران را در پایگاه بیت هلل با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد که در نتیجه آن تعدادی از نیروهای صهیونیست کشته و زخمی شدند اما با این وجود رسانه‌های دشمن ادعا کردند در پی هدف قرار گرفتن یک خودرو با موشک ضدتانک در بیت هلل در مرز لبنان، ۴ سرباز صهیونیست مجروح شدند. در این رابطه شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد ۴ سرباز صهیونیست بر اثر موشکی که از لبنان به سمت شهرک «کریات شمونه» شلیک شد، زخمی شدند.
* موج جدید حملات به پایگاه‌های آمریکا 
شبکه المیادین خبر داد نیروهای مقاومت یک پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه را بعد از فرود یک هواپیمای باری در آن، هدف حمله قرار دادند. منابع آگاه بعدازظهر دیروز خبر دادند پایگاه آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است. شبکه المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد صدای چند انفجار در پایگاه ائتلاف آمریکایی در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال استان حسکه (شمال شرق سوریه) به گوش رسیده است. طبق این گزارش، گروه‌های مقاومت با ۷ راکت این پایگاه را هدف حمله قرار دادند و تا لحظه انتشار این گزارش میزان خسارات وارده مشخص نشده بود. المیادین اضافه کرد این حمله چند ساعت بعد از فرود هواپیماهای باری در این پایگاه انجام شده و این هواپیماها با خود تجهیزات و تسلیحات به همراه داشته‌اند. این گزارش در حالی منتشر شده است که تا لحظه انتشار این گزارش هیچ‌یک از گروه‌های مقاومت بیانیه‌ای در این باره صادر نکردند. این اتفاق در حالی است که مقاومت اسلامی عراق هم بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمندگان آن در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، محل استقرار آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل را با پهپاد هدف قرار دادند که مستقیم به هدف اصابت کرد.

Page Generated in 0/0053 sec