printlogo


کد خبر: 272699تاریخ: 1402/9/14 00:00
دور دنیا

۲۰۰۰ سرباز صهیونیست کمک‌های روانپزشکی دریافت کرده‌اند
اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد از زمان آغاز عملیات توفان الاقصی ۲۰۰۰ نفر از سربازان زن و مرد ارتش این رژیم کمک‌های روانپزشکی دریافت کرده‌اند. برخی داده‌هایی که مرکز پخش رژیم صهیونیستی دیروز منتشر کرد، حاکی از این است که نزدیک به ۲۰۰۰ سرباز مرد و زن ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر سال جاری میلادی آسیب ‌دیده و کمک‌های روانپزشکی دریافت کرده‌اند و از این تعداد ۲۰۰ مورد مربوط به 3 هفته اول عملیات زمینی در نوار غزه بود که از ۲۷ همان ماه آغاز شد. طبق گزارش این رسانه، نیروی آسیب‌دیده در میدان جنگ به سربازی اطلاق می‌شود که در معرض اتفاقی همانند تیراندازی یا درگیری و یا جراحت قرار گرفته یا شاهد آسیب شدید و شرایط دشوار دیگران بوده و به همین دلیل سطح عملکردش 
کاهش یافته است. 
***
حمله‌های پرتعداد حزب‌الله به اسرائیل
در حالی که منابع صهیونیستی روز گذشته از شلیک یک موشک ضدزره به منطقه مسغاف عام در الجلیل علیا خبر دادند، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در حمایت از مردم استوار غزه و در پاسخ به حملات اشغالگران به شهرهای جنوبی این کشور، تعدادی از مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داد. مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله لبنان - روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمندگان مقاومت پایگاه رویسات‌ العلم اشغالگران در تپه‌های کفرشوبا و مزارع شبعای اشغالی لبنان را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی در بیانیه دوم اعلام کرد موضع صهیونیستی البغدادی را نیز با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و به طور مستقیم به هدف مورد نظر دست یافته‌ است. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر افزود: تجمع صهیونیست‌ها در شرق مسغاف عام را با تعدادی موشک هدف قرار داد که مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کردند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه یک موشک ضدزره به منطقه مسغاف عام در الجلیل علیا شلیک شد، اعلام کرد ارتش به عاملان شلیک 
موشک پاسخ می‌دهد. 
***
تعداد شهدای کرانه باختری از ابتدای ۲۰۲۳ به ۴۶۴ نفر رسید
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد ۴۶۴ فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای سال جاری میلادی به ضرب گلوله اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تعداد فلسطینیانی که در کرانه باختری از ابتدای سال جاری میلادی به ضرب گلوله اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند به ۴۶۴ نفر رسیده است. براساس گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد ۲۵۶ تن از آنها از هفتم اکتبر شهید شده‌اند. کرانه باختری همزمان با جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که ده‌ها هزار شهید، همچنین خرابی‌های گسترده‌ای را برجا گذاشته، شاهد موجی از تنش‌ها و درگیری‌های میدانی میان فلسطینیان و نیروهای ارتش رژیم اشغالگر است. 
***
محاکمه نتانیاهو از سر گرفته می‌شود
رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند روز دوشنبه محاکمه نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو در دادگاه منطقه اورشلیم (قدس اشغالی) از سر گرفته ‎شد. به گزارش الجزیره، به اغلب دادگاه‌ها در فلسطین اشغالی که در پی عملیات توفان الاقصی در هفتم اکتبر تنها روی پرونده‌های اضطراری کار می‌کردند، دستور داده شده فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند. طبق این گزارش، نتانیاهو از حضور در جلسات دادگاه معاف است اما ممکن است در چند ماه آینده فراخوانده شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کلاهبرداری، خیانت در امانت و فساد متهم است. او ادعای بی‌گناهی کرده و بارها در گذشته مدعی شده قربانی تعقیب قانونی سازماندهی‌شده از سوی رسانه‌ها و چپ‌ها با انگیزه سیاسی است. خبر از سرگیری جلسات دادگاه نتانیاهو در میانه جنگ در غزه در حالی است که طی هفته‌های گذشته بسیاری از منابع اسرائیلی از پایان عمر سیاسی نتانیاهو سخن گفته‌اند. 
***
آنروا: بیش از 80 درصد جمعیت غزه آواره شده‌اند
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا)  روز دوشنبه اعلام کرد نزدیک به 1.9 میلیون فلسطینی در نتیجه جنگ غزه آواره شده‌اند. این رقم بیش از 80 درصد جمعیت این منطقه متراکم است. آنروا علاوه بر این اعلام کرده برای 85 مقر این سازمان در غزه 117 حادثه رخ داده است. این سازمان اضافه کرد که به 30 ساختمان آنروا به صورت مستقیم حمله شده در حالی که بقیه تاسیسات متحمل خسارت‌های جانبی شده‌اند. این برآورد در حالی اعلام شده که رژیم اسرائیل حملات سنگین خود در منطقه شمال و جنوب غزه را در پنجاه‌ونهمین روز از جنگ و سومین روز آغاز درگیری‌ها بعد از منقضی شدن آتش‌بس هفت‌روزه ادامه داده است. صدها فلسطینی تنها  در 24 ساعت گذشته در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند. ارتش اسرائیل یکشنبه‌شب اعلام کرد عملیات‌های نظامی خود را به سراسر غزه گسترش داده است. 

Page Generated in 0/0102 sec