printlogo


کد خبر: 272700تاریخ: 1402/9/14 00:00
اخبار

ثبت سنگین‌ترین شکست در لیگ برتر بسکتبال
تیم بسکتبال رعد پدافند مشهد، با اختلاف ۶۲ امتیاز، مقابل میهمان خود شهرداری گرگان شکست خورد. به گزارش ایسنا، عصر روز یکشنبه  در آخرین بازی هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، تیم شهرداری گرگان موفق شد در بازی خارج از خانه خود مقابل رعد پدافند مشهد به پیروزی دست یابد. در این دیدار شاگردان سیدمصطفی هاشمی از همان ابتدا برتری کامل بر میزبان داشته و سوار بر بازی بودند. کوارترهای اول، دوم، سوم و چهارم این دیدار به ترتیب با نتایج ۱۷-۳۲، ۱۴-۲۵، ۱۱-۳۱ و ۱۷-۳۳ به سود شهرداری گرگان پایان یافت تا گرگانی‌ها به پیروزی قاطع ۵۹ - ۱۲۱ دست یابند. این باخت سنگین‌ترین شکست در فصل جاری لیگ برتر بود که به نام رعد پدافند ثبت شد تا شهرداری گرگان، با اختلاف‌ترین برد تا پایان هفته هفتم (۶۲ امتیاز اختلاف) را کسب کند.
***
سرپرست حراست وزارت ورزش معرفی شد
وزیر ورزش و جوانان سرپرست حراست این وزارتخانه را معرفی کرد. در حکمی از سوی وزیر ورزش و‌ جوانان، محسن مزجی به عنوان سرپرست مرکز حراست این وزارتخانه منصوب شد. در حکم ابلاغ شده از سوی وزیر ورزش و جوانان به سرپرست مرکز حراست وزارتخانه، رعایت موازین شرعی و قانونی، حفظ احترام به حریم خصوصی افراد، رعایت شأن و احترام ارباب رجوع، صیانت از سلامت اداری و امنیت کارکنان و... مورد تاکید قرار گرفته است. 
***
اعتراض سیاستمداران به تدابیر شدید امنیتی در المپیک پاریس
رئیس پلیس پاریس تدابیر شدید امنیتی در زمان المپیک را تشریح کرد. به گزارش فارس، رئیس پلیس پاریس تدابیر امنیتی شدیدی را برای بازی‌های المپیک تابستانی سال آینده تشریح کرد که این موضوع اعتراض شدید سیاستمداران را برانگیخت، چرا که آنها اعتقاد دارند این برنامه‌ها حمله به آزادی‌های مدنی شهروندان است. لوران نونز در مصاحبه با روزنامه Le Parisien گفت: ساکنانی که در نزدیکی مکان‌های المپیک زندگی می‌کنند باید یک کد QR درخواست دهند که به آنها اجازه عبور از موانع پلیس را می‌دهد. افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند در صورتی که بخواهند از بالکن، پنجره یا پشت بام خود یا حتی خانه مسابقات را تماشا کنند، باید این اقدام خود را ثبت کنند. نونز گفت: افرادی که وارد یک محیط می‌شوند باید دلیل قابل قبولی برای حضور در آنجا ارائه کنند. تردد موتورها هم در طول مدت بازی‌ها بشدت محدود خواهد شد. رئیس پلیس پاریس خاطرنشان کرد: قوانین ویژه در مراسم افتتاحیه المپیک اعمال خواهد شد که به‌ صورت محیط‌های با امنیت بالا یا قرمز خواهد بود. وی افزود: تنها افرادی که از آنجا عبور می‌کنند، افرادی هستند که دلیل موجهی دارند، به عبارت دیگر افرادی که به هتل یا خانه‌شان می‌روند یا افرادی که بلیت مراسم دارند. این صحبت‌های نونز با واکنش شدید سیاستمداران روبه‌رو شد. فیلیپ بونکارر یکی از مقامات سیاسی فرانسه گفت: این اقدامات نشانه وضعیت اضطراری است. 
***
طعنه نشریه میلانی به مورینیو
نشریه ورزشی چاپ میلان به سرمربی پرتغالی تیم فوتبال رم بابت خودداری از اظهارنظر درباره یک موضوع خاص انتقاد کرد. نشریه گاتزتا دلواسپورت به ژوزه مورینیو به خاطر خودداری از اظهارنظر درباره داوری بازی یکشنبه شب تیم فوتبال رم در خانه ساسولو طعنه‌ای جالب زد.
داستان از این قرار بود آقای خاص پیش از این بازی که تیمش آن را 2 بر یک برد، گفت نگران ۲ نفر است؛ یکی داور و دیگری ستاره ساسولو، دومنیکو براردی؛ اولی به خاطر رویکردش در قضاوت و دومی به خاطر رویکردش در بازی. مورینیو به انتخاب متئو مارچنارو به عنوان داور مسابقه اعتراض کرد و او را فردی فاقد ثبات روانی برای قضاوت در سطح اول فوتبال ایتالیا دانست. از قضا مارچناروی 31 ساله قضاوتی بی‌عیب و نقص انجام داد و نه تنها یک پنالتی به سود رم اعلام کرد، بلکه دانیل بولوکا را به خاطر تکل بی‌محابایش روی لئاندرو پاردس اخراج کرد تا ساسولو 10 نفره شود. هر ۲ تصمیم مارچنارو درست بود اگرچه برای بررسی مورد دوم از VAR کمک گرفت. به همین دلیل بسیاری از خبرنگاران منتظر بودند در پایان بازی از مورینیو نظرش را درباره مارچنارو بپرسند اما او در انتهای مسابقه یک مصاحبه کوتاه به زبان پرتغالی با شبکه DAZN انجام داد و قبل از اینکه خبرنگاران و کارشناسان بتوانند از او سوالی بپرسند، محل را ترک کرد. این حرکت او با واکنشی جالب از سوی نشریه گاتزتا دلواسپورت مواجه شد. آلساندرو ووکاللی خبرنگار نشریه میلانی در تحلیل رفتار مورینیو، قبل و بعد از بازی نوشت: مورینیو یادش رفت کلمه‌ای درباره داور و VAR حرف بزند. چون قضاوت مارچنارو و دی‌بلو روی صحنه پنالتی و اخراج بولوکا کاملا درست بود. شاید تنها چند کلمه هم کافی بود؛ مثلا اینکه «اشتباه می‌کردم، کار همه اعضای تیم داوری عالی بود». بیا و چیزی بگو ژوزه. در زبان پرتغالی چگونه می‌گویند اشتباه می‌کردم؟

Page Generated in 0/0060 sec