printlogo


کد خبر: 272702تاریخ: 1402/9/14 00:00
پرسپولیس – الدحیل؛ مهم‌ترین بازی فصل برای سرخپوشان از راه رسید
عملیات با اسم رمز صعود

تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا  امروز از ساعت 19:30 به مصاف تیم الدحیل قطر خواهد رفت. امشب آخرین نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف الدحیل قطر خواهد رفت که برای صعود، اول باید حریف را شکست دهد و دوم امیدوار باشد تیم‌های دیگر در گروه‌های مختلف طبق میل سرخپوشان تهرانی نتیجه بگیرند. قوانین صعود در این دوره لیگ قهرمانان آسیا پیچیده شده و همه تیم‌های دوم گروه‌ها صعود نخواهند کرد و تنها ۳ تیم برتری که جایگاه دوم گروه‌های A تا E را به دست آورده‌اند، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شوند و ۲ تیم دیگری که به رتبه دوم رسیده‌اند، با ادامه رقابت‌ها وداع خواهند کرد. پرسپولیس در بازی رفت با ارائه یک فوتبال برتر و تاکتیکی توانست الدحیل را در قطر شکست دهد و زمینه اخراج هرنان کرسپو را فراهم کرد. اکنون تیم الدحیل با گالتیه، سرمربی جدیدش در ورزشگاه آزادی به میدان می‌آید و مقابل چشم هواداران پرشمار و پرشور پرسپولیس کار سختی خواهد داشت. گالتیه ۵۶ ساله، سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن حالا مقابل یحیی گل‌محمدی و شاگردانش قرار می‌گیرد و باید دید این مربی گرانقیمت فرانسوی چه تغییراتی در شیوه بازی الدحیل ایجاد خواهد کرد ولی پرسپولیس نباید مقابل الدحیل امتیاز از دست بدهد. الدحیل در حال حاضر با 4 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته و شانسی برای صعود ندارد و انگیزه زیادی برای این مسابقه ندارد ولی می‌خواهد از اعتبارش دفاع کند. این تیم ۳ باخت دارد که ۲ شکست مقابل النصر عربستان و یک باخت هم برابر پرسپولیس متحمل شده است. پرسپولیس اما 8 امتیازی است و تساوی بدموقع مقابل استقلال تاجیکستان کار این تیم را برای صعود دشوار کرده است. در حال حاضر تیم‌های پاختاکور ازبکستان و شارجه امارات رقیبان اصلی پرسپولیس برای صعود هستند. وحید امیری به احتمال فراوان در این بازی به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود اما سعید صادقی احتمالا از ابتدا در ترکیب تیم قرار خواهد گرفت. امید عالیشاه هم شاید به ترکیب اصلی بازگردد. در این میان شهاب زاهدی با 4 گل ‌زده بهترین گلزن سرخپوشان است. در آن سوی میدان اما فیلیپ کوتینیو، روبن سمدو و ادمیلسون جونیور ۳ ستاره سرشناس الدحیل به دلیل مصدومیت و محرومیت مقابل پرسپولیس غایب خواهند بود. پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل الدحیل می‌تواند جشن صعود را با حضور هوادارانش برگزار کند.
* درخشان: پرسپولیس برای غلبه بر الدحیل باید یک ضعف را برطرف کند
سرمربی اسبق پرسپولیس می‌گوید پرسپولیس باید منطقی و با حساب و کتاب بازی کند و بی‌محابا حمله نکند و استراتژی مناسبی برای برد داشته باشد. حمید درخشان درباره دیدار پرسپولیس و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: قطعا تنها چیزی که پرسپولیس به آن فکر می‌کند برد است و تمام هم و غمش شکست دادن تیم قطری خواهد بود اما اینکه چطور این ۳ امتیاز به دست بیاید به مسائل فنی و کادر فنی ربط دارد. پرسپولیس باید منطقی و با حساب و کتاب بازی کند و بی‌محابا حمله نکند و استراتژی مناسبی برای برد داشته باشد. وی افزود: پرسپولیس در خط دفاع و هافبک پرقدرت است اما یک اشکال اساسی دارد که آن هم در خط حمله است. این تیم یک تمام‌کننده ششدانگ ندارد. قطعا تیمی که مالکیت توپ دارد و موقعیت گلزنی خلق می‌کند، نسبت به حریف برتری دارد اما بدون گل زدن نمی‌تواند نتیجه زحماتش را ببیند. سرمربی اسبق پرسپولیس درباره اینکه این تیم چگونه می‌تواند مشکلش را برطرف کند، گفت: این مساله به تصمیم کادر فنی مربوط می‌شود و من حق دخالت ندارم و فقط نظرم را می‌گویم. به نظرم می‌شود از محمد عمری و شهاب زاهدی در خط حمله استفاده شود. این ۲ بازیکن شاید بتوانند مشکل گلزنی را حل کنند. باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس که در آسیا با تیم‌هایی مثل النصر بازی می‌کند که کریس رونالدو، سادیو مانه و... را دارد، نباید بازیکن خارجی معمولی بخرد. پرسپولیس تیم معمولی نیست و باید خریدهایش همگی از بهترین‌ها باشند، نه بازیکنی معمولی که به کار تیم نیاید! به هر حال پرسپولیس پتانسیل شکست الدحیل قطر را مثل بازی رفت دارد. 
* الدحیل به یک دلیل به دنبال برد پرسپولیس
نشریه قطری از انگیزه الدحیل برای پیروزی مقابل پرسپولیس خبر داد. نشریه الرایه درباره این بازی نوشت: الدحیل برای دیدار با پرسپولیس با تمام قوا می‌آید تا بتواند دوباره به دور برد بازگردد. الدحیل بعد از باخت اخیرش در لیگ ستارگان مقابل ام‌صلال با نتیجه یک بر صفر می‌خواهد دوباره به مسیر پیروزی بازگردد. گالتیه سرمربی الدحیل برای اینکه بتواند به مسیر برد بازگردد با تمام قوا در بازی مقابل تیم ایرانی قرار می‌گیرد تا با پیروزی در این بازی روحیه بازیکنان را بالا ببرد و در ادامه رقابت‌های لیگ ستارگان نتایج مطلوبی را کسب کند.
* عملکرد آماری پرسپولیس در 29 بازی مقابل قطری‌ها
پرسپولیس امشب به تعداد 30 بازی مقابل تیم‌های قطری می‌رسد. پرسپولیس امشب میزبان الدحیل است که دهمین رویارویی پرسپولیس با این تیم خواهد بود. البته الدحیل قبل از تحولاتی که در فوتبال قطر روی داد، به نام لخویا شناخته می‌شد. ۲ تیم در ۹ پیکار قبلی خود به شرایط کاملا برابر رسیدند و هر یک دارای ۴ پیروزی و ۸ گل‌ زده هستند. مصاف امشب، سی‌امین رویارویی پرسپولیس با تیم‌های قطری خواهد بود. قرمزهای تهران در ۲۹ بازی قبلی، صاحب ۱۵ پیروزی، ۵ تساوی و ۹ شکست شدند.
۴۴ گل ‌زده و ۳۳ گل خورده نیز برای پرسپولیس در این بازی‌ها ثبت شده است.
* ورزشگاه آزادی در هاله‌ای از آلودگی
آلودگی هوای تهران مساله‌ای است که هر سال باعث بحث درباره برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات فوتبال می‌شود. در فصل جاری فوتبال کشور نیز با رسیدن به این زمان از سال و وارونگی هوا در پایتخت، حرف و حدیث‌های مختلفی پیرامون لغو برخی مسابقات فوتبال بویژه داربی تهران طی روزهای اخیر مطرح شد. ورزشگاه آزادی که میزبان مسابقات مختلف تیم‌های استقلال و پرسپولیس است، در منطقه‌ای قرار دارد که نسبت به سایر مناطق تهران معمولا هوای پاک‌تر و بهتری دارد، با این حال شدت آلودگی هوا به قدری زیاد است که این ورزشگاه نیز در هاله‌ای از آلودگی قرار گرفته است. تصویری دیروز در فضای مجازی منتشر شد که به فاصله یک روز مانده به بازی پرسپولیس - الدحیل در لیگ قهرمان آسیا بخوبی وضعیت نگران‌کننده این ورزشگاه را نشان می‌داد. آلودگی هوا به قدری است که رویت در اصلی ورزشگاه آزادی از مقابل ورودی جایگاه ویژه این ورزشگاه بسیار سخت است. باید دید با توجه به این شرایط آب و هوایی، چه تصمیمی برای آخرین مسابقه پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گرفته می‌شود.
پیش‌تر یک کارشناس برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال در گفت‌وگویی اظهار داشت: در دستورالعمل برگزاری مسابقات هیچ شاخصی برای آلودگی که منجر به لغو بازی شود ذکر نشده اما تصمیم‌گیری در این موارد را جزو شرایط «فورس ماژور» تلقی کرده است. در این حالت در صورتی که وزارت بهداشت کشورمان به این جمع‌بندی برسد که به هیچ عنوان شرایط برگزاری مسابقه در آن روز وجود ندارد، باید این موضوع را به ناظر بازی اعلام کند و او نیز باید آن را با AFC در میان بگذارد.
* برنامه مسابقات گروه E
استقلال تاجیکستان - النصر عربستان، ساعت 19:30
پرسپولیس - الدحیل قطر، ساعت 19:30

Page Generated in 0/0058 sec