printlogo


کد خبر: 272707تاریخ: 1402/9/14 00:00
اخبار

ورود هلال‌احمر به حل چالش‌های ازدواج معلولان
معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که معلولان جسمی و حرکتی با آن مواجهند، ازدواج است، گفت: جمعیت هلال‌احمر در تلاش است با کمک متخصصان مشاوره توان‌بخشی به حل این چالش کمک کند. پیمان نامدار با اشاره به‌ ضرورت حل چالش‌های ازدواج معلولان حرکتی و جسمی، گفت: درست است که در فرآیند ازدواج، آنها با مشکلات جدیدی مواجه می‌شوند اما به لحاظ روانی می‌توانند به آرامش برسند و در زندگی احساس آرامش و خوشبختی کنند، مگر معلول از نظر احساس از فرد سالم چه کم دارد؟ معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر با طرح این سؤال که چه کنیم تا چالش‌های ازدواج معلولان حرکتی را تسهیل کنیم؟ گفت: مداخله‌های روان‌شناختی باید در جهت بعد فردی - اجتماعی برای کم ‌کردن چالش‌های ازدواج این افراد انجام گیرد. همچنین در بعد اجتماعی، جامعه نیازمند آگاهی و آماده‌سازی محیط برای پذیرش ازدواج معلولان است. باید فرهنگ درک معلولیت و برخورد با معلولان را بیاموزیم. باید باور کنیم در پس بسیاری از جسم‌های ناتوان و آسیب‌پذیر، روحی بزرگ و افکاری والا نهفته است. بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در تمام سطوح در خدمت قشر معلول قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۷۹ مرکز توان‌بخشی و ۲۰۵ واحد توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر در شهرهای مختلف کشور مشغول خدمت‌رسانی به معلولان هستند.
***
تدوین طرح چشم‌انداز ۲۰ ساله استقرار جمعیت در استان تهران
استاندار تهران از تدوین طرح چشم‌انداز ۲۰ ساله استقرار جمعیت در استان تهران خبر داد. جلسه شورای مسکن استان تهران به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران با حضور میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مجید درویشی فرماندار ویژه شهرستان ورامین و جمعی از فرمانداران و مدیران کل استان تهران در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان ورامین برگزار شد. فخاری استاندار تهران در این جلسه اظهار داشت:
۴۰۰ هزار تعهد ساخت مسکن در طرح ملی مسکن در استان تهران توسط دستگاه‌های مربوط باید اجرایی شود. وی افزود: طرح چشم‌انداز ۲۰ ساله جهت استقرار جمعیت در سطح استان تهران باید تدوین شود. استاندار تهران با اشاره به روند ساخت مسکن در استان تهران، تأکید کرد: در حوزه ساخت مسکن باید مدیران تلاش مضاعف و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند و یکی از موضوعاتی که در ساخت مسکن می‌تواند موثر باشد، اجرای طرح بازآفرینی بافت فرسوده در سطح شهرهای استان تهران است. بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، فخاری در پایان گفت: توجه ویژه‌ای به قانون جوانی جمعیت باید در حوزه مسکن از سوی همه دستگاه‌های متولی شود و همه موانع این مسیر در سطح استان تهران در کمترین زمان ممکن بر طرف شود.
***
آمادگی برای تولید نخستین قطار سریع‌السیر برون شهری ملی
مدیر کارگروه طراحی و ساخت قطار ملی از آمادگی برای تولید نخستین قطار سریع‌السیر برون‌شهری ملی خبر داد. طاهرزاده در مراسم گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار مترویی ملی با بیان اینکه بر اساس احکام برنامه ششم توسعه، بر بومی‌سازی واگن مترو تاکید شده است و با هماهنگی شرکت‌های دانش‌بنیان، مپنا، جهاد دانشگاهی و... در سال ۹۸ پروژه قطار ملی آغاز شد، افزود: با این هماهنگی فاز طراحی و انعقاد قرارداد ساخت آغاز و خوشبختانه سال ۱۴۰۲ قطار ملی ساخته شد و در آبان‌ماه نیز تأییدیه سیر ایمن قطار اخذ شد. وی با بیان اینکه طبق صورت‌جلسه شرکت ESE ، تأییدیه سیر ایمن اخذ شد و گواهی نیز آماده صدور است، گفت: برای ساخت ۱۱۳ واگن ملی آماده هستیم و با تزریق ۷۷ میلیون یورو بودجه‌ای که به این پروژه اختصاص داده شده، این مهم آغاز می‌شود.  طاهرزاده در پایان تاکید کرد: آماده هستیم پکیج دوم قطار ملی را سال آینده شروع کنیم و همچنین در صورت حمایت مسؤولان آماده تولید یک رام قطار سریع‌السیر برون‌شهری هستیم که امیدواریم با مساعدت مسؤولان این مهم محقق شود.

Page Generated in 0/0044 sec