printlogo


کد خبر: 272714تاریخ: 1402/9/14 00:00
اخبار

تبلت‌های کروکی آنلاین به دست پلیس رسید
رئیس کل بیمه مرکزی از اختصاص ۴۸۰۰ تبلت به پلیس برای اجرای طرح کروکی آنلاین خبر داد. علی استادهاشمی در نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره زمان دقیق راه‌اندازی کروکی آنلاین گفت: همه اقدامات افتتاح کروکی برخط انجام شده است؛ 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، 8 هزار تبلت برای کارشناسان خریداری شده و 4800 تبلت از گمرک ترخیص و در اختیار پلیس قرار گرفته است. 
وی افزود: در استان قم به صورت آزمایشی کروکی برخط اجرا شده و قرار بود امروز برای کل کشور به دست رئیس‌جمهور افتتاح شود اما ایشان نتوانستند تشریف بیاورند، ان‌شاءالله در نخستین فرصت با حضور آقای رئیسی این طرح ملی را افتتاح رسمی خواهیم کرد، البته الان کار به صورت عملیاتی در حال انجام است. 
وی درباره راننده‌محوری بیمه شخص ثالث گفت: مقدمات این کار انجام شده؛ داده‌ها را تست کردیم و جواب هم گرفتیم ولی باید داده‌هایی از پلیس راهور هم بیاید، چراکه در راننده‌محوری و ‌حق بیمه افراد هم اثر می‌گذارد. بعد از افتتاح و عملیاتی شدن کروکی آنلاین حتما راننده‌محوری را نهایی می‌کنیم. رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: تمام کارهای این دو اقدام مهم انجام شده است و قصد داشتیم امروز به مناسبت روز بیمه افتتاح کنیم ولی نشد. درباره راننده‌محوری تمام اقدامات لازم انجام شده و منتظر دریافت داده‌های نهایی از پلیس راهور هستیم.
***
عیدی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی کارگران در نوروز ۱۴۰۳
همه کارگران مشمول قانون کار امسال حداقل ۱۰میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عیدی از کارفرمایان دریافت خواهند کرد. 
طبق قانون نحوه تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب سال 1370، همه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلف هستند به هر یک از کارگران خود به ‌نسبت یک سال کار معادل 60 روز آخرین مزد، ‌به ‌عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند. مبنای تعیین عیدی پایان سال کارگران، حداقل 2 و حداکثر 3 برابر مصوبه دستمزد شورای ‌عالی کار است و کارفرمایان باید 2 ماه پایه حقوق را به‌عنوان حداقل عیدی و 3 ماه پایه حقوق را به‌عنوان حداکثر عیدی و پاداش آخر سال به نیروهای کار خود بدهند. 
در کارگاه‌هایی که طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند، مبنای محاسبه عیدی و پاداش سالانه کارگران مزد گروه و پایه یا مزد مبنا و در واحدهای فاقد طرح طبقه‌بندی، مزد ثابت یعنی مزد شغل و مزایای ثابت پرداختی به ‌تبع شغل خواهد بود. به ‌طور معمول پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران مشمول قانون کار و بازنشستگان تامین اجتماعی طبق قراردادهای کار و با در نظر گرفتن تعطیلی بانک‌ها، آغاز تعطیلات عید و انجام برخی حسابرسی‌ها معمولا از 20 اسفند آغاز می‌شود اما برخی کارفرمایان آن را به روزهای آخر سال موکول نمی‌کنند و با حقوق دی یا بهمن‌ماه واریز می‌کنند تا خانوارهای کارگری با فراغ‌بال بیشتری نسبت به تهیه مایحتاج شب عید اقدام کنند. شورای ‌عالی کار 29 اسفند سال گذشته در نشست تعیین دستمزد افزایش حداقل دستمزد کارگران برای سال 1402 را 27 درصد تصویب کرد، بر این اساس پایه حقوق کارگران به 5 میلیون و 307 هزار و 330 تومان افزایش یافت. با احتساب فرمول حداقل و حداکثر عیدی، کارگران امسال حداقل 10 میلیون و 614 هزار و 660 تومان و حداکثر 15 میلیون و 922 هزار تومان عیدی دریافت خواهند 
کرد. 
کارگران بسته به سنوات و تعداد روزهایی که کار کرده‌اند مستحق دریافت عیدی هستند و عیدی و پاداش کامل به کارگرانی تعلق می‌گیرد که یک سال در محل کار یا آخرین کارگاه مشغول به کار بوده‌اند و بیمه‌پردازی آنها به ‌طور کامل انجام شده باشد.
***
آغاز عرضه ۸ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه
مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: دور ششم عرضه خودرو‌های وارداتی برای متقاضیانی که اسفند پارسال ثبت‌نام کرده‌اند فعال شد. 
مهدی تقدسی افزود: متقاضیانی که اسفند 1401 برای خودرو‌های وارداتی ثبت‌نام کرده بودند می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی اولویت خرید خود را انتخاب کنند. 
به گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، در این مرحله، 8 خودرو از 6 شرکت در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد. تقدسی ادامه داد: در این مرحله خودرو‌های چانگان 35CS  پلاس، چانگان 55CS  پلاس، زوتی5 DL، بستیون 77 T، جتا5 VS و7 VS، سوزوکی و جیلی آزکارا عرضه شده است. 
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو همچنین درباره ثبت‌نام جدید برای خودرو‌های وارداتی گفت: زمان و نحوه ثبت‌نام جدید برای خودرو‌های وارداتی به زودی اعلام می‌شود.

Page Generated in 0/0056 sec