printlogo


کد خبر: 272715تاریخ: 1402/9/14 00:00
اخبار

سخنگوی دولت در دانشگاه امیرکبیر:
5 ماهواره مشابه خیام ساخته خواهد شد
سخنگوی دولت در جمع دانشجویان با اشاره به ویژگی‌های ماهواره خیام گفت: ۵ ماهواره مشابه خیام ساخته خواهد شد و بومی‌سازی می‌شود.
علی بهادری‌جهرمی در ویژه‌برنامه روایت دانشجو که روز گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد درباره اقدامات دولت در حوزه عدالت آموزشی گفت: این دولت مجوز ویژه جذب معلم برای استان‌های محروم را با امتیازات خاص صادر کرد و نهضت ساماندهی مدارس کانکسی در دستور کار دولت قرار گرفت و مدارس کانکسی شناسایی شدند و 2 هزار مدرسه  کانکسی به مدارس ساختمانی تبدیل شدند. 
وی با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه عدالت آموزشی به سبد سلامتی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: توزیع شیر رایگان برای مناطق محروم از دیگر برنامه‌های دولت است و این نشان می‌دهد رویکرد دولت در حوزه آموزش عدالت‌محور بوده است.
بهادری‌جهرمی در ادامه با تاکید بر اینکه سال ۹۶ دلار 5 هزار تومان بود و ۴ سال بعد با دیپلماسی التماس و برجام 5 برابر شد، گفت: وقتی دولت سیزدهم بر سر کار آمد، دلار ۲۷ هزار تومان بود الان ۵۰ هزار تومان شده است یعنی کمتر از 3 برابر. سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دوره‌ای که یک نفر ۳۰ سال وزیر بود، گذشت، متذکر شد: دولت سیزدهم به سمت جوان‌گرایی حرکت کرده است. در ایام هفته دانشجو نیمی از هیات وزیران در دانشگاه‌های سراسر کشور حضور پیدا خواهندکرد. در دولت سیزدهم، جوانان دهه شصتی در دولت حضور دارند، سخنگوی دولت، وزیر اقتصاد، معاون علمی و اجرایی رئیس‌جمهور و هم معاون اداری و استخدامی و... گذشت زمانی که کسی ۳۰ سال وزیر بود. در رده معاونان وزرا دهه هفتادی‌ها هم حضور دارند. 
وی همچنین با اشاره ویژگی‌های ماهواره خیام گفت: ۵ ماهواره مشابه خیام ساخته خواهد شد و بومی‌سازی می‌شود.
***
رئیس قوه قضائیه:
دستگاه قضا به‌تنهایی نمی‌تواند امنیت جسمی و روانی مردم را تأمین کند
رئیس قوه ‌قضائیه صبح روز گذشته در نشست مشترک مجلس و قوه ‌قضائیه به مناسبت روز مجلس گفت: در راستای مسائل اقتصادی و فرهنگی و مسائل اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی، مسائل اساسی‌ای وجود دارد که باید دید چگونه می‌شود کار عقب‌ماند‌ه را جبران کرد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه من ملتزم به اجرای قانونی هستم که شما وضع می‌کنید، ادامه داد: در راستای احیای حقوق عامه هم به لحاظ قانونی، هم به لحاظ تامین اعتبارات از شما کمک می‌خواهیم. 
وی خاطرنشان کرد: قوه ‌قضائیه برای تامین امنیت جسمی و روانی مردم به تنهایی نمی‌تواند عمل کند، به کمک فکری و قانونگذاری، همچنین کمک به لحاظ اعتباری از سوی مجلس نیاز داریم. رئیس قوه ‌قضائیه ادامه داد: بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته، تا پایان امسال زمان اجرای سند تحول قضایی به پایان می‌رسد، از همین رو دستورات لازم برای به‌روز‌رسانی و ارتقای این سند را صادر کردیم. برای به‌روز‌رسانی این سند تحول به کمک مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.
***
زاکانی در دانشگاه علامه:
جنبش دانشجویی برای ترسیم ایران قوی نیاز به بازسازی عمیق دارد
شهردار تهران گفت: جنبش دانشجویی باید خود را متحول کند چون مسؤولیت‌های بزرگی دارد و نیاز به بازسازی عمیق دارد تا بتواند ایران قوی را ترسیم کند.
علیرضا زاکانی در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در نقطه تاریخی خوبی قرار گرفته‌ایم که باید مسؤولیت خود را بشناسیم. جنبش دانشجویی منشأ افتخار و امید است. شهردار تهران گفت: این جنبش 2 قله دارد؛ یکی ۱۶ آذر 32 و دیگری 13 آبان 58. شباهت‌شان این است که هر 2 در مقابله با نظام سلطه بودند. 
وی افزود: وجه اختلاف آنها هم این است که 16 آذر شاهد حرکت بر حاکمیت بودیم و حرکت دانشجویان توسط حاکمیت هم تحمل نشد و دانشجویان را شهید کردند ولی 13 آبان 58 اتفاقی که می‌افتد این است که نظام را تایید و تقویت می‌کند. 
شهردار تهران ادامه داد: امروز ۷۵ درصد جامعه شهری هستند و بقیه ساکن روستا هستند و نیازمند بازبینی جایگاه شهر و شهروندان در شرایط جدید هستیم. از این رو راهی نداریم جز اینکه مسیر شهرها را به سمت تولید و مولدسازی پیش ببریم.
***
مخبر در دیدار نایب رئیس پارلمان عراق:
باید به دنبال محاکمه بانیان جنایت در غزه باشیم
معاون اول رئیس‌جمهور اتفاقات و مسائل موجود در غزه را نمادی از حاکمیت بی‌عدالتی در دنیای امروز توصیف کرد و گفت: باید به دنبال محاکمه بانیان جنایت در غزه باشیم. محمد مخبر در دیدار «محسن المندلاوی» نایب رئیس پارلمان عراق،‌ از مواضع خوب دولت و مجلس این کشور در قبال مسائل غزه قدردانی و اظهار کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و ما باید به دنبال محاکمه بانیان این جنایت 
باشیم. وی اظهار داشت: در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تمام قدرت‌های مطرح دنیا با تمام امکانات جمع شده‌اند اما نتوانستند به ایستادگی و مقاومت مردم غزه آسیب وارد کنند. به همین دلیل دست به کشتار و جنایت علیه زنان، کودکان و غیر نظامیان‌زده‌اند.

Page Generated in 0/0048 sec