printlogo


کد خبر: 272747تاریخ: 1402/9/15 00:00
اخبار

پرداخت ۳۰‌ درصد پاداش فرهنگیان بازنشسته تا امروز
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش ضمن عذرخواهی از تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱، از پرداخت ۳۰ درصد پاداش تا روز چهارشنبه (امروز) خبر داد و گفت: امیدواریم بقیه پاداش نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود. علی فرهادی ضمن عذرخواهی از تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱، تاخیر در پاداش را به خاطر تامین منابع  بیان کرد و افزود: خوشبختانه همکاران ما در سازمان برنامه و بودجه رویکرد مثبتی نسبت به فرهنگیان دارند و با تلاش آنها و پیگیری مجدد به محض تامین منابع باقیمانده، پاداش پایان خدمت بازنشستگان واریز خواهد شد. معاون توسعه مدیریت و منابع، رتبه‌بندی را یک مسیر در جریان دانست و افزود: معلمان تازه استخدام شده، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و... بنا بر شایستگی‌هایی که کسب کرده‌اند، در مسیر رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند و نیز تمام اعتراضات بررسی شده و احکام جدیدشان صادر شده است. وی درباره توزیع شیر در مدارس نیز تصریح کرد: این امر، مورد تاکید رئیس‌جمهور بود که دستورات ویژه‌ای داده‌اند، چون طرح چندین سال متوقف بود، نظام تولید شیر برای این حجم تولید آمادگی نداشت. هم‌اکنون ۲۱ استان قرارداد صد درصدی با کارخانه‌ها بسته‌اند و فرآیند توزیع آغاز شده است. 
***
نرخ بلیت متروی پرند ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان
اعضای شورای شهر تهران بهای بلیت متروی پرند را تصویب کردند. اعضای شورای شهر تهران در جلسه دیروز خود لایحه قیمت بلیت متروی تهران - پرند را روی میز بررسی قرار دادند. سید جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مطابق با تکلیفی که بر عهده این کمیسیون قرار داشت، جلسه مشترکی با حضور نمایندگان شهرداری تهران توسط این ۲ کمیسیون برگزار شد تا کرایه بلیت خط متروی تهران - پرند مشخص شود، گفت: لایحه تدوین شده بر مبنای وضعیت و موقعیت موجود تدوین شده است. در حال حاضر ناوگان‌های حمل‌و‌نقل عمومی دیگری نیز در پرند به ارائه خدمات  می‌پردازند و بهای بلیت متروی پرند نیز متناسب با همین موارد مشخص شد. وی با اشاره به قیمت بلیت متروی تهران - پرند، گفت: قیمت بلیت متروی ایستگاه پرند تا پایان سال جاری  برابر با نرخ تعیین شده برای ایستگاه متروی امام خمینی(ره) است و بر این اساس قیمت بلیت متروی تهران - پرند به ازای هر سفر برای مسافران دارای کارت‌های بلیت مبلغ ۱۳۶۵۰ تومان و برای مسافران دارای بلیت تک‌سفره معادل ۱۵ هزار تومان تعیین می‌شود. وی گفت: سرفاصله حرکت متروی پرند ۲ ساعت است و اگر قرار باشد این حجم مسافر در ایستگاه شهر آفتاب متوقف شوند، این ایستگاه امکانات رفاهی ندارد و باید فکری کرد. بنا به این گزارش، اعضای شورای شهر تهران به لایحه نرخ بلیت متروی تهران - پرند رای مثبت دادند.
***
محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته اعلام شد
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیکی پلیس راهور فراجا محدودیت ترافیکی پایان هفته جاری برای محورهای مواصلاتی کشور را اعلام کرد. بر اساس اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور چهارشنبه ۱۵ آذر (امروز) آغاز شود و تا شنبه ۱۸ آذر ادامه خواهد داشت؛ تردد موتوسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ساعت ۶ صبح شنبه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن‌آباد به صورت یک‌طرفه خواهد بود. رفت‌وآمد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه هم از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک‌طرفه خواهد بود. همچنین تردد تمام کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه از محور هراز ممنوع است.
 
دستگیری زورگیران حرفه‌ای
سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری ۳ سارق که با تهدید سلاح سرد و با همکاری یکدیگر زورگیری می‌کردند، خبر داد. سرهنگ کیومرث حسنوند در تشریح این خبر بیان داشت: هفتم آذر تیم عملیات کلانتری ۱۰۳ گاندی در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان فتوحی تهران بودند که با ۳ جوان که با تهدید سلاح سرد از شهروندی قصد زورگیری داشتند روبه‌رو شدند. وی عنوان کرد: به سرعت ماموران در صحنه جرم حاضر و قبل از فرار متهمان دستور توقف را صادر کردند. این مقام انتظامی به تمرد متهمان از فرمان‌های پلیسی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و کنترل محورهای خروجی منطقه، سارقان توسط تیم کمکی گشت انتظامی شناسایی شده و هر ۳ متهم دستگیر شدند. سرهنگ حسنوند افزود: در بررسی‌های بیشتر از متهمان یک قبضه سلاح سرد و ۲ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد و متهمان به ۱۵ فقره زورگیری و سرقت معترف شدند. وی اظهار کرد: شناسایی مال‌باختگان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

Page Generated in 0/0054 sec