printlogo


کد خبر: 272755تاریخ: 1402/9/15 00:00
اخبار

رشد ۹ درصدی تجارت دریابرد ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۹درصدی تجارت دریابرد ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به علاقه‌مندی دولت ارمنستان به همکاری در حوزه دریایی و بندری با ایران، سازمان بنادر و دریانوردی در این مسیر تمام تلاش خود را به کار خواهد بست. علی‌اکبر صفایی در نشست با «نارک تریان» معاون وزیر اقتصاد ارمنستان و «واردان گوستانیان» وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران که در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری، معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در مقاطع زمانی مختلف از دولت ارمنستان دفاع کردند در حالی که بسیاری از کشورها تلاش داشتند جغرافیای منطقه را تغییر دهند و مرز همسایگی ایران و ارمنستان را بر هم بزنند، جمهوری اسلامی ایران محکم ایستاد و چنین اجازه‌ای نداد. وی ادامه ‌داد: رئیس‌جمهور نسبت به همسایگان ایران تعصب بسیار زیادی دارد و به دولت تأکید کرده است در تمام ابعاد بویژه ابعاد اقتصادی با کشورهای همسایه همکاری کنند. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در همین راستا همکاری‌های اقتصادی با کشور همسایه رقم خورده ‌است، گفت: تجارت دریابرد ایران نسبت به سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است و در مسیر افزایش این رقم گام برمی‌دارد.
***
۲۰۰۰ صورت مالی شرکت دولتی تا پایان سال منتشر می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم روز حسابدار اظهار داشت: اگر سیاستگذاری را علم اتخاذ تصمیم‌های درست در کشور می‌دانیم برای این تصمیم درست نیازمند اطلاعات دقیق و به‌هنگام از موقعیت کنونی اقتصاد هستیم و این اشراف جز از طریق حسابداری جامع میسر نمی‌شود و تا زمانی که گزارشگر مالی دقیق و درست نباشد سیاستگذار تصمیم درست نمی‌تواند اتخاذ کند. سیداحسان خاندوزی افزود: گزارشگری مالی شبکه عصبی اقتصاد است و حسابداران سازندگان شبکه عصبی اقتصاد هستند و پیامی که از وضعیت بازیگران اقتصاد به بازار و حکمرانی منتقل می‌شود زمینه را برای اتخاذ تصمیم درست صادر می‌کند تا زمان لازم برای اصلاح اقتصادی از بین نرود. وی گفت: وزارت اقتصاد آمادگی دارد برای اثربخش کردن گزارشگری مالی و اتخاذ سیاست‌های به‌هنگام و اصلاحات مورد نیاز کمک کند. خاندوزی اظهار داشت: اگر اقتصاد، تجارت و معاملات اقتصادی در ۲ دهه اخیر با سرعت تغییر کرده، ما در این جهان پرشتاب باید گزارشگری مالی را با این شتاب ارتقا دهیم. وی با اشاره به انحلال موسسه اعتباری نور و شبهات مطرح شده در جامعه گفت: زمانی که وارد مجلس شورای اسلامی شدم بسیاری از زیان‌ده بودن موسسات اعتباری گله داشتند و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور تاکید کردند مشکلات موسسات ناتراز باید رفع شود و در همین راستا بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وارد عمل شدند اما چهره بیرونی این اقدام متضرر شدن ذی‌نفعان و مردم بود، در حالی ‌که در این زمینه کارشناسی لازم انجام شده بود و باید 5 سال پیش این موسسه منحل می‌شد. وزیر اقتصاد ادامه داد: به دلیل تصویرسازی نادرست، جامعه درک درستی از مسائل ندارد و کم بودن سواد مالی در جامعه باعث شده سطح تحلیل پایین باشد و تفسیرهای اشتباهی اشاعه یابد. خاندوزی درباره انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی گفت: نهایت تلاش خود را به کار می‌بریم تا پایان سال ۲ هزار صورت مالی شرکت‌های دولتی را منتشر کنیم و این شفافیت در حوزه شرکت‌های مالی را با اهتمام لازمی که انجام شده با قاطعیت دنبال می‌کنیم.
***
یک میلیون اموال غیرمنقول دولت توسط خزانه‌داری کشور سنددار شد
خزانه‌دار کل کشور دیروز در حاشیه جلسه گرامیداشت روز حسابدار درباره شناسایی اموال دولت گفت: هم‌اکنون بیش از یک میلیون اموال غیرمنقول دولت شناسایی و سنددار شده، زیرا بسیاری از اموال دولت سند نداشت. رحمت‌الله اکرمی افزود: با همکاری سازمان ثبت، اموال شناسایی شده که سند نداشت را سنددار می‌کنیم و آنها را نگه می‌داریم. وی بیان ‌داشت: برخی اموال دولت را نیز مردم شناسایی کردند که آنها را سنددار کردیم. اکرمی تاکید کرد: باید توجه داشت که شناسایی این اموال باید تا انتها ادامه یابد اما پیشرفت خوبی در این زمینه داشتیم.
***
سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران به ۱۲ میلیون تومان در ماه افزایش یافت
رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد و اعلام کرد: سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران در لایحه بودجه به ۱۴۴ میلیون تومان در سال رسید. داوود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳، سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران به ۱۴۴ میلیون تومان در سال و سقف معافیت مالیاتی مشاغل با افزایش ۵۵ درصدی به ۷۵ میلیون تومان در سال رسید. وی افزود: این رقم درباره درآمد اجاره مستغلات ۵۷ میلیون تومان در سال است.

Page Generated in 0/0052 sec