printlogo


کد خبر: 272770تاریخ: 1402/9/16 00:00
اخبار

رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
پوستر هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور دبیر و مدیران این رویداد در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی رونمایی شد. در این مراسم محمد حمیدی‌مقدم، دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» درباره سیاست‌های جشنواره این دوره گفت: امسال ۳ هدف و ۳ رویکرد رو به آینده را تعیین کرده‌ایم که امیدواریم برای سال‌های بعد روی آنها متمرکز باشیم؛ یکی موضوع آب و دیگری جمعیت است. همچنین در جشنواره امسال نگاه و رویکرد ویژه‌ای به غزه داریم و یک بخش مهم از جشنواره به فیلم‌ها، گفت‌وگوها و رویکردهایی درباره موضوع اختصاص داده شده است. این ۳ موضوع، محورهای اصلی جشنواره امسال هستند. علاوه بر این ۳ موضوع، نگاه ویژه‌ای به حیات‌وحش و محیط ‌زیست داریم. دبیر جشنواره سینماحقیقت همچنین درباره بخش غزه نیز عنوان کرد: در جشنواره امسال بخش ویژه‌ای درباره غزه داریم. جشنواره «سینماحقیقت» طی ۵ روز برگزار می‌شود و به همین دلیل ۵ مستند از برترین آثار سینمای جهان با موضوع غزه را به نمایش می‌گذاریم. در این بخش بازنگری نسبت به فیلم‌ها داریم و با کارگردانان درباره آثارشان گفت‌وگو می‌کنیم. به فیلمی که امسال بتواند در بخش بین‌الملل و در بخش ملی این هدف را تامین کند، قطعا توجه ویژه می‌شود. در کنار این موضوع حدود ۲ هفته قبل صندوق حمایت و سرمایه‌گذاری از پروژه‌های بین‌المللی را طراحی کردیم که نخستین هدف این صندوق این است که از فیلم‌هایی که موضوع غزه دارند، حمایت کند.
***
رئیس هیأت‌مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی انتخاب شد
اولین جلسه دوازدهمین دوره هیات‌مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی برگزار شد و مطابق ماده ۲۵ اساسنامه، حمید فروتن به‌عنوان رئیس، سجاد صفری به‌عنوان نایب‌رئیس و صبا طاهریان به‌عنوان خزانه‌دار انجمن انتخاب شدند، همچنین روشن نوروزی توسط اعضای هیات‌مدیره به‌عنوان دبیر انجمن انتخاب شد. صورت‌‌جلسه این انتخاب نیز امضا و همراه با اسامی انتخاب‌شدگان جهت انجام تشریفات قانونی به وزارت کار و امور اجتماعی تسلیم شد. در انتخابات انجام‌شده که در مجمع عادی سالانه انجمن در دوم آذرماه برگزار شد، حمید فروتن، آرش خاموشی، روح‌الله وحدتی، سجاد صفری، مجید عسکری‌پور، صبا طاهریان و محمد دلکش به‌عنوان اعضای اصلی هیات‌‌مدیره، ساتیار امامی و مهدی بلوریان به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره، علیرضا صوت‌اکبر و علی آقاربیع به‌عنوان بازرسان اصلی و محمد برنو به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شده بودند.
***
پاتوق رواق در روایت فتح برگزار شد
چهارمین محفل پاتوق رواق به همت گروه مستند روایت فتح و با حضور علاقه‌مندان این حوزه برگزار شد. در ابتدای این برنامه مستند «آدور» برای علاقه‌مندان اکران شد. سپس محفل نقد و بررسی مستند با حضور اسماعیل براری به عنوان منتقد و مجری برنامه و محمد صادق اسماعیلی کارگردان اثر برگزار شد. کارگردان مستند آدور با بیان اینکه هر کسی در ساخت مستند ایده خود را دارد، گفت: عموم مستندسازان و شاید علاقه‌مندان به مستند این عقیده را دارند که باید موضوع مستند به صورت مستقیم در طول زمان مستند مشخص شود، در حالی که بنده مخالف این عقیده هستم و همیشه در مستندهایم سعی داشته‌ام به صورت غیرمستقیم موضوع مستند را به مخاطب خود القا کنم. مستند «آدور» به نویسندگی و کارگردانی محمدصادق اسماعیلی محصول حوزه هنری انقلاب اسلامی است که به یکی از موضوعات پرالتهاب اجتماعی پرداخته و با نگاهی هنری به آسیب‌های حاشیه‌نشینی اطراف شهرهای بزرگ و معضلات و مشکلات ساکنانش پرداخته است.
***
فصل دوم سرزمین مادری از شبکه ۳ سیما
فصل دوم سریال «سرزمین مادری» برای پخش از تلویزیون آماده شده و از پنجشنبه 16 آذر (امروز) روی آنتن شبکه ۳ سیما می‌رود. پخش فصل اول مجموعه «سرزمین مادری» از چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ به صورت آنلاین از بستر تلوبیون آغاز شد. داستان این سریال با پسر بچه‌‌ای به نام «رهی» شکل گرفت. او پس از بمباران دهکده‌ای توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود و پس از چند روز مراقبت توسط مادرش، راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌‌ای رشد پیدا می‌کند اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی، او را به خانواده درباری می‌سپارند. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می‌‌برد و همین امر باعث می‌‌شود به یک خانواده دیگر که اعتقاد مذهبی دارند، سپرده شود.
***
لانگ‌شات برای چهارمین بار روی صحنه می‌رود
نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی که فروردین و اردیبهشت‌ سال جاری در قالب فصل سوم اجراها در تالار «سایه» مجموعه تئاتر شهر با استقبال مخاطبان روی صحنه رفت طی روزهای پیش رو فصل چهارم اجراهای خود را در سالن تئاتر «هامون» آغاز خواهد کرد. نمایش «لانگ شات» از جمله آثار نمایشی پرمخاطب تئاتر شهر در فروردین و اردیبهشت سال جاری بود که به نویسندگی محمدرضا مالکی و جواد خورشا و بازی و کارگردانی محمدرضا مالکی روی صحنه رفت. داستان این اثر نمایشی، روایتگر بخش‌هایی از زندگی شخصیتی به نام رضا مژده، کارگر خیاطی است که عاشق سینماست. او یک‌ شب در محل کار خود می‌خواهد فیلمی با گوشی همراه از خودش ضبط کند تا برای یک دفتر سینمایی بفرستد.

Page Generated in 0/0059 sec