printlogo


کد خبر: 272777تاریخ: 1402/9/16 00:00
دور دنیا

حملات مقاومت به اسرائیل
المیادین روز گذشته گزارش داد آژیر خطر در شهرک‌های نوار غزه، عسقلان و ایلات به صدا درآمد. گفته می‌شود صدای انفجارهایی نیز در ایلات شنیده شده ‌است. ارتش اشغالگر نیز مدعی شد یک موشک زمین به زمین به سمت شهرک ایلات در سواحل دریای سرخ شلیک و توسط سامانه «حیتس» رهگیری شده است. رادیو ارتش اشغالگر نیز گزارش داد 2 انفجار بر فراز دریای سرخ در نزدیکی ایلات رخ داد که احتمال داده می‌شود از یک پهپاد از یمن شلیک شده باشد. آژیرهای خطر همچنین در «کیسوفیم» در منطقه نوار غزه به صدا درآمد و گردان‌های القسام از بمباران این پایگاه با سامانه موشکی کوتاه‌برد ۱۱۴ میلیمتری «رجوم» خبر دادند. رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند بر اثر اصابت موشکی به کارخانه‌ای در یکی از شهرک‌های نوار غزه، یک صهیونیست زخمی شد. همچنین در عراق نیروهای مقاومت به نیروهای آمریکایی حمله کردند. گروه مقاومت اسلامی عراق، روز چهارشنبه، ۶ دسامبر، طی بیانیه‌ای همچنین از حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در عین‌الاسد خبر داد و اعلام کرد این حمله را در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم انجام داده است. از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها پایگاه آمریکا در منطقه هدف قرار گرفته ‌است. مقاومت عراق، آمریکا را مسؤول اصلی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌داند. منابع خبری همچنین از حمله موشکی از جنوب لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند. حزب‌الله لبنان ۶ موشک به سمت مرکز الرادار رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا شلیک کرد. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی منزلی را در شهرک میس الجبل در جنوب لبنان هدف قرار داد که بر اثر آن شماری زخمی شدند. مقاومت اسلامی لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته چند عملیات علیه مواضع ارتش اسرائیل در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی انجام داد و تاکید کرد که این عملیات‌ها در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه صورت می‌گیرد. در بخش‌های شرقی، نیروهای مقاومت تجمع نظامیان اسرائیلی در منطقه رویسه العاصی را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و از وقوع تلفات قطعی در میان نیروهای دشمن خبر دادند. حزب‌الله همچنین مواضع نظامیان اشغالگر در مثلث الطیحان را هدف حمله قرار داد. همچنین حمله‌ای نیز علیه موقعیت زبدین در مزارع اشغالی شبعا و حمله‌ای دیگر در موقعیت بیاض بلیدا صورت گرفت که این حملات به اهداف مورد نظر اصابت کرد. نیروهای حزب‌الله همچنین با پهپادهای هجومی موقعیت المطله را هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان در واکنش به حمله اشغالگران صهیونیستی به یک موقعیت ارتش لبنان که به شهادت ستوان عبدالکریم مقداد منجر شد، تجمع نظامیان اسرائیلی در شهرک المناره را با موشک رهگیر هدف قرار داد و اعلام کرد این حمله به وقوع تلفات و جراحات قطعی در نیروهای دشمن منجر شده است. در مرزهای غربی لبنان و رژیم صهیونیستی نیز مقاومت موقعیت‌های جل‌العلام و الضهیره و همچنین تجمع نظامیان اسرائیلی در خله ورده را با تجهیزات مناسب هدف گرفت و اعلام کرد این حملات نیز با تلفات و جراحات مستقیم نیروهای اسرائیلی همراه شده است.
***
موشک‌های ضد کشتی یمن فراتر از قابلیت بسیاری از کشورهاست
مجله آمریکایی نیوزویک درباره قابلیت کیفی عملیات نظامی نیروهای دریایی ارتش یمن در دریای سرخ و باب‌المندب اظهارنظر کرد و آن را تهدیدی علیه نیروی دریایی آمریکا دانست. به گزارش ایسنا، این مجله گزارش داد که موشک‌های ضد کشتی در اختیار ارتش یمن نه‌تنها قابل مقایسه نیستند، بلکه برتر از قابلیت‌های بسیاری از کشورهاست. این مجله نوشت: نیروهای ارتش یمن توانایی خود را در انجام هزاران حمله به عربستان طی سال‌ها نشان داده‌اند که گواهی بر سرعت تجدید ذخایر موشک‌ها و پهپادهاست و می‌توانند حجم حملات دریایی را تشدید کنند. این مجله گزارش داد که تلاش برای محافظت از هر کشتی تجاری که از طریق تنگه استراتژیک باب‌المندب و دریای سرخ حرکت می‌کند، یک کابوس است و دفاع از این کشتی‌ها برای نیروی دریایی آمریکا بسیار دشوار یا غیرممکن است. نیوزویک گزارش داد: «به احتمال زیاد شاهد ادامه یا افزایش حملات دریایی خواهیم بود زیرا انصارالله طرفی است که بازدارندگی آن بسیار دشوار است».
***
شهدای حشدالشعبی در حمله آمریکا به 10 نفر افزایش یافت
با شهادت یکی از دیگر از مجروحان حمله آمریکا به منطقه‌ای در عراق یکم آذر، تعداد شهدای این جنایت به ۱۰ نفر افزایش یافت. ارتش آمریکا یکم آذر گزارش داد نیروهای این کشور در پاسخ به حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه، تاسیساتی را در عراق هدف قرار داده‌ است. این حمله که در مقر حزب‌الله عراق در منطقه «جرف النصر» (جرف الصخر) در شمال استان بابل رخ داد، موجب عصبانیت شدید گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف عراقی شده است. در این راستا «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجبای عراق ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز در یک سخنرانی تلویزیونی از ادبیات دولت این کشور درباره درخواست از آمریکا برای خروج از عراق انتقاد کرد. وی با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا مغایر با قانون اساسی عراق است، افزود: «درخواست عراق در سال ۲۰۱۴ فقط شامل انجام حملات هوایی و کمک اطلاعاتی بود و شامل ایجاد پایگاه‌های نظامی و حضور نیروهای رزمی نمی‌شد».

Page Generated in 0/0059 sec